Fitness Seller

Beginnersvragen

Sportskid

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
64kg
Hi iedereen, na vele bezoekjes aan deze gewaardeerde site heb ik besloten om mij te registreren.

Ik ben Nick, 1.75 en 64 kilo. Nou was ik enkele maanden geleden nog onder de 60 kilo en toen ik per ongeluk op deze site terechtkwam zag ik allerlei motiverende posts en besloot ik om meer te doen aan lichamelijke gezondheid.

Nou train ik al ruim 5 maanden, met vooral eigen gewicht. Dat zijn oefeningen als sit ups met allerlei variaties, push ups ook met variaties en tribs.

Sinds ben ik van 58 kilo naar 64 gegaan en zie ik in de spiegel motiverende resultaten. Oude shirts passen niet meer zo goed en ik krijg langzamerhand gedefinieerde borsten. Schouders zijn ook gegroeid en dit vind ik natuurlijk allemaal prettig. Mijn armen waren relatief dun, maar in de maanden dat ik getraind heb, hebben die ook een groei meegemaakt.

Nu heb ik ook dumbbells gekocht, vanwege een partime baan. Ik heb dus meer vrije tijd om serieus aan de slag te gaan.

Mijn voeding is al maanden aangepast aan het KEV..Koolhydraten- Eiwtten en Vetten.

Mijn vraag is, ..ik train nu vooral lekker thuis met sit ups, push ups en tribs (eigen gewicht) en heb daar wel resultaten mee gehaald, maar nu wil ik naar de 68 kilo toe, dat vind ik opzich realistisch..

Moet ik de sits ups en dergelijke nu vervangen met allerlei Dumbbell oefeningen, of moet ik daar een schema voor maken dat ik beide kan varieren?, ik zit nu helaas wat krap bij kas om naar de Gym te gaan, vandaar dat ik vooral thuis train.

Ik zou het zeer waarderen als iemand mij advies kan geven, zodat ik meteen aan de slag kan. Alvast bedankt.

toen ik je verhaal las dacht ik meteen; waarom dat gekloot als er van die mooie sportscholen zijn, maar woon je in een gat waar ze geen sportschool in de buurt hebben? een half uurtje thuis trainen moet eigenlijk een uur in de sportschool worden. hee veel oefeningen kunnen simpelweg niet enkel en alleen met dumbbells sit up push up etc uit worden gevoerd. misschien wat meer tijd vrijmaken?

Ik zou gaan investeren in een powerrack en bench + een barbell en schijven. Dan gaat er een wereld voor je open. Op termijn is het cheaper dan de gym. Dat gehannes met bw oefeningen schiet ook niet op.

Weet niet tot hoeveel kg je dumbbells kunnen maar je zal gauw meer spullen moeten aanschaffen (bankje, barbell, zwaardere dumbbells), kortom met een abbo bij een sportschool kom je op lange termijn goedkoper uit. Het hoeft niet duur te zijn, zijn genoeg sportscholen waarbij je voor 15 euro per maand kan trainen.

Maar nu ff als je echt niet kan, je kan best ver komen met een setje dumbbells. Ik zou idd nu je dumbbells hebt dat meer gebruiken ipv sit-ups ect. Een bankje is ook heel handig. Ik zou zeggen kijk ff op een oefeningen site wat je allemaal met dumbbells kan doen.

• Topic Starter Topic Starter
Okey bedankt voor de tips. Er zijn genoeg gyms, alleen ben ik door omstandigheden diep in de schulden geraakt. Wat ik nu allemaal verdien is net genoeg om dat allemaal af te lossen.

Een bankje heb ik tot mijn beschikking, dumbbells, een powerball heb ik geleend, daarnaast heb ik gewichten varierend vanaf 18 kilo tot en met 32 kilo. Ik hoop na enkele maanden me te kunnen inschrijven bij een sportschool wnr ik uit de schulden gekropen ben.

