Fitness Seller

Bekritiseer mijn voedingsplan

Andy2711

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
80kg
Zoals de titel zegt, heb ik wat hulp nodig bij mijn voedingsschema.
In bijlage vind je een Excel bestand met mijn huidig schema, ik train 5 dagen per week ongeveer 1 à 1.5u per dag.
Huidig gewicht ongv 80kg
Lengte: 185 cm
Vetpercentage ongv 14%
Dagelijksebehoefte: 2522 kcal (pr/kh/v 152/392/60)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat is je doel?
Dat is erg belangrijk bij met maken van een trainingsschema.

Wil je spiermassa willen? Of vet verliezen?

Wat is je basisbehoefte?

Is dit voor een cut of bulk?
Erg weinig vetten en vrij veel eiwitten.
Probeer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht eiwitten te eten (175 tot 200 gram voor jou)
En minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht aan vetten (80 tot 100 gram voor jou)
De rest kun je opvullen met koolhydraten.

Neem bij je ontbijt gewoon hele eieren in plaats van alleen het eiwit.
Bij maaltijd 5 zou je de kipfilet kunnen halveren om minder eiwitten binnen te krijgen.
Om de calorieën op te vangen zou ik er dan wel wat olijfolie bij doen voor de gezonde vetten.
Probeer ook nog na je training een volwaardige maaltijd met goede koolhydraten, eiwitten en matig in vetten te nemen ;).
De sport drink kun je er wat mij betreft uithalen.

• Topic Starter Topic Starter
Ok voedingsschema aangepast, hopelijk niet te oppervlakkig.
Mijn doel is kracht + massa bijkomen, met een dagelijkse behoefte van ongeveer 2500 kcal.
Is het ook nodig om dagelijks fruit te eten? Of kan dit vervangen worden met een soort multi vitaminen.
Recht na mijn training drink ik meestal de post workout maaltijd, ongeveer 1 uur later nuttige ik afhankelijk van het uur op de dag een van mijn volgende maaltijden.
In bijlage zal ik ook mijn trainingsschema + aangepast voedingsschema zetten.
Mvg

Bijlagen

Om kracht en massa bij te komen mag je wel nog meer gaan eten, een calorisch overschot van 175kcal is erg weinig namelijk.
Probeer nog 75 tot tot 250 kcal extra te nemen.
Maak van de havermout in de ochtend bijvoorbeeld 100g en neem post workout nog extra havermout erbij;)
De rest ziet er vrij goed uit.

Terug
Naar boven