MuscleMeat

Ben jij donor?

Peiling Peiling Ben jij donor?

• Ja

Stemmen: 31 39,2%
  • Nee

Stemmen: 48 60,8%

• Totaal stemmers
    79
nee, te lui om het aan te passen

Ik ben ook donor. Gewoon, omdat ik ook een nieuw orgaan wil indien nodig.

Krijgen die ontvangers niet een gehele "screening process"? Dat ze bijvoorbeeld een jaar clean van drugs moeten zijn.

Ja.

Nee. Waarom?
Omdat ik dan bij een ongeluk mijn overlevingskansen lager inschat.

Als toevallig de dokter die je moet helpen in de andere kamer een familielid heeft liggen die een orgaan nodig heeft dan ben je hoekkie om, geloof mij maar.

Bullshit. Onzin. Lariekoek. Zo werkt het allemaal helemaal niet.

dus dan laat je je donorschap maar vallen.

Doe ik niet, maar zo'n statement maken wekt interesse van anderen.

Welkom bij de club klaas :thumbup:

Ja... al sinds de jaren 80.

Nee, na het zien van de statistieken wat er gebeurd met de donor organen vind ik het zinloos. Het overgrote deel word niet gebruikt voor het doel wat voorgehouden word.

Nee. Ben bang dat darwin me pijn gaat doen :(

Nee, een kennis van me wel en die is eens snachts van zijn bed gelicht om dringend zijn nier af te staan. Hebben ze terplekke gedaan overigens.

Wat wordt er dan mee gedaan?

Een groot aantal word niet getransplanteerd omdat de kwaliteit te slecht zou zijn wegens:

Slechte manier van conserveren.
Kwaliteit te slecht (bijvoorbeeld de organen van hersendoden)
Export naar het buitenland (daar zijn de eisen lager of levert goed geld op)
Door de strenge regelementen duurt het te lang waardoor de kwaliteit teveel daalt en dus niet meer gebruikt mag worden.

Gezegd word dat 1 op de 5 donororganen niet gebruikt word voor transplantatie.

Ja dit zijn rapporten van 2008/2009 maar tot op heden is er niet veel veranderd of nog niet gepubliceerd in een verslag of rapportage.

• Topic Starter Topic Starter
Omdat ik de gang van zaken en het standpunt dat de regering hierbij inneemt werkelijk DEBIEL vind. De meest effectieve manier is om iedereen gewoon automatisch donor te maken.

Hekelpunten die ik anders zou willen zien:
- Mensen die donor zijn voorrang geven op donorlijst tov niet-donoren
- Automatisch donor, als je bezwaar hebt, dan kan je schriftelijk bezwaar aantekenen middels een langdradige procedure (het moet niet zo zijn van, goh, vandaag heb ik er ff geen zin in dus ik "meld me ff af")
- Nierdonatie voor geld (dit is in een aantal landen gelegaliseerd en goed gereguleerd!)

Wat mensen vergeten is dat er elke dag mensen zoals jij en ik die niks verkeerd hebben gedaan DOOD gaan door een donortekort.

**** that, mensen rommelen niet in mijn lichaam als ik dood bent. Ook al sterven er anderen. So be it, survival of the fittest.

Ofwel, als ik jou moet geloven heb je 80% kans dat je organen gebruikt worden door iemand die ze hard nodig hebben. Wat is exact je punt dan?

Hou jij je mond nou maar:D. Van jouw waardeloze lichaam kunnen ze niks gebruiken. mong*len bloed stroomt door jouw aderen.

**** that, mensen rommelen niet in mijn lichaam als ik dood bent. Ook al sterven er anderen. So be it, survival of the fittest.

Jij snapt helemaal geen reet van wat Darwin exact bedoelde met zijn van Spencer geleende term Survival of the Fittest. Darwin's theorie gaat over soorten, de overleving van soorten t.o.v. van andere soorten. Niet tussen individuele eenheden binnen een soort. Jouw overtuigingen lijken zo op het eerste gezicht nog idioter dan het sociaal-Darwinisme van dat stelletje malloten die aan de haal zijn gegaan met Darwin.

---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:54 ----------

Hou jij je mond nou maar:D. Van jouw waardeloze lichaam kunnen ze niks gebruiken. mong*len bloed stroomt door jouw aderen.

Wat een proleet ben je toch ook "z1000".

Laatst bewerkt:
Nee, lahmacun met kaas.

• Topic Starter Topic Starter
Jij snapt helemaal geen reet van wat Darwin exact bedoelde met zijn van Spencer's geleende term Survival of the Fittest. Darwin's theorie gaat over soorten, de overleving van soorten t.o.v. van andere soorten. Niet tussen individuele eenheden binnen een soort. Jouw overtuigingen lijken zo op het eerste gezicht nog idioter dan het sociaal-Darwinisme van dat stelletje malloten die aan de haal zijn gegaan met Darwin.

Lol wie heeft het over Darwin in mijn post. Alleen omdat ik een zin zeg die hij ooit heeft gebruikt? Ik bedoel in de zin van, je doet het maar met het lichaam dat je gegeven is, mijn organen krijg je niet. Snapez vouz? Klaas-jan?

Terug
Naar boven