XXL Nutrition

Beinvloed alcohol gebruik je resultaat op de sportschool

daviedra

Novice
Waardering
0
Ik vraag me af of het nuttigen van alcohol slecht is voor je spieren.

Ik train 3 a 4 keer per week. en in het weekend drink ik alcohol.

Zou het om tot een beter resultaat te komen beter zijn om niet te drinken?

Greetz

David

Onbetwistbaar. Ik denk dat er trouwens genoeg info over te vinden is.

Als je lekker hardcore wilt gaan, dan is het een goed idee om de alcohol achterwege te laten.

Alcohol is een gif en moet bij consumptie geneutraliseerd worden, waardoor het lichaam minder energie heeft om spiermassa op te bouwen of onderhouden...

Alcohol zou het testosterongehalte naar beneden halen, wat je als bodybuilder uiteraard niet zo fijn vind... (deze studie toont echter het omgekeerde; http://alcoholism.about.com/cs/abuse/l/blacer030117.htm, mss toch maar drinken dan;))

Alcohol is een synoniem voor catabool. Al zal een avondje drinken of een biertje hier en daar geen kwaad doen natuurlijk. ;)

Alcohol is niet goed nee, maar er moet ook geleefd worden, dus zolang je geen podium ambities hebt, zou ik zeggen dat die pilsjes in het weekend geen kwaad kunnen.

Paar pilsjes in het weekend is inderdad geen probleem. Probeer alleen niet te zuipen nadat je hebt getraind (verdoet je herstel), en probeer ook niet te trainen nadat je hebt gezopen (Zal je namelijk toch niet lukken). Als je die dingen gescheiden houdt is er helemaal niets aan de hand.

van wat ik heb gelezen gaat je testlevel voor 24 uur keihard onderuit. Dus drinken voor of na een training is neit slim, want eigenlijk ben ej dan voor jan lul bezig. Zelfs bij een kleine hoeveelheid schijnt dat zo te zijn.

Heb er zelf maandags altijd nog last van als ik zaterdag weg ben geweest

Terug
Naar boven