AndroidHealthClinic

Belgische wapenwet = klote wet!

Anoniem_1973_1

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
0
Ik moet even mijn ongenoegen over de Belgische wapenwet uiten.

Ik ben in het bezit van 2 vuurwapens, waarvoor ik geldige wapenvergunningen heb.
Nu heeft de wetmaker besloten dat deze vergunning om de 5 jaar moet hernieuwd worden. Natuurlijk moet men daar ook nog eens voor betalen (€65 per vergunning).
Nu komt het leuke: Eerst moet men invulformulier invullen die uit tientallen bladzijden bestaat. Dan moet men een theoretische test afleggen bij de politie. Vervolgens moet men over een briefje van de club beschikken waarop staat dat men minstens 5 keer per jaar gaat schieten. Daar bovenop moet men een dokter ’s attest laten invullen waarop staat dat men geschikt is om een wapen te hanteren.
Ik kom net terug uit Afghanistan waar ik een 9mm en automatische wapens in handen gedrukt kreeg. En toch moet ik ook die volledige rompslomp doorlopen.
Dit zorgt opnieuw voor veel heen en weer geloop voor de mensen die in al van te voren in orde waren. Zal dit de criminaliteit verminderen? Zal dit het illegale wapenbezit de kop indrukken?
Bedankt België!

Prive vind ik dat mensen helemaal geen wapens mogen hebben. Op een schietclub is een ander verhaal, maar daarbuiten no way!

Waarom heb je eigenlijk wapens nodig? Wat mij betreft mogen ze wapens helemaal verbieden.....

Edit: RichardV is me net voor :)

Tsja, in België moet je gewoon voor alles betalen ... en als je alles betaald hebt,
moet je nog eens betalen op je betalingen ;)

Persoonlijk vind ik wel dat je prive een wapen mag hebben. Per slot van rekening,
mag je toch ook een hond hebben bv. En die kunnen net zo gevaarlijk zijn.
Het is maar in welke handen het terecht komt en hoe het gebruikt wordt.

Mooiste voorbeeld is wel dat alle 'slechterikken' een pistool ofzo hebben, maar
de 'goei' mogen het niet hebben :p

tja een nieuwe hans van temsche is nie ver weg

tja een nieuwe hans van temsche is nie ver weg

dat is nog wel een ander verhaal imo ...

Dat er geen wapens meer zo los over de toog mogen verkocht worden is natuurlijk een goede zaak.
Maar mensen die bij een schietclub zijn aangesloten voor x aantal jaren, mensen die eigenlijk bewezen hebben dat ze er verantwoordelijk mee kunnen omgaan nog eens extra belasten met papierwerk en kosten is weer typisch Belgisch.

Nu kan je zeggen dat die mensen in een vlaag van waanzin iedereen zouden kunnen omleggen, maar zulke mensen hou je zowiezo niet tegen imo.

Het enige wat hiermee weer bereikt gaat worden is dat de zwarte markt er weer wat beter van wordt.
Want verzamelaars en hobbyisten gaan zeker niet voor elk wapen die hele rompslomp doorploeteren.

Gewoon alle wapens verbieden op de hele wereld. Omsmelten die zooi en dan kunnen we elkaar weer allemaal knuffelen.

Gewoon alle wapens verbieden op de hele wereld. Omsmelten die zooi en dan kunnen we elkaar weer allemaal knuffelen.

Mighty met haar....

BBRuud1.jpg

Hehe nieuwe look Mighty?

Maar ook die gasten bij een schietclub hoeven hun wapens niet mee naar huis te nemen.
Gewoon daarlaten en klaar.
Enige die imo met een wapen mogen rondlopen zijn militairen, agenten (en soortgelijken) wanneer ze in functie zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Hehe nieuwe look Mighty?

Maar ook die gasten bij een schietclub hoeven hun wapens niet mee naar huis te nemen.
Gewoon daarlaten en klaar.
Enige die imo met een wapen mogen rondlopen zijn militairen, agenten (en soortgelijken) wanneer ze in functie zijn.

Let op, sportschutters lopen niet rond hun wapens. Ze worden vrij goed bewaart achter slot en grendel. En in sommige gevallen achter dubbel glas. Normale verantwoordelijke schutters zorgen er voor dat er geen ‘ongelukken’ kunnen gebeuren met hun wapen.
Maar ikzelf ben militair en toch is het verkrijgen / behouden van mijn vergunning moeilijk.

Prive kan ik dat begrijpen, maar voor je professie snap ik dat niet.

Oja Belgie he;)

ik ben zelf ook sportschutter, ik zelf heb nog geen wapen, maar mijn broer wel. Hij moest ook even langs het politiebureau met zijn wapen maar daarna was het in orde. Wel moet in nl de kluis tegenwoordig een aparte ruimte hebben voor de munitie.

Ik ben het met je eens dat ze doorslaan in de regelgeving als ik lees dat je doktersattest moet hebben en een theoritische test moet doen bij de politie.

