Fitness Seller

Ben jij donor?

Peiling Peiling Ben jij donor?

• Ja

Stemmen: 31 39,2%
  • Nee

Stemmen: 48 60,8%

• Totaal stemmers
    79
Wie wil er organen van iemand die anabolica heeft gebruikt.

Ja, donor kebap jonge

Omdat ik de gang van zaken en het standpunt dat de regering hierbij inneemt werkelijk DEBIEL vind. De meest effectieve manier is om iedereen gewoon automatisch donor te maken.

Hekelpunten die ik anders zou willen zien:
- Mensen die donor zijn voorrang geven op donorlijst tov niet-donoren
- Automatisch donor, als je bezwaar hebt, dan kan je schriftelijk bezwaar aantekenen middels een langdradige procedure (het moet niet zo zijn van, goh, vandaag heb ik er ff geen zin in dus ik "meld me ff af")
- Nierdonatie voor geld (dit is in een aantal landen gelegaliseerd en goed gereguleerd!)

Wat mensen vergeten is dat er elke dag mensen zoals jij en ik die niks verkeerd hebben gedaan DOOD gaan door een donortekort.

Nee, wel keer zo'n brief gekregen paar jaar geleden maar zag het nut er niet van in. Tegen de tijd dat ik dood ben worden er toch al organen gekweekt in laboratoria.

Jij begrijpt het idee van doneren nog niet helemaal?

OT:
Ja, al vanaf mijn 18e geloof ik. Doneer alles.

tuurlijk. ik doneer alles, tot aan mijn pectoralis. Maar serieus: ik doneer inderdaad de hele rats. Bloed ook overigens.

Omdat ik de gang van zaken en het standpunt dat de regering hierbij inneemt werkelijk DEBIEL vind. De meest effectieve manier is om iedereen gewoon automatisch donor te maken.

- Automatisch donor, als je bezwaar hebt, dan kan je schriftelijk bezwaar aantekenen middels een langdradige procedure (het moet niet zo zijn van, goh, vandaag heb ik er ff geen zin in dus ik "meld me ff af")
- Nierdonatie voor geld (dit is in een aantal landen gelegaliseerd en goed gereguleerd!)

Wat mensen vergeten is dat er elke dag mensen zoals jij en ik die niks verkeerd hebben gedaan DOOD gaan door een donortekort.

Ik ben daar niet zo'n voorstander van. Je ontneemt mensen een vrije keus.

Ik ben daar niet zo'n voorstander van. Je ontneemt mensen een vrije keus.

Jaja al dat ethisch gelul eromheen altijd. Mensen hebben tegenwoordig een baan om de ethische bezwaren van de maatschappij te verantwoorden.

Als je het dan echt niet wil kan je het afzeggen, dus je hebt een keus.

nee, al voel ik me lichtelijk schuldig.
Maar ik vind het maar niks

Jaja al dat ethisch gelul eromheen altijd. Mensen hebben tegenwoordig een baan om de ethische bezwaren van de maatschappij te verantwoorden.

Als je het dan echt niet wil kan je het afzeggen, dus je hebt een keus.

Niet als dat betekent dat je dan zelf geen kans maakt op een donororgaan, dan is je keus zo goed als weg.
Maarja, het is maar waar je prioriteiten liggen: vrijheid of een of ander bizar middel om mensenlevens te redden.

Nog niet, moet daar nog ff over informeren.

Wil bijv niet dat 1 of andere alcoholist mijn lever krijgt omdat hij zn eigen stukgezopen heeft, maar ik weet niet of je dat aan kan geven?

Niet als dat betekent dat je dan zelf geen kans maakt op een donororgaan, dan is je keus zo goed als weg.
Maarja, het is maar waar je prioriteiten liggen: vrijheid of een of ander bizar middel om mensenlevens te redden.

Geen kans is een groot woord. Minder kans, all other factors equal.

Als je niet geeft, waarom zou je dan wel mogen krijgen?

Het is geen bizar middel, nu ruk je het uit de context om je eigen standpunt leuker te laten klinken.

Mis de optie: Mijn nabestaande beslissen.

Van mij mogen ze me leeg halen, maar somige nabestaande (moeder) willen dat niet.

Nee. Waarom?
Omdat ik dan bij een ongeluk mijn overlevingskansen lager inschat.

Als toevallig de dokter die je moet helpen in de andere kamer een familielid heeft liggen die een orgaan nodig heeft dan ben je hoekkie om, geloof mij maar.

Nog niet, moet daar nog ff over informeren.

Wil bijv niet dat 1 of andere alcoholist mijn lever krijgt omdat hij zn eigen stukgezopen heeft, maar ik weet niet of je dat aan kan geven?
Krijgen die ontvangers niet een gehele "screening process"? Dat ze bijvoorbeeld een jaar clean van drugs moeten zijn.

dus dan laat je je donorschap maar vallen.

Nee. Waarom?
Omdat ik dan bij een ongeluk mijn overlevingskansen lager inschat.

Als toevallig de dokter die je moet helpen in de andere kamer een familielid heeft liggen die een orgaan nodig heeft dan ben je hoekkie om, geloof mij maar.

Mensen denken vaak dat artsen je eerder laten doodgaan wanneer je in levensgevaar bent, omdat je toevallig orgaandonor bent. Dat lijkt me toch sterk.

Nee, maar zeg al jaren dat ik dat eens zou moeten worden. Belachelijk eigenlijk.

Terug
Naar boven