XXL Nutrition

Belgen van Turkse afkomst rellen in Belgie ivm pkk

1.Aantal

De migratiestop van 1974 heeft nooit gewerkt en de migratie neemt sterk toe. Ondanks de immigratiestop is het aantal buitenlanders dat in België komt wonen tussen 1983 en 2004 bijna verdubbeld. Jaarlijks met 34.000 migranten (stad als Lier). Illegalen en geboortes in België zijn hierin NIET meegeteld.

Op 1 januari 2005 telde België 1.570.475 mensen van buitenlandse afkomst. Dat is 15% van de bevolking. Een derde van hen is geboren in België.

Tussen 1991 en 2005 is de allochtone bevolking met bijna 28% gegroeid, de autochone Belgische met amper 0,9%. Volgens de studie ‘duurt het in dit tempo 1.000 jaar om de autochtone bevolking van ons land te verdubbelen, terwijl de allochtone bevolking in 35 jaar verdubbeld is’.

Tussen 1991 en 2005 kwamen er in België meer allochtone Marokkanen bij dan autochtone Belgen.

Uit de cijfers van juni 2001 blijkt dat 60% van de Marokkanen, Turken en Afrikanen van onder de Sahara zich heeft laten naturaliseren.

‘België heeft een van de meest liberale wetgevingen om Belg te worden. Zestig procent van de Marokkanen, Turken en Sub Sahara Afrikanen laat zich naturaliseren. Zij verdwijnen als vreemdeling uit de statistieken’, aldus prof. Marc Swyngedouw (KU Leuven, medewerker rapport)

2.Waar?

De migranten trekken vooral naar de steden. Een derde naar Brussel. In Sint-Joost is 70% van de inwoners allochtoon, in Antwerpen 24%.

Migranten die in de afgelopen vijf jaar naar België kwamen, trokken vooral naar Vlaanderen (Antwerpen, Gent, vroegere Limburgse mijngemeenten): 40% vestigde zich in het noorden van het land, tegen slechts 23% in Wallonië.

Wallonië heeft vooral allochtonen uit de Europese Unie. Van de Marokkanen woont slechts 16% in Wallonië, tegen 32% in Vlaanderen en 51% in Brussel. De Turken wonen dan weer in meerderheid in Vlaanderen, voornamelijk in Antwerpen en Gent.

3. Wie?
Marokkanen zijn de sterkste groeiers bij de nieuwkomers. De migrantenpopulatie wordt vrouwelijker en grijzer (meer vrouwen, meer ouderen; :mad:gezinshereniging:mad:

1.Aantal

De migratiestop van 1974 heeft nooit gewerkt en de migratie neemt sterk toe. Ondanks de immigratiestop is het aantal buitenlanders dat in België komt wonen tussen 1983 en 2004 bijna verdubbeld. Jaarlijks met 34.000 migranten (stad als Lier). Illegalen en geboortes in België zijn hierin NIET meegeteld.

Op 1 januari 2005 telde België 1.570.475 mensen van buitenlandse afkomst. Dat is 15% van de bevolking. Een derde van hen is geboren in België.

Tussen 1991 en 2005 is de allochtone bevolking met bijna 28% gegroeid, de autochone Belgische met amper 0,9%. Volgens de studie ‘duurt het in dit tempo 1.000 jaar om de autochtone bevolking van ons land te verdubbelen, terwijl de allochtone bevolking in 35 jaar verdubbeld is’.

Tussen 1991 en 2005 kwamen er in België meer allochtone Marokkanen bij dan autochtone Belgen.

Uit de cijfers van juni 2001 blijkt dat 60% van de Marokkanen, Turken en Afrikanen van onder de Sahara zich heeft laten naturaliseren.

‘België heeft een van de meest liberale wetgevingen om Belg te worden. Zestig procent van de Marokkanen, Turken en Sub Sahara Afrikanen laat zich naturaliseren. Zij verdwijnen als vreemdeling uit de statistieken’, aldus prof. Marc Swyngedouw (KU Leuven, medewerker rapport)

2.Waar?

De migranten trekken vooral naar de steden. Een derde naar Brussel. In Sint-Joost is 70% van de inwoners allochtoon, in Antwerpen 24%.

Migranten die in de afgelopen vijf jaar naar België kwamen, trokken vooral naar Vlaanderen (Antwerpen, Gent, vroegere Limburgse mijngemeenten): 40% vestigde zich in het noorden van het land, tegen slechts 23% in Wallonië.

Wallonië heeft vooral allochtonen uit de Europese Unie. Van de Marokkanen woont slechts 16% in Wallonië, tegen 32% in Vlaanderen en 51% in Brussel. De Turken wonen dan weer in meerderheid in Vlaanderen, voornamelijk in Antwerpen en Gent.

