AndroidHealthClinic

Nieuws Belgacom schrapt datalimieten

bgrt

Cool Novice
Waardering
8
Belgacom schrapt downloadlimiet

Drie dagen voor concurrent Telenet met een reeks nieuwe internetformules uitpakt, laat telecombedrijf Belgacom weten dat het vanaf 1 maart mogelijk is onbeperkt te surfen voor 56 euro per maand.
(tijd) - Beide bedrijven maakten de afgelopen dagen bekend dat ze wel oren hadden voor de blijvende roep om de downloadlimieten op internetabonnementen op te trekken. Telenet gaf begin deze week aan een nieuw product te zullen lanceren, Telenet Fibre, waarbij maandelijks voor 250 gigabyte (GB) aan gegevens kan verzonden en ontvangen worden. Hoeveel het nieuwe abonnement moet kosten, wordt pas maandag op een persconferentie bekendgemaakt. Het momenteel 'zwaarste' product van de kabeloperator biedt 100 GB per maand en kost een goede 70 euro.

Onbeperkt, maar trager
Belgacom steekt het Mechelse bedrijf nu echter de loef af door aan te kondigen dat er vanaf 1 maart ook bij hen nieuwe producten komen. Waaronder, zo blijkt nu, een formule zonder downloadlimiet aan 56 euro per maand. Belgacom duikt daarmee weliswaar ver onder de prijs van Telenet, maar kan het kabelbedrijf alvast niet volgen als het om de snelheid gaat. Die ligt bij Belgacom op maximaal 20 megabit per seconde (20 Mbps), bij Telenet op maximaal 100 mbps.

Zoals bij de emeste buitenlandse operatoren geldt ook bij de nieuwe Belgacom formule een zogenaamde 'Fair Use Policy'. Het bedrijf left in zijn voorwaarden uit dat men zich het recht voorbehoudt klanten die 'regelmatig een opvallend hoger volume' downloaden te verwittigen en alsnog limieten op te leggen.

RC
12:09 - 05/02/2010 Copyright © De Tijd

Nog steeds erg duur en als je het aandurft veel te downloaden komen ze alsnog bij je aankloppen maar het is een begin zeker. :rolleyes:

prijzen blijven schandalig hoog

Leuk met die idiote prijs:rolleyes:

Wauw, iedereen kan 'zogenaamd' ongelimiteerd downloaden. Je moet er je wel blauw voor betalen. En dat onbeperkt downloaden is enkel interessant voor een zéér klein percentage van gebruikers (jaja, ik weet het, velen van jullie vinden het wellicht interessant ;))
Ze zouden beter wat doen aan de prijs en die voor iedereen verlagen. 99% van de gebruikers heeft niets aan deze maatregel...

Hoop dat telenet snel volgt want heb nu ook zo'n shake die 58€ kost.:o

56€ zonder btw dan nog zeker

Betaal nu al 42€ voor 26GB bij telenet ! Hoop dat ze snel volgen, anders... SWITCH!

Datalimiet op inet verbinding kennen we in Nederland gelukkig niet.
Zit op +- 2 terrabyte per maand. 120Mbit down :D

Wat een mafia zooi daar zeg :roflol:

voor 57 euro krijg ik een thaise massage met happy ending

kunnen ze beter hier ook naar verwijzen alternatief voor belgacom (als je via telefoonlijn wilt)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
provider
Dommel.com
name
CityConnect Plus
speed up
3Mbps
speed down
24Mbps
data limit
AUP
price monthly
33.99
conn media
ADSL2+

provider
EDPnet
name
MAX24 DYN
speed up
1024Kbps
speed down
24Mbps
data limit
FUP
price monthly
39.95
conn media
adsl

Versta niet dat er meer bedrijven op onze markt komen.
Bv: moederbedrijf van Base, kpn.

Ik heb met scarlet iets van een 100 gigabyte voor 30-40€ :s

Me ouders betalen 30 euro voor onbeperkt downloaden+ een meesterlijke service op de nieuwsgroepen.

Versta niet dat er meer bedrijven op onze markt komen.
Bv: moederbedrijf van Base, kpn.
Die zijn er, maar huren vooral lijnen van belgacom.

Niet geheel toevallig dat ze nu opeens die limieten opheffen, er is weinig werk dezer dagen en ze hebben in 2009 heel veel volk aangenomen (waaronder ik)

Laatst bewerkt:
Maandag gaat Telenet hun 250GB/mnd plan voorstellen. 100 GB p/m kost nu al 70 euro, dus dat gaat nog meer kosten. Wat een vuile afzetters hebben we hier toch.

ok ik lees dus op de belgacom site dat de gewone abonnementen ook veranderen, voor mij betekend dit van 25GB per maand naar 75GB, wat toch al een vooruitgang is, hier kom ik persoonlijk wel mee toe per maand

56 euro is wel OK toch, mits het om kwaliteit verbinding gaat? ik betaal ook zoiets voor m'n XS4All verbinding

Terug
Naar boven