XXL Nutrition

Inmiddels 31, van fit naar overgewicht en geen motivatie voor voeding

Bezoekers in topic

DavidSjalo

Novice
Lid geworden
2 mei 2021
Lengte
1m78
Massa
55kg
Vetpercentage
25%
  • Topic Starter Topic Starter
Het punt is, omdat ik 10 jaar geleden zo fanatiek was, heb ik een bepaald verwachtingspatroon. Alleen was ik toen wel 3 jaar lang 5x per week naar de gym. Top schema, trainingsmaatje, geen vaste kantoorbaan dus veel meer tijd.

Nu ben ik 10 jaar ouder, kantoorbaan, meer verplichtingen, andere prioriteiten. Is geen excuus, maar wel realiteit.

Maar goed, met 3x in de week knallen in de gym en goed eten kom je al een heel eind. In ieder geval geen overgewicht weer.

Contreet, mijn doelen:

Spiermassa zoveel mogelijk behouden
10kg vet verliezen
Mijn gym ritme weer oppakken
Voeding weer op orde krijgen

vamos

DavidSjalo

Novice
Lid geworden
2 mei 2021
Lengte
1m78
Massa
55kg
Vetpercentage
25%
Woon je in Nederland? Want dan is er waarschijnlijk al wel wat te vinden in je omgeving

Ik woon in NL, maar alle gyms zijn dicht bij mijn weten. Ben zelf lid van FitForFree, die is sowieso dicht

DavidSjalo

Novice
Lid geworden
2 mei 2021
Lengte
1m78
Massa
55kg
Vetpercentage
25%
Grow a pair.
Nou zullen er vast lieden zijn die denken dat is geen advies, maar dat is nou net waar het uiteindelijk allemaal mee begint en op neerkomt. Doen. Niet gaan blijven proberen, kijken of het lukt, misschien dat je tijd hebt als de planning klopt, of als enzovoorts. Maak een plan, voer het uit en ga doen. Niet over een week, over een maand of wanneer je voelt dat je klaar bent. Je had al kunnen beginnen toen je dit topic schreef.

Succes met jouw voornemens en ik hoop dat je willen kunt ombuigen naar doen.
Ben ik helemaal met je eens. Maar dit topic helpt mij in mijn motivatie. Ik heb even dit soort opmerkingen nodig

Peter R.

Onder Koffer
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
16 mei 2006
Ben ik helemaal met je eens. Maar dit topic helpt mij in mijn motivatie. Ik heb even dit soort opmerkingen nodig
Daarom post ik ook.

Ik heb het idee dat je van een heel fanatieke sporter naar het andere uiterste bent gegaan. Met andere verantwoordelijkheden en verplichtingen is het zaak dat tijd beter moet worden ingedeeld. Sta jezelf ook toe dat je niet zo fanatiek hoeft te zijn als 10 jaar geleden. Drie keer per week 35 minuten is naar alle waarschijnlijkheid niet zo fanatiek als 10 jaar terug, maar wel fijner voor jezelf dan de de huidige situatie. Een keer niet trainen is ook helemaal niet erg, zaak is dat je een volgende training doet.

Brainfart

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
4 jul 2020
Lengte
1m65
Ik woon in NL, maar alle gyms zijn dicht bij mijn weten. Ben zelf lid van FitForFree, die is sowieso dicht
Nee joh, er zijn zat gyms die een tent buiten hebben staan.

Fitforfree zover ik weet niet. Maar die hebben er niet eens belang bij om open te gaan

RonReves

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
20 nov 2019
Lengte
1m87
Massa
100kg
Vetpercentage
18%
Das misschien helemaal geen probleem. Begin met die 10kg vet te verliezen, wandelen, joggen, fietsen, zwemmen, of welke vorm van cardio dan ook, gecombineerd met net iets te weinig eten, Will do the trick.
Dan zie je straks de spieren ook beter.

RonReves

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
20 nov 2019
Lengte
1m87
Massa
100kg
Vetpercentage
18%
Ow... leeftijd is geen excuus.
Gebrek aan motivatie ook niet. Een beetje motivatie brengt altijd nog een beetje verbetering. Veel motivatie brengt veel verbetering, tis maar net wat je kiest. En niet meer van keuze veranderen en niet meer achteruit maar alleen vooruit kijken. Blik op je doel. Punt.

Swollie

Novice
Lid geworden
21 jun 2019
Lengte
1m74
Massa
83kg
Vetpercentage
16%
Contreet, mijn doelen:

1. Spiermassa zoveel mogelijk behouden
2. 10kg vet verliezen
3. Mijn gym ritme weer oppakken
4. Voeding weer op orde krijgen
Klinken als goede doelen. Genoeg tips in dit topic gelezen. Misschien nog iets concreter maken?

