AndroidHealthClinic

ben ik wel krachtig , ervaren genoeg om ...

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
Mijn vraag is train ik wel ZWAAR genoeg om '' te teren'' op 1 x p. week alle groepen een beurt te geven :D ??

Heb ik wel genoeg ervaring etc.... ?

Ik werk nog niet met die spectaculaire aantal kilo's waar jullie mee hobbien ! :(

Wat denken jullie ervan ?

gebaseerd op het stukje tekst wat ik net las begrijp ik er niks van.

wat bedoel je met zwaar genoeg, en 1 keer per week alle groepen een beurt geven is dat 1 keer per week full body trainen ? of elke groep 1 keer per week een jankerd geven ?

wat ervaring betreft, tenzij je net begint (ivm het wennen van je aanhechtingen etc.) gewoon knallen.
1 manier om lekker zwaar te trainen is untill faillure, dus totdat je niet meer kan tillen of drukken.

ik denk dat je gewoon een schema moet gaan maken om zo inzicht te krijgen in je trainingsritueel.
daarbij een logbijhouden en je zult zien dat je snel genoeg met spectaculaire gewichten aan het gooien bent.

punt 1 wat valt er te beoordelen of je krachtig genoeg bent?
punt 2 hoe kun je nou stellen of je wel of niet sterk genoeg bent, beetje onzin eigenlijk.

• Topic Starter Topic Starter
ik train gewoon alle spiergroepen 1 x per week ( dus bijv; maandag; borst dinsdag; rug wo; armen etc.....)

bij mij krijgt elke spiergroep 7 dagen rust.....

Mijn vraag is vervolgens; train ik zwaar genoeg om aan het '' 1 x per per week alles te trainen, principe'' te voldoen ?

weet niet echt hoe ik het anders zou moeten formuleren !

hoe zwaar train je dan ? totdat je niet meer kan ? hoeveel sets? hoeveel reps ?

meer info please.. post bijvoorbeeld je routine eens..

als je een aantal maanden al train voel je op een gegeven moment zelf aan wat zwaar genoeg voor je is, je merkt dan zelf ook of je goed herstelt bent etc. dat kunnen wij niet snel voor je bepalen.

Hoeveel kilo's je tilt maakt niet uit. Als het voor jou maar een intensieve training is. Als je vaak 3 a 4 dagen spierpijn hebt na een training, dan kun je best alles 1xper week pakken. Beter een dagje langer rust dan een dag te kort, want dat leidt tot overtraining.

Als jij het idee/gevoel hebt, dat je alle (iig de oefeningen, die je zelf doet) oefeningen goed kan uitvoeren en dat je lichaam compleet gewend is aan training en progressieve belasting (pezen, banden en aanhechtingen vooral), dan kun je wat meer gaan experimenteren. Je kunt, als je op dit punt bent aangekomen, dus meer gaan variëren en splitten. Kijk voor jezelf wat je het lekkerste vindt en waar je zelf de meeste progressie mee boekt.
Niet elke week een andere manier van trainen gaan toepassen, maar bijv. eens in de 3 maanden van schema veranderen. Luister naar je lichaam!
Kracht wordt vanzelf groter.

Wat betekent TEREN in GODSNAAM ??? ??? ???

Terug
Naar boven