Fitness Seller

Ben ik goed op weg met me voeding.

Ricardo87

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
58kg
Vetpercentage
8%
Hoi allemaal,

Ben sinds een half jaar flink aan het sporten. 5x per week,
Me gewichts is 58kg met 8% vet

Schema is als volgt:

Maandag: Rug/Biceps
Dinsdag : Borst/Triceps
Woensdag: Benen
Donderdag: Rug/Biceps
Vrijdag: Borst/triceps/Schouders

Werk in een magazijn waar ik ook fysiek veel aan het tillen ben.

Nu is echter me probleem dat ik maar langzaam aankom. In het begin ben ik van de 53kg naar de 58 gegaan maar nu gaat het maar mondjes maat omhoog.

Me eetschema is al volgt :

08:00 Shake ( 30gr Whey , 30gram oats , 30 gram brinta, banaan en dextrose 30gr)
10:00 2 Volkoren boterhammen met kaas
12:00 5 Volkoren boterhammen met kaas/kip/tonijn ( net waar ik zin in heb )
14:00 2 Volkoren boterhammen met kaas
16:00 2 Volkoren boterhammen met kaas/kip/tonijn ( net waar ik zin in heb ) en/of 150gr kwark
18:00 Avond eten ( pasta's , rijst , kip , Tonijn/kip maaltijd salade
20:00 150gr kwark
22:00 Shake ( 30gr Whey , 30gram oats , 30 gram brinta, banaan en dextrose 30gr)

Gebruik voor de training Nr1 van bodyenfit en na de training Magnificent.
Moet zeggen dat ik wel meer resultaat zie aan me lichaam alleen me gewicht gaat maar langzaam omhoog

Me vraag is nu of ik redelijk aan de geode kant zit met me voeding?
En wat er beter zou kunnen alvast bedankt

Een paar puntjes en vraagjes:

1) Waarom neem je in de ochtend dextrose naast dat je ook al een banaan neemt?
2) Je eet te eentonig IMO.
3) ik mis melk
4) Erg veel kaas
5) waar zijn je vetten?
6) eerst kwark en maaltijd daarna weer je whey met alles er in? Ik snap totaal niet wat de reden daarachter is....
7) waarom op dinsdag ook niet je schouders? (moet zeggen dat ik niet ontzettend veel verstand heb van split-schema's dus dit is IMO, *kijkt naar de rest.. ;-)*

Post eens je complete voedingsschema met verhoudingen.
Ik denk dat je iets te weinig en te eentonig eet.

Bereken daarnaast even goed je onderhoud.
http://www.fitsociety.nl/basisregels-voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte/

Succes!

Laatst bewerkt:
Ik mis ei, de beste eiwitten bron!

het is eigenlijk heel simpel als je niet groeit moet je simpel weg meer eten.
Als je 4 boterhammen per dag eet heb je genoeg voedingswaarden gehaald uit brood meer is overtollig afval imo.
ik denk dat je toch wat meer tijd in de keuken moet gaan door brengen en zou heel wat brood maaltijden vervangen door pasta 100gram groente 200gram en 150gram kip ofzo ook rijst , tonijn doen het goed 150 gram kwak is ook niet echt veel 500 gram kan je zo naar binnen gooie voor het slapen heb je ook nog mooi trage eiwitte voor de nacht!
ik zou eerst je macros maar is uit gaan rekenen enz en dan iets goeds in elkaar zetten.

Als je niet echt aankomt moet je natuurlijk gewoon meer eten.
Verder is het wel heel eenzijdig en mag er wat mij betreft wel wat meer groente in. Ik neem altijd wat paprika, tomaatjes, komkommer en wortels naar werk. Misschien ook iets voor jou? Of natuurlijk s'avonds je maaltijden voor de volgende dag bereiden.
Verder eet je ook wel heel veel kaas, zit wel veel eiwit in maar ook veel vet, en niet de goede soort, ik zou deze persoonlijk dan ook vervangen met wat anders.
Misschien kun je een ook wat brood met pindakaas eten voor je vetten en makkelijke calorietjes. Ook zou je ipv kip en tonijn ook eens zalm, rookvlees, ei of bijv kalkoen kunnen eten, hoeft niet natuurlijk.
Persoonlijk zou ik die shake voor je gaat slapen ook vervangen met de kwark die je eerder eet en dan je shake na je training nemen.
Begin het gevoel te krijgen dat ik aan het zeiken ben, dus ik kap er maar mee. Je bent iig goed gemotivbeerd bezig en hebt ook al resultaat geboekt en dat zie ik graag.
Succes met het behalen van je doelen!

• Topic Starter Topic Starter
Kijk dat zijn veel antwoorden/suggesties waar ik mee verder kan.
Had graag een boterham met pindakaas willen eten maar helaas lust ik geen pindakaas :(.
Dat ik veel kaas eet is omdat ik het lekker vind maar zal het is gaan veranderen.
Het is niet zo dat ik elke dag kaas eet. De ene keer heb ik een blik tonijn bij naar me werk en de andere dag kaas.
Eet namelijk ook op me werk mee met een lunchbijdrage dus dan is het maar ook vaak net wat er op de plank komt.
Mischien daar maar is mee gaan stoppen en zelf me eten gaan koken :D
Zal vanaf volgende week in de middagen de maaltijden vervangen voor een pasta/rijst. Aankomende zondag de keuken maar is in om maaltijden voor te bereiden voor de week.
Kan ik voor de pasta gewoon gehakt gebruiken of is er een ander beter alternatief ?
En de shake zal ik dat voortaan maar na het sporten pakken zoals jullie zeggen en de kwark voor het slapen. Zal misschien ook wel lekkerder op de maag liggen voor het slapen gaan :D
Ik hou jullie er op de hoogte van allemaal.
Thnx nogmaals

als je gehakt mee rekent in je schema dan kan dat.. kip is eiwitrijker en calorie armer. net als vis trouwens.
wissel het eens af zou ik zeggen.

maakt geen reed uit wanneer je je eiwitten tot je neemt als je maar genoeg eet.

• Topic Starter Topic Starter
Calorien armer is misschien juist minder voor me. Aangezien ik genoeg cal tot Me moet nemen om aan te komen. De eiwitten kan ik dan beter ergens anders uit halen. Maar zoals je al zei variren misschien is het wel lekkerder dan altijd alleen maar met gehakt.

Terug
Naar boven