Bedankt voor de tips..

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 2 weken 14 jaar. Ik train ongeveer 3 weken lang met alleen maar trainingen voor je upper body. Ik heb ook 2 of 3 keer voor mijn lower body een paar oefeningen gedaan maar die waren helaas niet indrukwekkend genoeg, maar ik fiets iedere dag (behalve in het weekend) naar school en terug naar huis (dus ik ben 1 uur per dag aan het fietsen) dat lijkt mij genoeg voor de lower body, vinden jullie ook niet? En mijn grote vraag was: Heeft iemand van jullie toevallig een trainingsschema bijvoorbeeld:
Maandag: chest en back
Dinsdag: calves en abs
enz.

Hartelijk dank!
PS: Een eetschema die aangeeft hoeveel calorieen je per dag moet eten en het aantal minuten dat je moet trainen erbij zetten kan geen kwaad.

Train je benen man tis heel anders of je fiets of dat je een squat van 100kg omhoog duwt als t waren.

Je verwacht dat wij alles voor je gaan doen?

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 2 weken 14 jaar. Ik train ongeveer 3 weken lang met alleen maar trainingen voor je upper body. Ik heb ook 2 of 3 keer voor mijn lower body een paar oefeningen gedaan maar die waren helaas niet indrukwekkend genoeg, maar ik fiets iedere dag (behalve in het weekend) naar school en terug naar huis (dus ik ben 1 uur per dag aan het fietsen) dat lijkt mij genoeg voor de lower body, vinden jullie ook niet? En mijn grote vraag was: Heeft iemand van jullie toevallig een trainingsschema bijvoorbeeld:
enz.

Hartelijk dank!
PS: Een eetschema die aangeeft hoeveel calorieen je per dag moet eten en het aantal minuten dat je moet trainen erbij zetten kan geen kwaad.

Maak een nieuw topic, je verkracht dit topic.

---------- Post toegevoegd Thu 22 Mar 2012 om 22:33 ----------

Hi iedereen, na vele bezoekjes aan deze gewaardeerde site heb ik besloten om mij te registreren.

Ik ben Nick, 1.75 en 64 kilo. Nou was ik enkele maanden geleden nog onder de 60 kilo en toen ik per ongeluk op deze site terechtkwam zag ik allerlei motiverende posts en besloot ik om meer te doen aan lichamelijke gezondheid.

Nou train ik al ruim 5 maanden, met vooral eigen gewicht. Dat zijn oefeningen als sit ups met allerlei variaties, push ups ook met variaties en tribs.

Sinds ben ik van 58 kilo naar 64 gegaan en zie ik in de spiegel motiverende resultaten. Oude shirts passen niet meer zo goed en ik krijg langzamerhand gedefinieerde borsten. Schouders zijn ook gegroeid en dit vind ik natuurlijk allemaal prettig. Mijn armen waren relatief dun, maar in de maanden dat ik getraind heb, hebben die ook een groei meegemaakt.

Nu heb ik ook dumbbells gekocht, vanwege een partime baan. Ik heb dus meer vrije tijd om serieus aan de slag te gaan.

Mijn voeding is al maanden aangepast aan het KEV..Koolhydraten- Eiwtten en Vetten.

Mijn vraag is, ..ik train nu vooral lekker thuis met sit ups, push ups en tribs (eigen gewicht) en heb daar wel resultaten mee gehaald, maar nu wil ik naar de 68 kilo toe, dat vind ik opzich realistisch..

Moet ik de sits ups en dergelijke nu vervangen met allerlei Dumbbell oefeningen, of moet ik daar een schema voor maken dat ik beide kan varieren?, ik zit nu helaas wat krap bij kas om naar de Gym te gaan, vandaar dat ik vooral thuis train.

Ik zou het zeer waarderen als iemand mij advies kan geven, zodat ik meteen aan de slag kan. Alvast bedankt.

