AndroidHealthClinic

Ben jij donor?

Peiling Peiling Ben jij donor?

• Ja

Stemmen: 31 39,2%
  • Nee

Stemmen: 48 60,8%

• Totaal stemmers
    79
Een groot aantal word niet getransplanteerd omdat de kwaliteit te slecht zou zijn wegens:

Slechte manier van conserveren.
Kwaliteit te slecht (bijvoorbeeld de organen van hersendoden)
Export naar het buitenland (daar zijn de eisen lager of levert goed geld op)
Door de strenge regelementen duurt het te lang waardoor de kwaliteit teveel daalt en dus niet meer gebruikt mag worden.

Gezegd word dat 1 op de 5 donororganen niet gebruikt word voor transplantatie.

Ja dit zijn rapporten van 2008/2009 maar tot op heden is er niet veel veranderd of nog niet gepubliceerd in een verslag of rapportage.

Maar dat zijn toch gewoon risico's die er een beetje bij horen? Een orgaan kan inderdaad maar korte tijd bewaard worden omdat anders de kwaliteit achteruit gaat, en als je overlijdt moet er dus snel de juiste persoon worden gezocht die bovenaan de wachtlijst staat en in aanmerking komt voor je organen. Lijkt me logisch dat dat soms wat tijd kost.
Ik vind het juist goed dat er strenge reglementen zijn op dit gebied.
En 'het overgrote deel' wordt uiteindelijk niet gebruikt...? Je hebt het over één op de vijf...

Weet je wat jij moet doen Massief, de pijp aan Maarten geven. Doe jij ook wat voor je soort, Survival of the Fittest!

• Topic Starter Topic Starter
Weet je wat jij moet doen Massief, de pijp aan Maarten geven. Doe jij ook wat voor je soort, Survival of the Fittest!

Ik ga het doen Klaaswitz.. Ik ga er mee stoppen voor vanavond... Ik ga even douchen, dan ga ik vervolgens even lekker een meisje nken. Weetje Klaaswitz... Bij het laatste stootje zal ik aan jou denken.......

Zolang ze maar niet zwanger raakt vind ik het best.

Jij snapt helemaal geen reet van wat Darwin exact bedoelde met zijn van Spencer geleende term Survival of the Fittest. Darwin's theorie gaat over soorten, de overleving van soorten t.o.v. van andere soorten. Niet tussen individuele eenheden binnen een soort. Jouw overtuigingen lijken zo op het eerste gezicht nog idioter dan het sociaal-Darwinisme van dat stelletje malloten die aan de haal zijn gegaan met Darwin.

nope, op het niveau van de genen. en is er dus inderdaad een competitie en selectiestrijd tussen individuen van de zelfde soort onderling.

Spijtig dat je fulminaties de laatste tijd nogal in het luchtledige gebeuren Klaas, ik heb je al beter gezien.

on topic: er is geen enig zinnig argument om tegen orgaandonatie te zijn, iedereen heeft recht op een volwaardig leven indien daar de juiste middelen voor zijn.

Of om het met de woorden van Epicurius te zeggen "wanneer ik er ben is de dood er niet, en wanneer de dood er is ben ik er niet"

ergo: het restafval dat overblijft behoort tot niemand, dus kan je er maar beter gebruik maken ipv het te laten rotten.

on topic: Er is geen enig zinnig argument om tegen orgaandonatie te zijn, iedereen heeft recht op een volwaardig leven indien daar de juiste middelen voor zijn.

Of om het met de woorden van epicurius te zeggen "wanneer ik er ben is de dood er niet, en wanneer de dood er is ben ik er niet"

ergo: Het restafval dat overblijft behoort tot niemand, dus kan je er maar beter gebruik maken ipv het te laten rotten.

+1

on topic: er is geen enig zinnig argument om tegen orgaandonatie te zijn, iedereen heeft recht op een volwaardig leven indien daar de juiste middelen voor zijn.

Of om het met de woorden van Epicurius te zeggen "wanneer ik er ben is de dood er niet, en wanneer de dood er is ben ik er niet"

ergo: het restafval dat overblijft behoort tot niemand, dus kan je er maar beter gebruik maken ipv het te laten rotten.

Dit inderdaad.

ik ben geen donor, ik zou het wel worden als ik zelf kon bepalen aan wat voor soort mensen ik mijn organen zou afstaan, maar dat kan dus niet.

Ja.

Zie niet in waarom niet.

ik ben geen donor, ik zou het wel worden als ik zelf kon bepalen aan wat voor soort mensen ik mijn organen zou afstaan, maar dat kan dus niet.

Dat punt snap ik dus echt niet he, waarom zou je dat willen bepalen? Zo'n zaken laat je liever de vrije loop. Ik zou het echt niet op mijn geweten willen dat ik een iemand het recht op leven geef en daar automatisch anderen van afsluit. Ik heb genoeg vertrouwen in de medische sector (msschn naief, msschn gewoon mijn eigen beperkingen kenneend) dat hun selectiecriteria beter gepast zijn en eerlijker dan die van mij.

Zie je.

Dit bedoel ik dus. De meeste mensen denken er niet goed over na en hebben dit soort redenen aan te voeren waarom ze het niet zouden willen... Regering houdt aan de ene kant een hele hoop mensen aan het handje vast, en aan de andere kant zijn ze te ethisch bewust om systematiek boven "ethische dilemma's" te laten zegevieren.

Zo jammer

nee, ben geen donor.
heb er niet echt iets op tegen om donor te zijn, maar mijn nabestaanden mogen dit beslissen. die moeten met het idee verder leven, niet ik.

Ja, heb het toevallig vanmiddag op gegeven:)

Ja, ik betaal belasting.

Terug
Naar boven