Als iemand zoiets wil gaan doen als die zuidkoreaan dan is het vrij eenvoudig om illegaal aan een wapen te komen. Zulke praktijken voorkom je gewoon niet.

ik ben zelf ook sportschutter, ik zelf heb nog geen wapen, maar mijn broer wel. Hij moest ook even langs het politiebureau met zijn wapen maar daarna was het in orde. Wel moet in nl de kluis tegenwoordig een aparte ruimte hebben voor de munitie.

Ik ben het met je eens dat ze doorslaan in de regelgeving als ik lees dat je doktersattest moet hebben en een theoritische test moet doen bij de politie.

Als iemand zoiets wil gaan doen als die zuidkoreaan dan is het vrij eenvoudig om illegaal aan een wapen te komen. Zulke praktijken voorkom je gewoon niet.

Toch moet de overheid er alles aan doen om dat soort zaken wel te voorkomen.;)

het is eenvoudiger om illegaal aan een vuurwapen te geraken dan legaal, wat natuurlijk een goede ontwikkeling is... :rolleyes:

Ik ben zelf al sinds lange tijd sportschutter. De dingen die ik hier lees doen me net niet naar het toilet rennen om te kotsen...
Waarom zouden alle wapens verboden moeten worden?! 99,99% van de sportschutters zal nooit een vlieg kwaad doen! En zoals al gezegd is, degene die kwaad wil doen, zal dat toch doen. Of het nu met een wapen (legaal/illegaal) is of op een andere manier.
Of moeten alle keuken- en andere messen misschien ook verboden worden? Er zijn veel meer steekpartijen dan dat er ongevallen met vuurwapens gebeuren...
En het voorstel om alle wapens bij de schietclub of een politiekantoor te laten bewaren is helemaal onhaalbaar. Waar ga je alles plaatsen, sommige schutters hebben 5 tot 10 wapens, anderen zelfs 10-tallen of meer dan 100!
En dan moet één en ander constant bewaakt worden, want anders is het een makkelijk doel voor criminelen die eventjes willen gaan gunshoppen...

Nee, de nieuwe wapenwet is op 1 dag goedgekeurd, en het is er aan te merken. Ze hangt met haken en ogen aan mekaar... Het is gewoon weer een verdoken manier om mensen geld uit de zakken te kloppen. En criminelen zullen ze er niet door tegenhouden, hoeveel gewapende overvallers hebben een vergunning voor hun wapen denk je? :rolleyes:

Een misnoegd sportschutter...

Ik ben zelf al sinds lange tijd sportschutter. De dingen die ik hier lees doen me net niet naar het toilet rennen om te kotsen...
Waarom zouden alle wapens verboden moeten worden?! 99,99% van de sportschutters zal nooit een vlieg kwaad doen! En zoals al gezegd is, degene die kwaad wil doen, zal dat toch doen. Of het nu met een wapen (legaal/illegaal) is of op een andere manier.
Of moeten alle keuken- en andere messen misschien ook verboden worden? Er zijn veel meer steekpartijen dan dat er ongevallen met vuurwapens gebeuren...
En het voorstel om alle wapens bij de schietclub of een politiekantoor te laten bewaren is helemaal onhaalbaar. Waar ga je alles plaatsen, sommige schutters hebben 5 tot 10 wapens, anderen zelfs 10-tallen of meer dan 100!
En dan moet één en ander constant bewaakt worden, want anders is het een makkelijk doel voor criminelen die eventjes willen gaan gunshoppen...

Nee, de nieuwe wapenwet is op 1 dag goedgekeurd, en het is er aan te merken. Ze hangt met haken en ogen aan mekaar... Het is gewoon weer een verdoken manier om mensen geld uit de zakken te kloppen. En criminelen zullen ze er niet door tegenhouden, hoeveel gewapende overvallers hebben een vergunning voor hun wapen denk je? :rolleyes:

Een misnoegd sportschutter...

beter had ik het niet kunnen verwoorden :thumbup:

Vind dit geen slechte evolutie eerlijk gezegd, maar wel typisch Belgisch ja ;)

Trouwens het gaat niet alleen over overvallers, het gaat over gekken die bijv een school binnenstappen en iedereen beginnen overoop knallen.

Het feit dat er uberhaupt regulering is van wapens is een gestoord verschijnsel.

En dan hebben we een wereldwijd verbod op sommige planten. :rolleyes:

Verder geloof ik ook niet dat dat bezit zoveel waterdicht is, uiteindelijk leidt het toch tot haantjesgedrag. Je zegt het zelf al 'ik ben in Afgahnistan geweest dus ik ben een adept'. 'Bedankt Belgie', met andere woorden ik veeg me reet met je af, een teken van afzetting. Bovendien kun je jezelf verliezen als je van streek bent, en je een vuurwapen voor handen hebt.

Ach in Nederland moet je het ieder jaar laten verlengen, dus waarom paniek? Je doet alsof je iets te verbergen hebt, ik ging toen ik redelijk actief was minstens 48 keer per jaar de baan op ;) . Heb echter alles verkocht vanwege tijdgebrek, misschien dat ik er later weer eens mee begin.

Guns dont kill people, people kill people.

Terug
Naar boven