AndroidHealthClinic

Ben jij van plan een Ipad te kopen?

iPhone 4 zit vol met bugs, iPad is te beperkt en aansluitingen zijn van de vorige eeuw...
iphone 4 zit helemaal niet vol met bugs, niet altijd de media en haters geloven ;)

iphone 4 had zogenaamd antenne-probleem, later bleek elke smartphone dit probleem te hebben (en erger). Het heeft te maken met hoe je een smartphone vasthoudt. Uiteindelijk zou maar een héél klein % van de gebruikers hierover geklaagd hebben, opgeblazen verhaal dus, gewoon beter leren vasthouden. Er is nog geen oplossing voor, maar Apple geeft tenminste gratis bumpers weg, iets wat de anderen niet doen.

Benieuwd welke andere 'bugs' er zouden zijn, gaat gewoon de beste smartphone ever worden.

ipad is prima voor waar het voor moet dienen. ipad is gemaakt om (draadloos) content van het web te halen, wat eigenlijk de (ouderwetse) aansluitingen vervangt.

De rest zijn gewoon de connectors die je ook verwacht:

- 3.5-mm stereo headphone jack
- dock connector (USB+VGA ondersteuning)

VGA is zeg maar gewoon HDMI zonder geluid, geluid breng je over via de stereo headphone naar tulp. Dit doe je bij elke computer van deze eeuw.

Sinds ik alleen maar apple producten gebruik maak ik de gains van mn leven.

iphone 4 zit helemaal niet vol met bugs, niet altijd de media en haters geloven ;)

iphone 4 had zogenaamd antenne-probleem, later bleek elke smartphone dit probleem te hebben (en erger). Het heeft te maken met hoe je een smartphone vasthoudt. Uiteindelijk zou maar een héél klein % van de gebruikers hierover geklaagd hebben, opgeblazen verhaal dus, gewoon beter leren vasthouden. Er is nog geen oplossing voor, maar Apple geeft tenminste gratis bumpers weg, iets wat de anderen niet doen.

Benieuwd welke andere 'bugs' er zouden zijn, gaat gewoon de beste smartphone ever worden.

ipad is prima voor waar het voor moet dienen. ipad is gemaakt om (draadloos) content van het web te halen, wat eigenlijk de (ouderwetse) aansluitingen vervangt.

De rest zijn gewoon de connectors die je ook verwacht:

- 3.5-mm stereo headphone jack
- dock connector (USB+VGA ondersteuning)

VGA is zeg maar gewoon HDMI zonder geluid, geluid breng je over via de stereo headphone naar tulp. Dit doe je bij elke computer van deze eeuw.
http://www.iphonefaq.org/archives/97979

Pas als ze er OSX op knallen wordt de iPad interessant...

Als ik dit stukje zo lees merk ik vooral dat er over geen enkel punt zekerheid is, de ene heeft er last van, de andere niet. Dat zou kunnen wijzen op fout gebruik door gebruikers, of over fabricagefoutjes bij bepaalde toestellen die je onder garantie kan laten verhelpen. Andere punten gaan zelfs niet over bugs (zoals de beschikbaarheid van de witte versie).

Perfectie is het niet, maar gelukkig heeft Apple een goede dienstverlening, dus als er problemen zijn dan kan je gebruik maken van de garantie, of zelfs je geld terugvragen (als er geen schade aan is).

Dit gezegd, denk ik dat het niet onverstandig is om een afwachtende houding aan te nemen, zou kunnen dat later dit jaar al deze kinderziekten verdwenen zijn.

AMSTERDAM – De iPad van Apple zou niet geschikt zijn voor lang gebruik zoals het lezen van een e-book. Het apparaat zou te snel oververhit raken, vooral bij gebruik in de zon

Dat blijkt uit een aanklacht (pdf) die drie Amerikaanse consumenten hebben ingediend tegen Apple.

In de iPad en iPhone heeft Apple een systeem ingebouwd wat ervoor zorgt dat de apparaten zichzelf uitschakelen als een te hoge temperatuur wordt bereikt.

35 graden

Volgens Apple zelf werkt de iPad bij temperaturen tussen het vriespunt en 35 graden. De drie consumenten vinden echter dat die temperatuur veel te snel bereikt wordt, vooral bij langer gebruik in direct zonlicht.