3. Wie?
Marokkanen zijn de sterkste groeiers bij de nieuwkomers. De migrantenpopulatie wordt vrouwelijker en grijzer (meer vrouwen, meer ouderen; :mad:gezinshereniging:mad:

:eek:.....I........AM.....................SHOCKED:eek:

:eek:.....I........AM.....................SHOCKED:eek:

Me too in NL is de situatie bijna net zo erg, gelukkig hebben we hier een iets betere democratie waardoor een partij niet onterecht word verboden door linkse rechters. Stem geert wilders dan komt alles goed;) Voor de Vlaanderen stem Vlaams belang

Me too in NL is de situatie bijna net zo erg, gelukkig hebben we hier een iets betere democratie waardoor een partij niet onterecht word verboden door linkse rechters. Stem geert wilders dan komt alles goed;) Voor de Vlaanderen stem Vlaams belang

Ja dan komt alles goed ??? geloof je dat nou echt? Dat er problemen zijn met bepaalde etnische groepen in België en Nederland zal niemand ontkennen, maar dat stemmen op het Vlaams belang iets zal uithalen is erg naief :p Als iedereen wat water in de wijn ( of muntthee :p) zou doen , zou het al stukken beter gaan. Maar telkens zijn het de extremen van beide 'kanten' die de boel verzieken... Triestig!!

wat bedoel je in godsnaam met extreem van beide kanten? Misschien dat je hooligans nog een beetje kan vergelijken met dit buitenlandse tuig. Ik zal het niet pikken als ze mijn auto winkel of huis in elkaar trappen. Bovendien is dat tuig te gast en dan alsnog doen ze zich misdragen ik kan daar echt geen begrip voor tonen

Het zijn toch nogal kapoentjes he pff

Ach ja, what's in a name. Maakt niet uit of je me belg, turk, belgische turk, ...noemt.

Jij scheert ook elke nederlander over dezelfde kam, denk ik zo...

Geloof me ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat het bij Turken net een stap verder gaat.

De Koerdische demonstratie is trouwens goed verlopen de politie hoefde niet eens op te treden. Ik hoop dat de Turken hetzelfde doen, ik vind het namelijk maar kansloos om dingen te slopen in Nederland of België.
Kijk, zoals altijd met dergelijke betogingen zijn er 90 procent vreedzame betogers, die weten waarover het gaat, en 10 procent 16 jarige dwazerikken die zich vervelen en een reden zoeken om keet te schoppen.

Alleen al de moslimgemeenschap in belgie bedraagt meer dan 600.000 personen!!
En dan spreken we enkel van diegene die geregistreerd zijn....

Laat ons alstublieft niet vreemdeling voelen in eigen land.

Door brussel rijden is tegenwoordig de reis rond de wereld (de islamitische wereld wel te verstaan)

jeetje, hier gaan we weer!!

Net zoals Geert wilders, heeft het Vlaams Belang geen oplossingen. Ze staan sterk omdat ze steeds in de oppositie zitten en zich dus nog nooit moeten bewijzen hebben.

Hun niveau is zo laag dan het bijna zielig wordt.

wat bedoel je in godsnaam met extreem van beide kanten? Misschien dat je hooligans nog een beetje kan vergelijken met dit buitenlandse tuig. Ik zal het niet pikken als ze mijn auto winkel of huis in elkaar trappen. Bovendien is dat tuig te gast en dan alsnog doen ze zich misdragen ik kan daar echt geen begrip voor tonen

diegene wiens ouders hier geboren zijn en zelf ook geboren zijn in Belgie, nederland,.zijn hier niet te gast.

Ach ja, what's in a name. Maakt niet uit of je me belg, turk, belgische turk, ...noemt.

Typische gedachtegang voor iemand met 2 nationaliteiten en niet weet kiezen voor het welke. Niet dat het slecht is hoor. Maar de maatschappij en de mensen zitten soms tegen.

Hoe zou jij je voelen als je je vb later inschrijft bij de VDAB(vlaamse dienst voor arbeidsbemiddeling) en dat zij zonder boe of bah je zetten bij de lijst van allochtonen? Ik neem dat je je meer allochtoon zou voelen. Wat logisch is, me dunkt. Dat is nu wat er aan de hand is met de meeste Turken in België.
Je hebt vast wel de theorie van de identiteitscrisis gehoord?

Stem geert wilders dan komt alles goed;) Voor de Vlaanderen stem Vlaams belang

Ik mag hopen dat die smiley het onuitsprekelijke cynisme dat deze twee zinnen ademen moet aangeven?

Verder: van die reactie van die burgemeester zakt je broek ook af...

Who gives a crap, het is België maar :D
Zolang ze maar niet naar Nederland komen..... :rolleyes:

Terug
Naar boven