MuscleMeat

België brokkelt verder af: is het einde nabij?

Los = Los!

Sinds Leburton is er geen Waalse premier meer geweest, misschien dat de Walen maar weer eens de boel moeten leiden. Di Rupo for Prime-minister!

Mij raakt dit niet echt, naast de inflatie heeft dit geen voelbare gevolgen voor de Belgen, onder wie ik :)

Ik hoop gewoon dat ze eraan uit geraken, maar hopelijk splitsen we niet. Wij, vlamingen, gaan er veel armer door worden. En dan heb je nog Brussel... neenee België blijft.

Mij raakt dit niet echt, naast de inflatie heeft dit geen voelbare gevolgen voor de Belgen, onder wie ik :)

Ik hoop gewoon dat ze eraan uit geraken, maar hopelijk splitsen we niet. Wij, vlamingen, gaan er veel armer door worden. En dan heb je nog Brussel... neenee België blijft.

armer?

Nederland en Vlaanderen samen , het moet niet gekker worden :roflol:
Nee bedankt .

Los = Los!

Sinds Leburton is er geen Waalse premier meer geweest, misschien dat de Walen maar weer eens de boel moeten leiden. Di Rupo for Prime-minister!

Ik dacht eerder aan Michel Daerden. Zijn sobere levensstijl bevalt me wel. Raakt bovendien geen druppel alcohol aan.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wij willen jullie marrokanen er niet bij! Het is hier al vol genoeg!

:(

- alle overheidsgebouwen moeten verhuizen naar hun eigen grondgebied, herinrichting van de volledige administratie en verhuizing ervan.

- wie in Brussel werkt en elders woont betaalt zijn belasting aan Brussel en niet aan zijn woonplaats. Als Brussel niet bij ons hoort lopen we zo verschrikkelijk veel geld mis.

- wie wil nu handel voeren met een land dat net gesplitst is en een zeer onstabiele politieke situatie heeft?

- als de Ardennen wegvallen haalt Vlaanderen zeker de kyoto-norm niet qua luchtzuiverheid en dergelijke, met zware boetes tot gevolg.

- Vlaanderen is nu al quasi volgebouwd, na een paar decennia zitten we vast met onze veel te kleine oppervlakte.

- en sowieso, een land splitsen kost handenvol geld.

- we verliezen Zaventem als grote Belgische luchthaven, als we splitsen. Want Wallonië zal ons nooit Brussel schenken, ik weet niet wat ermee zal gebeuren.

- los van al de rest: wat gaan we na de splitsing nog voorstellen? Geen eigen luchthaven meer (bruxels airlines wordt dan nog eens overgenomen door Lufthansa), een zeer kleine landoppervlakte, we hebben niet eens onze eigen energievoorziening... (wordt geleverd door Frankrijk dacht ik?). We worden volledig afhankelijk van andere landen en dat is niet echt de bedoeling.

Ik ben niet zeker van al mijn argumenten, maar de meeste wel. Ik had op een ander forum eens een stuk of 10 zeer sterke argumenten gelezen maar ik vind het niet meer terug.

- alle overheidsgebouwen moeten verhuizen naar hun eigen grondgebied, herinrichting van de volledige administratie en verhuizing ervan.

- wie in Brussel werkt en elders woont betaalt zijn belasting aan Brussel en niet aan zijn woonplaats. Als Brussel niet bij ons hoort lopen we zo verschrikkelijk veel geld mis.

- wie wil nu handel voeren met een land dat net gesplitst is en een zeer onstabiele politieke situatie heeft?

- als de Ardennen wegvallen haalt Vlaanderen zeker de kyoto-norm niet qua luchtzuiverheid en dergelijke, met zware boetes tot gevolg.

- Vlaanderen is nu al quasi volgebouwd, na een paar decennia zitten we vast met onze veel te kleine oppervlakte.

- we verliezen Zaventem als grote Belgische luchthaven, als we splitsen. Want Wallonië zal ons nooit Brussel schenken, ik weet niet wat ermee zal gebeuren.

- los van al de rest: wat gaan we na de splitsing nog voorstellen? Geen eigen luchthaven meer (bruxels airlines wordt dan nog eens overgenomen door Lufthansa), een zeer kleine landoppervlakte, we hebben niet eens onze eigen energievoorziening... (wordt geleverd door Frankrijk dacht ik?). We worden volledig afhankelijk van andere landen en dat is niet echt de bedoeling.

Ik ben niet zeker van al mijn argumenten, maar de meeste wel. Ik had op een ander forum eens een stuk of 10 zeer sterke argumenten gelezen maar ik vind het niet meer terug.
:eek:

dat zijn idd harde punten om goed over na te denken!

pffff k*t voor belgie maar opnieuw stemmen zal niet veel veranderen. we zitten weer in het dal en komen wel weer naar de top

• Topic Starter Topic Starter
Is goed, eindelijk eens van schone lei beginnen en alles zelf kunnen bepalen. Kost 1 keer wat, maar dan heb je ook wat.

Ja, maar gezien veel Vlaamse bedrijven dan uit Brussel wegtrekken, en die mensen misschien ook weer in Vlaanderen gaan werken, zal dat op termijn best meevallen. Bovendien is het niet gezegd dat Brussel niet bij Vlaanderen zal willen aansluiten...

Onafhankelijk Vlaanderen zou juist stabieler zijn, het is België wat in een onstabiele politieke situatie zit. In het verleden hebben we gezien dat net opgerichte staten na de onafhankelijkheid meestal erg goed gaan.

Ach ja, het lukt ons wel als we ons best doen. We zullen meer geld overhouden voor investeringen in die richting.

Vol is vol, of Vlaanderen nu deel is van België of niet. Ik zie het verschil niet? Er verhuizen nu reeds al veel Vlamingen naar Wallonië voor de goedkopere grond, dat zal ook gebeuren wanneer Vlaanderen onafhankelijk is.

Volgens berekeningen 6 miljard euro, wat veel is, maar een goede investering.

Brussel is geen eigendom van Wallonië. Brussel kan zelf kiezen wat het doet. Het rijke Vlaanderen of arme Wallonië.. ik zou het wel weten als Brusselaar...

- los van al de rest: wat gaan we na de splitsing nog voorstellen? Geen eigen luchthaven meer (bruxels airlines wordt dan nog eens overgenomen door Lufthansa),
We gaan heel veel voorstellen, de rijkste/meest welvarende landen in de wereld zijn allemaal kleiner dan Vlaanderen, op 1 na. Luchthavens kan je bouwen. Trouwens er is er nog een kleinere in Antwerpen.

een zeer kleine landoppervlakte,
Zie hierboven. Is echt een drogreden. Er zijn heel veel kleine landen in de wereld, kleiner dan Vlaanderen, en ze doen het vaak erg goed.

we hebben niet eens onze eigen energievoorziening... (wordt geleverd door Frankrijk dacht ik?).
Ten eerste maken wij wél zelf onze energie aan, voor een deel van kerncentrale Doel en verder via andere centrales. Frankrijk heeft toch niets met Wallonië of de splitsing te maken?

We worden volledig afhankelijk van andere landen en dat is niet echt de bedoeling.
We worden juist onafhankelijk van andere regio's en landen.

Het komt allemaal nog steeds op minder neer dan minstens 12.5 miljard euro transfers per jaar.

Splitsen is geen makkelijke oplossing, maar het is op termijn de beste. Het zal wat kosten, maar Wallonië en Brussel kosten ons op termijn véél meer.

Ik raad je dit boek aan:

http://www.youtube.com/watch?v=o1bcuQDORm8

Terug
Naar boven