XXL Nutrition

Benen frequenter trainen?

steventje

Cool Novice
Waardering
1
Heeft het zin om benen om de 2 dagen te trainen om deze meer te laten groeien ipv 2 keer per week?
Normaal train ik benen apart (2 keer per week) maar vind dat ze ni zo snel groeien in vergelijking met bovenlichaam.
Een beentraining is ook veel vermoeiender dan een andere spiergroep vandaar dat ik mijn benen max 30 minuten train.
Mssn is het beter om tijdens een bovenlichaamoefening de benen eens mee te pakken om ze frequenter te trainen?
Moet wel zeggen dat ik alleen squats doe omdat ik geen beenmachine thuis heb.
Groetjes

benen zou ik hoog uit 2 keer per week trainen niet meer, meer houd niet in dat het ook beter is he.

met enkel squats ga je geen boomstammen kweke

ik zou tog naar gym gaan en 30 min je benen vind ik ook weinig, ik squat al enkel 30 min dus kan je na gaan

greets

Vergeet wat hierboven staat. Met squats alleen kweek je wel heel stevige poten. En er zijn genoeg members hier die hun benen 2 à 3 maal per week aanpakken. Stel een goed schema op met Squat als basisoefening voor je LB.

Heeft het zin om benen om de 2 dagen te trainen om deze meer te laten groeien ipv 2 keer per week?
Normaal train ik benen apart (2 keer per week) maar vind dat ze ni zo snel groeien in vergelijking met bovenlichaam.
Een beentraining is ook veel vermoeiender dan een andere spiergroep vandaar dat ik mijn benen max 30 minuten train.
Mssn is het beter om tijdens een bovenlichaamoefening de benen eens mee te pakken om ze frequenter te trainen?
Moet wel zeggen dat ik alleen squats doe omdat ik geen beenmachine thuis heb.
Groetjes

Fullsquats is de beste been oefening die er is en met enkel die ga je heus wel monster benen kunnen krijgen. 2x per week squatten is prima te doen, doe het zelf ook al een hele tijd.

Het hangt natuurlijk af van de rest van je schema. Als je je benen 3 keer per week wil doen, doe je best een fullbody-variant.

Er zijn trouwens genoeg oefeningen voor je benen die je met een barbell/dumbbells kan doen: lunges (en alle variaties), deadlift, romanian deadlift, stiff-legged deadlift, step ups, glute-ham raise etc.
Er is ook een heel arsenaal aan squat-varianten als je daar wat afwisseling in wil/nodig hebt: back squat, front squat, overhead squat, zercher squat, pistol squat, bulgarian split squat, box squat, ...

Variatie genoeg dus, zonder machines.

ik vrees voor de hamstrings als je enkel gaat squatten :roflol::roflol::roflol::roflol:

hangt ook beetje van je doel af he, als je enkel wat gespierde beentjes wilt dan volstaat sqats en wat stiff deads

ik vrees voor de hamstrings als je enkel gaat squatten :roflol::roflol::roflol::roflol:

ever done par/pl/box squats the right way? als je die goed uitvoert squat je hoofdzakelijk met je hams en glutes

alleen full squats gaan misschien niet optimaal zijn voor je hams, maar zelfs dan krijgen ze al een flinke opdonder

en als je echt je hams in de fik wil zetten met squatten moet je is bands uit de kast pakken en daarmee gaan boxsquatten...

ever done par/pl/box squats the right way? als je die goed uitvoert squat je hoofdzakelijk met je hams en glutes

alleen full squats gaan misschien niet optimaal zijn voor je hams, maar zelfs dan krijgen ze al een flinke opdonder

en als je echt je hams in de fik wil zetten met squatten moet je is bands uit de kast pakken en daarmee gaan boxsquatten...

Of wat lunges erbij en het probleem is zo opgelost.

jup, maar ik reageerde nu even op zijn statement

squatten en deads en je gaat heus wel vooruit gaan met die benen hoor...

Closed Chain
The closed chain exercises are performed with the foot locked in position on the ground--for example a leg squat. These exercises a performed to help balance the muscle strength. By performing closed chain exercises, the weak muscle (e.g. the quadriceps) and its antagonist (e.g. the hamstrings), will both be exercised and balanced. Open chain exercises, such as a leg extension, do not balance the muscles this way.

desalniettemin zijn GM's en (Romanian) deadlifts ook erg fijne oefeningen.

Ciko = grootste kankerdebiel op 't forum.

Waarom niet 3 keer pw full squatten? Als je met de juiste techniek squat gebruik je je hams/glutes meer dan je quads.

pak je genoeg volume op je squats?

2 a 3 keer per week je benen trainen kan heel positief uitwerken. Back squats en front squats zijn goede massa bouwers.

Terug
Naar boven