XXL Nutrition

benen en kuiten voor de zomer.

Ano_1995_52

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
203
Lengte
1m50
Massa
160kg
het begint steeds mooier weer te worden. dus steeds dichter bij de tijd voor een korte broek.dus tijd om mijn benen en kuiten goed aan te pakken. dus....

nouja iig. weten jullie verder nog zware oefeningen voor kuiten en benen?
momenteel doe ik alleen calve raises en squats met mn broertje, maar dat verveelt snel.

greetz:D

Het is altijd tijd om benen en kuiten goed aan te pakken, en je kan zelf ook oefeningen opzoeken luie.

Ben je precies op tijd :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
Het is altijd tijd om benen en kuiten goed aan te pakken, en je kan zelf ook oefeningen opzoeken luie.
is goed :sad: en ik weet wel dat het altijd tijd is voor de beentjes maar ik wilde er xtra aandacht aan besteden.

dan nog een vraagje hoevaak per week is het best om ze te trainen?

3 x per week squatten

oke thx

en calve raises?

lunges, squat, calve raises.
Dit zijn de belangrijkste, je kan er eventueel leg extensions en leg curls bij doen..

oke thx allemaal :D

lunges, squat, calve raises.
Dit zijn de belangrijkste, je kan er eventueel leg extensions en leg curls bij doen..
En de leg-press niet te vergeten.

Ik doe squats, calve raises, extensions en curls. Zijn lunges zo belangrijk?
Lunges is een goede oefening.. maar niet essentieel. Je moet sowieso je oefeningen afwisselen om de zoveel weken... Geheel andere oefeningen of variatie in je oefeningen.
Squats-front squats-hack squat-full/parallel/quarter squats.

Ik heb zelf ook geen vast schema, er staat alleen vast welke spiergroepen er getraind moeten worden. Ik varieer altijd in me oefeningen.

Niet als je hem correct uit kan voeren, en daarmee doel ik op het feit dat het geen massa oefening is, dus je aantal herhalingen mogen omhoog.

Als je hem op de max van je kunnen doet is het gwn vragen om knie problemen. Ook omdat je nooit met je knie perfect zit vr deze oef

het begint steeds mooier weer te worden. dus steeds dichter bij de tijd voor een korte broek.dus tijd om mijn benen en kuiten goed aan te pakken. dus....

te laat.. benen en kuiten trainen moet je in het najaar doen. In het voorjaar moet je cutten om het resultaat in de zomer te kunnen laten zien.

ik ben ook druk met de benen bezig. en doe de extension op full power(6 a 10HH) maar merk dan dat hij niet correct uit te voeren is(benen strekken) als ik het gewicht dan weer lager doe is het weer te makkelijk en maak ik teveel HH. ik lees hier nu dat het geen massa oefening is?? hoeveel HH moet je dan maken en geld dat ook voor de leg curl??

dus een goed schema zal zijn:
squat: full power
calf raise: full power
leg raise/curl: rond de 15 HH??

zijn dit genoeg oefeningen??

Pak gewoon zoveel mogelijk oefeningen die je in jullie sportschool hebt voor de benen, doe er zelf ook 6 verschillende :D

benendag bij mij;
met beetje onderrug.

deadlift 4/5 setjes
squat 4/5 setjes
legpress 3 setjes
leg extension 3 setjes
standing calf raises 4 setjes.

benendag 2;
SLDL 4/5 setjes
standing calf raises 4 setjes
calf raises op legpress. 3 setjes.

(pak benen dus 2x. 1x nadruk op quads, andere keer nadruk op hams/calfs)

Terug
Naar boven