AndroidHealthClinic

Benen slecht herstel, voedingsprobleem?

PsYchon

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
49kg
Vetpercentage
18%
Ik train elke zaterdag redelijk zwaar de benen, met o.a de squat, legpress, legextension, leg curl, en verder de seated en standing calf raise.
Alleen zoals nu (vrijdag) en druk op mijn been spieren voelen ze nog steeds iets pijnlijk, en met aanzetten van een klein stukje fietsen schieten ze meteen weer vol.

Heb de voeding naar mijn inziens redelijk op orde, ben 195cm en weeg 93kg met 15%vet en zit op 3400Kcal per dag 510gram koolhydraten 235gram eiwit en 55gram vet

Is dit normaal zo lang vermoeide benen? hoor sommige dat ze 2x per week de benen trainen, maar dat ga ik echt niet trekken zo.
Alvast bedankt

Je vorm van oefeningen is wel goed?
Je moet eigenlijk nog wat meer vetten eten. +/- 90gr.. dit zou kunnen helpen misschien. Visolie of gwn vette vis helpt in mijn beleving ook tegen spierpijn/voor herstel.

Het zijn trouwens best veel oefeningen die je doet, als je ze allemaal zwaar pakt vind ik het niet heel gek dat je het een paar dagen voelt.

Spierpijn wordt juist minder bij vaker per week benen trainen. True story.

Spierpijn wordt juist minder bij vaker per week benen trainen. True story.

DIT! Snap er niks van maar met mijn oude split kon ik soms niet lopen, met ub/lb minder last van spierpijn en groei wel en word stees krachtiger!

Drink je genoeg water? Dit heeft in ieder geval bij mij een zeer groot effect op mijn herstel.

Dit is ook een erg herkenbaar probleem voor mij. Opgelost inmiddels though ;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de info!
Maar als ik de rest van de voeding zo laat en alleen de vetten verhoog naar 90 gram.
Zou dit een goed idee voor me zijn?
En met de rest van de rips ga ik aan de gang

Terug
Naar boven