XXL Nutrition

Benen trainen

Kween

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
85kg
Hallo,

Ik ben nu een tijdje bezig met afvallen door een combi van goed eten, cardio en KT.

Zelf vind ik dat ik nogal dikke benen heb, voor mijn gewicht/lengte 1,80 - 85kg en heb maat broekmaat 34 en die zit zelfs een beetje strak om mijn bovenbenen. Afvallen gaat niet op 1 plek maar over het hele lichaam natuurlijk. Maar wat als ik mijn benen ga trainen, worden ze dan nog dikker?

En als ik dan mijn benen zou graan trainen welke oefening zou geschikt wezen ? Ik heb namelijk erg zwakke knieën. Mijn rechterknie is ooit de maniscus een beetje ingescheurd hier hebben ze een stukje van weg gehaald. Bij mijn linker knie is het zelfde geval alleen is die wat erger en zou hij veel te snel slijten als ze het daar ook weg halen.

Wanneer ik dus bijvoorbeeld diep door mijn knieën zak (naar hurk houding) gaat mijn linker knie vast zitten en kom ik niet meer omhoog zonder een moeilijke beweging te maken..

Wat zijn mijn optie's ???

Welke oefeningen kan je nu wel doen, zonder dat je last van je knie hebt? Dat is iets makkelijker voor iedereen!

• Topic Starter Topic Starter
Alle oefenening waar ik niet voor door mn knieën hoef te zakken.

IK hoor het al niet squaten dus.. Kan je wel leg press doen? mss dan niet te diep laten zakken? en leg extensions zonder je benen helemaal te strekken en leg curls voor de hamstrings.
Kuiten zou ik dan doen met calve raises op leg press en seated calf raises ;)

Heb even een simpele paint gemaakt om te laten zien hoe ver ik ongeveer kan gaan.

press.jpg

Dan zou je misschien wel kunnen squatten op een smith machine, maar dan niet ATG.
En Leg Extensions, maar dan bijv. per been. Dus 8-12x links, daarna 8-12x rechts.
Leg Curls voor je hamstrings.
Good Mornings is ook wel een leuke oefening voor je.
En heb je ook al is geprobeerd om lunges te doen, of zelfs stiff legged deadlifts.

Je kuiten kan je doen met calf raises inderdaad, zowel de seated, standing en die op de leg press.

Zal vanavond eens beginnen met de Leg extensions om te proberen hoe dat gaat

Terug
Naar boven