Fitness Seller

Bench Press.

Muppet

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
74kg
Vetpercentage
9%
Hallo. ik ben begin pas in training/bodybuilding,
ik zit met me zelf te discuseren of ik het wel of niet goed doe.
Als ik een Flat bench press doe (Dumbell) precies volgens instructies worden alleen mijn armen vermoeid maar de "Chest" niet (Borsten) wat doe ik hier verkeerd?

MVG

Hallo. ik ben begin pas in training/bodybuilding,
ik zit met me zelf te discuseren of ik het wel of niet goed doe.
Als ik een Flat bench press doe (Dumbell) precies volgens instructies worden alleen mijn armen vermoeid maar de "Chest" niet (Borsten) wat doe ik hier verkeerd?

MVG

Hoe ziet dat uit als je met jezelf discussieert? Ik ken wel iemand (in deze wereld) die over zichzelf praat in de 3e persoon en dat zag er ook dom uit..

• Topic Starter Topic Starter
ik vraag niet om domme reacties,
ik vraag om advies. Danku.

In eender welke press spelen je armen altijd een grote rol dat is niet uit te sluiten.
Dat je je chest niet voelt wil niet perse zeggen dat je ze niet aanspreekt.
Beter flyes doen als je gericht je borst wil aanspreken.

Kan natuurlijk altijd aan techniek liggen, en zorg dat je een fatsoenlijke ROM maakt.

• Topic Starter Topic Starter
Dank u zeer,

Als eerste mis kan je te zware dumbells gebruiken en als tweede want ik had dit probleem eerst ook. als je omhoog gaat dan heb jij waarschijlnlijk de dumbells boven je borst. Je moet proberen om de dumbells naast je lichaam te houden ook als je omhoog gaat. Deze tip heeft veel vrienden van mij geholpen probeer het even snel want jij traint waarschijnlijk thuis en kom terug en zeg of het geholpen heeft wat ook kan helpen is 1 arm press dus alleen met een arm de oefening te doen en dan met je andere hand voelen of je borst iets doet als je pressed .

Als je ook een barbell hebt zou ik 't daar eens mee proberen en dan tijdens de press proberen de stang in elkaar te drukken, alsof het een uitschuifbare (telescoop)stang is. Dan kan je niet anders dan je borst activeren. Daarna weet je 'm waarschijnlijk ook iets beter te pakken met dumbbells.

Terug
Naar boven