Fitness Seller

Belgische jongen vermoord om mp3-speler

Ja maar worden mensen crimineel omdat ze in slechte buurten geplaatst worden, of worden buurten slecht omdat ze er criminelen in plaatsen?

Voor school moest ik voor een wijk, de opleidings niveau van groepen bevolking zoeken. Bij het zoeken kwam ik tegen, de opleidingsniveau van Den Haag en gek genoeg scoorde de Antiliaanen bijna even hoog als de autochtonen Nederlanders als hoogste.

In de Volkskrant stond 2 jaar geleden de Criminaliteit van Amsterdam in cijfers.
de Marokanen stonden op nummer 1 de autochtonen Nederlanders op 2 op 3 Turken 4 Antiliaanen, 5 Surinamers.

In Rotterdam staan de de Antilaanen op nummer 1 zoals iedereen weet.

Dus ik denk dat je wel gelijk hebt.

Rob G zei:
Ja maar worden mensen crimineel omdat ze in slechte buurten geplaatst worden, of worden buurten slecht omdat ze er criminelen in plaatsen?

Van de buurten in Den Haag met een grote concentratie allochtonen en waar ook problemen zijn weet ik dat de buurten voor de komst van de eerste generatie ook al vrij slecht te boek stonden. Inplaatsing van die groepen in die buurten is 1 van de grootste fouten geweest van de laatste 40 jaar.

Was ook lastig in de tijd van grote woningnood, maar tegelijkertijd weet je dat concentratie van groepen altijd leidt tot ellende. Zeker als die groep amper opleiding heeft genoten.De leerschool is dan de buurt, je kan wel raden wat je daar dan leert.

Praat het overigens niet mee goed dat er vanuit die buurten veel wordt uitgespookt dat het daglicht niet kan verdragen. Maar ik ken tegelijkertijd de verlokkingen van dat soort buurten al te goed.

De wijk waar ik ben opgegroeid had je zo ongeveer 2 keuzes, crimineel of professioneel uitkeringstrekker. Beetje zwart/wit gesteld aangezien er natuurlijk ook nog wel een groep werkte, maar dat was veruit de minderheid. Als je dan groepen inplaatst in dat soort wijken, met die moraal die in zo'n wijk heerst, tja wat verwacht je dan?

Ik weet in ieder geval dat je erg sterk in je schoenen moet staan wil je niet mee gaan doen aan wat de rest van je wijk uitvreet.

EricR zei:
Praat het overigens niet mee goed dat er vanuit die buurten veel wordt uitgespookt dat het daglicht niet kan verdragen. Maar ik ken tegelijkertijd de verlokkingen van dat soort buurten al te goed.

De wijk waar ik ben opgegroeid had je zo ongeveer 2 keuzes, crimineel of professioneel uitkeringstrekker. Beetje zwart/wit gesteld aangezien er natuurlijk ook nog wel een groep werkte, maar dat was veruit de minderheid. Als je dan groepen inplaatst in dat soort wijken, met die moraal die in zo'n wijk heerst, tja wat verwacht je dan?

Ik weet in ieder geval dat je erg sterk in je schoenen moet staan wil je niet mee gaan doen aan wat de rest van je wijk uitvreet.

Helemaal mee eensch!
Ik woon zelf nog steeds dicht bij de schilderswijk
Jezus mina als je ziet hoe makkelijk je daar in de criminaliteit terecht komt:eek:
Gelukkig heb ik het geluk gehad van een goede opvoeding en scholing gehad en ben godzijdank op een goede school terecht gekomen
EricR jij ken het JWC college wel? Had weinig gescheeld of ik was daar terecht gekomen
Precies zelfde verhaal geldt voor Corazon die ook niet al te frisse vrienden heeft gehad!

Noord-afrikanen zijn volgens politietaal Marokkanen... Als je de situatie kent in Brussel is het wel te begrijpen dat er niemand reageert. Die twee waren zeker van een jongerenbende die ook groepsverkrachtingen etc doen, dus is wel te snappen dat mensen daar liever niet tegen beginnen... heb je er één tegen je, krijg je direct 60 anderen op je kap.