Vanwege de vermeende oververhitting zou de iPad niet voldoen aan de belofte van Apple dat de tabletcomputer ook gebruikt kan worden als e-reader. De drie iPad-gebruikers vinden dat de iPad “niet voldoet aan redelijke verwachtingen geschapen door Apple.”

Bedrog en nalatigheid

Op internet beweert Apple dat het lezen van een e-book op de iPad vergelijkbaar is met het lezen van een echt boek. “Deze bewering is onjuist, aangezien een echt boek gebruikt kan worden in zonlicht en bij normale weersomstandigheden zonder zichzelf uit te schakelen”, zo valt te lezen in de aanklacht.

De aanklagers beschuldigen Apple onder andere van bedrog, nalatigheid, misleidende reclame.

http://www.nu.nl/gadgets/2301448/ipad-niet-geschikt-als-e-reader.html

Het zijn maar 3 consumenten maar het is de vraag of zo'n aanklacht helpt om het imago van de Ipad op te krikken. Meestal is slechte publiciteit ook publiciteit en zorgt het voor meer naamsbekendheid maar Apple zal weinig over naamsbekendheid te klagen hebben.

Op internet beweert Apple dat het lezen van een e-book op de iPad vergelijkbaar is met het lezen van een echt boek. “Deze bewering is onjuist, aangezien een echt boek gebruikt kan worden in zonlicht en bij normale weersomstandigheden zonder zichzelf uit te schakelen”, zo valt te lezen in de aanklacht.

Duidelijk mensen van slechte wil die beweringen uit hun context halen. Apple zegt niet dat het hetzelfde is als een boek, 'vergelijkbaar' is niet hetzelfde als 'identiek'. Apple had het over de grafische ervaring, het spreekt voor zich dat een toestel overhit kan raken in de zon, dat geldt ook voor laptops. De rechter zal er waarschijnlijk ook zo over oordelen.

T kun jij mij vertellen waarom ik een Ipad moet kopen en geen andere tablet?

Omdat je anders geen baaaaaas bent kudt

Tijd voor een elite lidmaadschap dus :P

Vond zelf dat toetsenbord echt verschrikkelijk lastig, wen je daar een beetje snel aan?

Toetsenbord even wennen, maar gaat nu bijna al even snel typen als een normaal toetsenbord, dus no problemmmm! :)

Elite membership zou ik gratis moeten krijgen voor mij gruwelijke bijdrage aan dit forum! ( is een hint T. )

Omdat je anders geen baaaaaas bent kudt

Toetsenbord even wennen, maar gaat nu bijna al even snel typen als een normaal toetsenbord, dus no problemmmm! :)

Elite membership zou ik gratis moeten krijgen voor mij gruwelijke bijdrage aan dit forum! ( is een hint T. )

Nice, ga hem over 2 weekjes halen (nog even salaris afwachten :p). Gewoon de wifi 32 gb versie denk ik, die 3g shit is nog veel te duur, te traag en datalimieten anno 2010................we zitten niet in ****ing belgie! :mad:

Probeer hem eens uit zou ik zeggen, je kunt dit niet uitleggen, dat moet je voelen ;).

Wordt overigens mijn eerste apple product, dus is geen fanboy talk.

Laatst bewerkt:
Nope, ga hem niet kopen. Leuk hebbedingetje, maar overbodig luxe waarvoor ik het geld niet heb. :)

Ben er wel over aan het twijfelen om een iPhone te gaan kopen. Nu vragen jullie je waarschijnlijk af dan, waarom een iPhone en niet bijvoorbeeld een Android Phone?

Wel simpel; mijn MacBook werkt fantastisch en Mac OS X is gewoon veel leuker, beter, gemakkelijker dan Windows en mijn iPod Touch vind ik na 2 jaar nog altijd super. Apple heeft me overtuigd en daarom zou ik ook de iPad kopen en niet een andere tablet, moest ik er ooit het geld voor hebben :)

Hell no, dat ik zoiets nutteloos ga kopen voor zoveel geld.

Beetje vreemde vraag, aangezien ik zelf nooit een ipad gebruikt heb. Ik heb van veel mensen positieve reacties gehoord en feit is dat iOS 4 gewoon een erg prettig werkend mobile OS is.

Terug
Naar boven