MuscleMeat

Belangrijke vraag!!

GlennJulio

Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
76kg
Hallo allemaal

Ik ben begonnen met 4 day split schema
4 dagen kracht 2 dagen cardio

Maar nou was mijn vraag kan ik voor elke kracht training een half uurjte aan cardio doen. Ben aan het cutten

Of moet ik het op de dagen doen waarin ik niet train

Kan gewoon... Cardio kan altijd. Echter is het voor Ecto´s niet slim omdat ze dan te vele verbranden en dus heel langzaam spiermassa winnen. Maar in de cut kan het altijd. En het is sowieso een goede opwarmer voor je spieren op die manier.

Kan gewoon... Cardio kan altijd. Echter is het voor Ecto´s niet slim omdat ze dan te vele verbranden en dus heel langzaam spiermassa winnen. Maar in de cut kan het altijd. En het is sowieso een goede opwarmer voor je spieren op die manier.

even analyseren wat nu zegt hoor:

Kan gewoon... Cardio kan altijd.
hier zeg je niks mee

Echter is het voor Ecto´s niet slim omdat ze dan te vele verbranden en dus heel langzaam spiermassa winnen. Maar in de cut kan het altijd.
waar staat dat die jongen ecto is?
wat is 'te vele verbranden'
en ga je daar langzaam spiermassa door winnen? hoe dan?
wat kan in de cut altijd? cardio voor kt? kan sowieso altijd he.
niet verstandig maar da's wat anders

En het is sowieso een goede opwarmer voor je spieren op die manier.
wat? welke spieren dan?
dat is afhankelijk van welke cardio je doet he.
en dan nog, welke vorm van cardio moet je doen om bv. je triceps of schouders op te warmen dan?

oftwel, stop met onzin praten

antwoord: cardio na kt
standaard

de focus, ook in de cut, ligt op kt. daar stop je je 'eerste voorraad' energie in.
dan heb je vast nog zat over om cardio te doen. andersom wordt het waarschijnlijk lastiger, vandaar.

• Topic Starter Topic Starter
Ik cut niet heel veel wil rond om de buik wat meer verbranden daarnaast veel kt doen.
Wat ik wil weten stel ik heb kracht training gedaan bijvoorbeeld benen/buik of chest/triceps

Is het dan verstandig om daarna cardio te gaan doen breek ik daar het herstel van die spieren niet mee af?

Ik cut niet heel veel wil rond om de buik wat meer verbranden daarnaast veel kt doen.
Wat ik wil weten stel ik heb kracht training gedaan bijvoorbeeld benen/buik of chest/triceps

Is het dan verstandig om daarna cardio te gaan doen breek ik daar het herstel van die spieren niet mee af?

je weet dat je niet plaatselijk vet kan verbranden he?

ja het is verstandig om dat ná je kt te doen
kan ook op een dag dat geen kt doet

en het herstel van je spieren afbreken
dat bestaat volgens mij niet
maar hoe dan ook, als je het zo bedoelt, het zit elkaar niet in de weg
prima combi, eerst kt, dan cardio
of cardio alleen
kan allebei

succes

Oke heel erg bedankt dit is wat ik wou weten. Zoveel informaties hier op de sites dat je niet meer weet waar je het moet zoeken. Nee dat weet ik maar bijvoorbeeld door 2x per week de buikspieren trainen kan ik daar wel vet verbranden toch?

je zegt dat je het wel weet maar toch vraag je het nog hehe
kan niet
door je abs te trainen kan het wel strakker worden zodat het er al beter uitziet
meer niet`

edit: met alle respect voor je gemotiveerde houding etc maar je snapt het nog niet heel erg.
lees hier en je komt alle basisprincipes te weten, het is allemaal niet zo moeilijk als het soms lijkt

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

En GlennJulio wist je dat je met een goede krachttraining sessie waarschijnlijk nog meer calorieen verbrand als met een half uur durende cardio sessie? Even om je een ander zichtpunt te geven als het "Ik cardio omdat ik wil afvallen" euvel.

Lees je rustig in en heel veel succes!

Cardio inderdaad na de KT. Eigenkracht.nl schreef er laatst nog stukje over. Suggereert zelfs dat matig intensieve cardio het spierherstel kan bevorderen.

Haye nee dat wist ik niet! Nu train ik met een ander gevoel met dat in mijn achterhoofd en daarnaast 2 dagen per week cardio moet het goed komen. Bedankt voor de tips mannen;)

Terug
Naar boven