En streng gestrafd... don't make me laugh... ik werk bij de flikken... en als e daar zo van die dingen hoort van: die verkrachter heeft 3 weken bak gehad en loopt nu terug vrij, dan vind je het echt wel spijtig dat er hier geen bountyhunters zijn zoals in amerika... dan werd ik er direct één!

DiSTuRBeD zei:
dan vind je het echt wel spijtig dat er hier geen bountyhunters zijn zoals in amerika... dan werd ik er direct één!

Aan je avatar te zien zou je een gevreesde 'DiSTuRBeD' bounty hunter zijn haha.

Ik ben trouwens ook opgegroeid in dezelfde wijk als EricR, maar gelukkig was ik op tijd verhuisd.

Ik ben voor sterilisatie van daders van deze aard.
EIgenlijk de doodstraf maar dat wel helemaal onmogelijk zijn:)

SageFrancis zei:
Selectieve perceptie mien jung. Jijhoort wat jij wil horen, jij ziet wat jij wil zien. Als jij een magazine door kijkt en je ziet de reclames, dan zijn er alleen enkele reclames die je aanspraken bijv. over nieuwe schoenen ofzo..
hiermee zeg ik dus niet dat er geen problemen zijn. Laat ik dat even duidelijk maken

Heb je een bron met cijfers van de afkomst van de mensen die vast zitten in nederland? Ben ik welbenieuwd naar.

Denk je dat ik in verdediging ga? Ik probeer mijn "ras" / "volk" niet te verdedigen, ik sta niet garant voor hen. Ik sta garant voor mijzelf, ik probeer alleen mensen van hun tunnelvisielijden te ontdoen. Bekijk het eens vanuit een breder persepectief.
Als actie reactie is, dan keur je dus ook een zelfmoordaanslag van een allochtoon goed?
Want... allochtoon zegt: ja ik word gediscimineerd, dus blaas ik mezelf op en neem ik jullie mee.
Autochtoon zegt: allochtonen stelen. Actie reactie punt.
Zo kan je doorgaan, mijn nichtje van 9 beredeneerd ook zo.. hij schopte mij! dus schopte ikhem terug.

Ik snap niet dat mensen het een discussie hier over aan durven te gaan als ze het verschil niet weten tussen absolute en relatieve getallen.. goed dat je dat even naar voren brengt :thumbup:
Waarom wil je van CoD wel een bron zien en van ericR niet?
Omdat hij zegt wat je wilt horen? Selectieve perceptie mien jung. Jijhoort wat jij wil horen, jij ziet wat jij wil zien.

run-ner zei:
Waarom wil je van CoD wel een bron zien en van ericR niet?
Omdat hij zegt wat je wilt horen? Selectieve perceptie mien jung. Jijhoort wat jij wil horen, jij ziet wat jij wil zien.
Lees zijn posts nog eens door, dan weet je wat ik bedoel. Inderdaad selectieve perceptie:rolleyes:
nu weer terug ontopic? zou ik leuk vinden. Ik ben niet zo van drogredenen.

De rechtbank in Brussel heeft vandaag videobeelden vrijgegeven waarop de daders zijn te zien van de roofmoord op een 17-jarige jongen, die vorige week woensdag in het Centraal Station van Brussel neergestoken werd omdat hij weigerde zijn MP3-speler af te staan aan de twee jongens.

De beelden, die vastgelegd zijn door een van de bewakingscamera's, laten niet het voorval zelf zien, maar de daders zelf zijn wél duidelijk in beeld. Justitie wilde de beelden niet eerder vrijgeven, omdat men bang was voor een heksenjacht op allochtone jongeren.

De jongen is vandaag in familiekring begraven. Zondag is er in Brussel een stille tocht gepland.

060419_50691_brussel2_68460h.jpg

De daders

Filmpje: [Link niet meer beschikbaar] (save as)

Terug
Naar boven