Stevendieven
Novice
- Waardering
- 0
Om een goed schema vast te stellen, moet ik goede basisgegevens hebben.
Ik heb geprobeerd om een zo nauwkeurige berekening te maken. Ik wil op basis van deze gegevens een strak schema gaan aanhouden en per week bijhouden of het inderdaad ook echt goed effect heeft (kan volgens mij ook niet anders).
Hierbij mijn berekening:
Basisgegevens:
Lengte: 190 CM
Gewicht: 103.8 KG
Leeftijd: 30 JR
Vet%: 20,8 %
VVM: 82,21 KG
Voor het uitrekenen van mijn vet vrije massa (vvm) heb ik de volgende formule toegepast:
Gewicht x vetpercentage/100 = vetmassa
Gewicht - vetmassa = vetvrije massa
Voor mijn basis behoefte aan Kcal heb ik de volgende formule gebruikt:
Vetvrije massa x 24 = de basisbehoefte
Alle toeslagen (sporttoeslag 10%, sdw 15 % en arbeidstoeslag 30%)
Ervan uitgaande dat ik 4 keer per week ga fitnessen (45 minuten cardio) 45 - 60 minuten fitness (krachttraining). Verder heb ik een zittend beroep dus minimale toeslag van 30 %.
In mijn geval komt dit dus volgens bovenstaande berekeningen uit op:
Basisbehoefte: 1973 Kcal
Toeslag: 1084,9
--------------------------
Totaal: 3057,9
Ik wil een cutdieet gaan doen om mijn vet% te verlagen van 20.8 naar tenminste 13% in eerste instantie. Ik denk dat dit een haalbaar doel is. Voor het cutten moet ik een verbranding hebben van minimaal 800 en maximaal 1200 volgens het forum hier. Buiten de 4 keer fitness per week wil ook ook nog in de ochtend (weet het nog niet zeker) 2x per week een klein uurtje gaan zwemmen van 07.00 -08.00.
Graag jullie mening of dit een beetje klopt. Als het goed overeenkomt kan ik beginnen met mijn voedingsschema samenstelling. Ik heb als peildatum 5 november genomen om te beginnen dus het schema moet voor zaterdag a.s. klaar zijn zodat ik direct inkopen kan doen
Ik kijk uit naar jullie mening / kritiek.
Alvast bedankt,
Steve
Ik heb geprobeerd om een zo nauwkeurige berekening te maken. Ik wil op basis van deze gegevens een strak schema gaan aanhouden en per week bijhouden of het inderdaad ook echt goed effect heeft (kan volgens mij ook niet anders).
Hierbij mijn berekening:
Basisgegevens:
Lengte: 190 CM
Gewicht: 103.8 KG
Leeftijd: 30 JR
Vet%: 20,8 %
VVM: 82,21 KG
Voor het uitrekenen van mijn vet vrije massa (vvm) heb ik de volgende formule toegepast:
Gewicht x vetpercentage/100 = vetmassa
Gewicht - vetmassa = vetvrije massa
Voor mijn basis behoefte aan Kcal heb ik de volgende formule gebruikt:
Vetvrije massa x 24 = de basisbehoefte
Alle toeslagen (sporttoeslag 10%, sdw 15 % en arbeidstoeslag 30%)
Ervan uitgaande dat ik 4 keer per week ga fitnessen (45 minuten cardio) 45 - 60 minuten fitness (krachttraining). Verder heb ik een zittend beroep dus minimale toeslag van 30 %.
In mijn geval komt dit dus volgens bovenstaande berekeningen uit op:
Basisbehoefte: 1973 Kcal
Toeslag: 1084,9
--------------------------
Totaal: 3057,9
Ik wil een cutdieet gaan doen om mijn vet% te verlagen van 20.8 naar tenminste 13% in eerste instantie. Ik denk dat dit een haalbaar doel is. Voor het cutten moet ik een verbranding hebben van minimaal 800 en maximaal 1200 volgens het forum hier. Buiten de 4 keer fitness per week wil ook ook nog in de ochtend (weet het nog niet zeker) 2x per week een klein uurtje gaan zwemmen van 07.00 -08.00.
Graag jullie mening of dit een beetje klopt. Als het goed overeenkomt kan ik beginnen met mijn voedingsschema samenstelling. Ik heb als peildatum 5 november genomen om te beginnen dus het schema moet voor zaterdag a.s. klaar zijn zodat ik direct inkopen kan doen
Ik kijk uit naar jullie mening / kritiek.
Alvast bedankt,
Steve