Die eerste twee doelen vallen naar mijn inziens te combineren door voldoende eiwitten binnen te krijgen. En als je punt 4 duidelijk hebt voor jezelf volgen die twee vanzelf.

Ritme moet je zelf maken. Als bewogen/gesport in de ochtend/avond? Weet je wat al je voorkeur heeft?

Hoe krijg je je voeding op orde? Door een eetschema? Heb je al een schema voor jezelf gemaakt? Zie je jezelf de bakjes meenemen met voeding? Wil je liever iets kant en klaars wat je direct kan eten? Heb je in de avond tijd om eten te maken?

DavidSjalo

Novice
Lid geworden
2 mei 2021
Lengte
1m78
Massa
55kg
Vetpercentage
25%
Klinken als goede doelen. Genoeg tips in dit topic gelezen. Misschien nog iets concreter maken?

Die eerste twee doelen vallen naar mijn inziens te combineren door voldoende eiwitten binnen te krijgen. En als je punt 4 duidelijk hebt voor jezelf volgen die twee vanzelf.

Ritme moet je zelf maken. Als bewogen/gesport in de ochtend/avond? Weet je wat al je voorkeur heeft?

Hoe krijg je je voeding op orde? Door een eetschema? Heb je al een schema voor jezelf gemaakt? Zie je jezelf de bakjes meenemen met voeding? Wil je liever iets kant en klaars wat je direct kan eten? Heb je in de avond tijd om eten te maken?

Qua ritme heb ik besloten om vaste sportmomenten in mijn agenda te zetten vooraf aan de week, en die gewoon op te volgen.

Qua voeding heb ik nog geen vast schema, maar ik wil het volgende doen:

4 vaste eetmomenten op een dag, alleen maar gezonde dingen. Mijn probleem was dat ik bijna nooit inspiratie en energie had om gezond, lekker en gevarieerd te koken. Vandaar soms wel 4 of 5 afhaalmaaltijden in de week

Ik heb nu gekozen voor hello fresh. Dan krijg ik 4 gevarieerde en relatief gezonde maaltijden bezorgd. Met instructies en snel klaar te maken.

Zijn geen body building maaltijden, maar wel gevarieerd, lekker en relatief gezond. Past in de macro's.

Verder overdag gewoon ontbijt, lunch en fruit als tussendoor.

Met deze strategie ben ik al 80% beter bezig dan nu en verwacht ik die 10kg vet wel kwijt te kunnen raken.

Als ik daarna verder wil en het basis ritme is op orde, dan gaat hello fresh eruit en komen er serieuze gym maaltijden.

Maar nu eerst de basis op orde krijgen

Jelleggg

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 mrt 2013
Lengte
1m71
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
Qua ritme heb ik besloten om vaste sportmomenten in mijn agenda te zetten vooraf aan de week, en die gewoon op te volgen.

Qua voeding heb ik nog geen vast schema, maar ik wil het volgende doen:

4 vaste eetmomenten op een dag, alleen maar gezonde dingen. Mijn probleem was dat ik bijna nooit inspiratie en energie had om gezond, lekker en gevarieerd te koken. Vandaar soms wel 4 of 5 afhaalmaaltijden in de week

Ik heb nu gekozen voor hello fresh. Dan krijg ik 4 gevarieerde en relatief gezonde maaltijden bezorgd. Met instructies en snel klaar te maken.

Zijn geen body building maaltijden, maar wel gevarieerd, lekker en relatief gezond. Past in de macro's.

Verder overdag gewoon ontbijt, lunch en fruit als tussendoor.

Met deze strategie ben ik al 80% beter bezig dan nu en verwacht ik die 10kg vet wel kwijt te kunnen raken.

Als ik daarna verder wil en het basis ritme is op orde, dan gaat hello fresh eruit en komen er serieuze gym maaltijden.

Maar nu eerst de basis op orde krijgen
in plaats van hello fresh moet je zeker ook eens op musclemeat kijken zal ook goedkoper zijn wss

graafdracula

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2014
Lijk te lezen alsof je niet lekker in je vel zit.
Qua causaliteit hoop ik dat je door weer goed te gaan sporten en resultaat te zien dit ombuigen.
Hopelijk moet je niet eerst lekker in je vel komen om te kunnen gaan sporten. Dat is lastiger :).

Vaag verhaal maar hoop dat je het snapt.

En besides; je kan ook echt LEKKER gezond eten hoor. Een feestje van een bak brinta maken, banaan/whey pannekoeken, kwark met choco nibs en whey erin.. Op termijn ga je dat even lekker vinden als de mac ;).
Daarnaast, als je al ooit fanatiek hebt gesport heb je een paar grote voordelen. Je weet hoe het werkt, je voert de oefeningen vanaf dag 1 goed uit. En daarnaast heb je ook wel iets als muscle memory (vast zelfs na 10 jaar). Je zult waarschijnlijk sneller in je oude fysiek komen dan dat je denkt.

Naar boven