Ga extra werken in de nutteloze tijd die je met bodyweight oefeningen besteed zodat je des te eerder in de gym kan gaan trainen. :rolleyes:

Okey bedankt voor de tips. Er zijn genoeg gyms, alleen ben ik door omstandigheden diep in de schulden geraakt. Wat ik nu allemaal verdien is net genoeg om dat allemaal af te lossen.

Een bankje heb ik tot mijn beschikking, dumbbells, een powerball heb ik geleend, daarnaast heb ik gewichten varierend vanaf 18 kilo tot en met 32 kilo. Ik hoop na enkele maanden me te kunnen inschrijven bij een sportschool wnr ik uit de schulden gekropen ben.

Bedankt voor de tips..
Je hebt dus nogal wat, dacht dat je alleen een setje dumbbells had die tot 15kg gaat. Je kan dus best wat spiergroepen trainen: biceps, triceps, schouders, en gezien je stats ook borst. Rug en benen gaat iets moeilijker, maar denk bijv aan dumbbell rows en dumbbell squat, lunges.

Hallo allemaal,

enz.

Hartelijk dank!
Wij gaan niet jou trainingsschema en voedingsschema maken. Maak het zelf en post het hier, dan kunnen we je tips geven.

Laatst bewerkt:
Mijn voedingsschemais als volgt

08:00 Brinta met banaan, 150 ml Melk, 3-4 eieren

10:30 Muesli bolletjes, 2 stuks plus 2 boterhammen met smeerkaas

13:00 Havermout koek, 3 boterhammen met kipfilet

16:00 : Salade, de hele micmac op een hoopje

18:00 Volkoren pasta met stukjes vlees erdoorheen, bord helemaal vol

Rond 21:00 Rijst met oa overgebleven pasta en biefstuk.

Drink tussendoor veel water, karrnemelk en vers geperste sinasappelsap...fruuit 2-3 stukes per dag..

Wat vinden jullie van mijn voedingsschema

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn voedingsschema hierboven geplaatst, wat vind jer er van ?

Ziet er redelijk goed uit, maar hoeveel calorieen zijn het in totaal?

Ziet er redelijk goed uit, maar hoeveel calorieen zijn het in totaal?

Ik heb rond de 2300 kcal nodig en dit was ehh ik schat rond de 2700 geloof ik, als ik op school zit pas ik me voedingsschema aan op me tijden, dus de tijden kunnen weleens varieren.

Jah heeft te maken met me lengte en gewicht, sinds ik meer ben gaan eten ben ik van 58 naar 64 gegaan en ik zit nu in de lijn omhoog. Ondertussen doe ik veek Kt.

Wat vinden jullie trouwens van de compensatie week, om vet vorming te voorkomen een week veel minder eten , is dat verstandig als je bulkt ?

Jah heeft te maken met me lengte en gewicht, sinds ik meer ben gaan eten ben ik van 58 naar 64 gegaan en ik zit nu in de lijn omhoog. Ondertussen doe ik veek Kt.

Wat vinden jullie trouwens van de compensatie week, om vet vorming te voorkomen een week veel minder eten , is dat verstandig als je bulkt ?

Gewoon doortrainen en dooreten, je kan het makkelijk hebben.

Ik zie het nu pas.

Neem een fulltime baan :)

Jullie hoeven niks voor mij te maken, jullie mogen me op weg helpen met de start van zo een schema. En ik wilde nog vragen of het wel gezond is om op 14 jarige leeftijd te gaan krachttrainen? En stel dat het gewoon kan, wat ik al 3 weken doe, moet ik ook bij komen qua gewicht of moet ik hetzelfde hoeveelheid eten en word ik zwaarder door mijn spiermassa.

k1234e12345 Ga eens de stickies lezen! En nee, tuurlijk mag je niet in gewicht bijkomen! Stel nou eens dat dat zou gebeuren...

Terug
Naar boven