Fitness Seller

Benzine duurder......uhm..kan iemand mij iets uitleggen?

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
De oliemaatschappij Shell heeft vrijdag de adviesprijs voor benzine verhoogd. Een liter euro ongelood is 1,6 cent duurder geworden. Automobilisten moeten daar nu 1,515 euro voor betalen. Dat heeft Shell aan zijn pomphouders laten weten. De prijs van diesel is ongewijzigd.

Shell baseert de brandstofprijzen op internationale productnoteringen, waarbij de prijs van ruwe olie een belangrijke rol speelt.

Als alles gebaseerd wordt op de prijs van ruwe olie, kan iemand mij dan in godsnaam uitleggen waarom de diesel al een week lang aan de verhogingen is ontsprongen? Want ik snap het echt niet meer.

Euro 95 is in Duitsland momenteel bijna 10cnt/ltr goedkoper als in dit 'belastingparadijs'. :cool:

Moet je wel iets verder Duitsland inrijden want in het grensgebied betaal je nog bijna evenveel.

Is gewoon een grote samenzwering tussen de marktleiders en de overheden ;)

Diesel daarentegen is weer ruim 10 cent duurder in Moffenland dus ik snap er zowiezo geen k*t meer van.

Yzord zei:
Als alles gebaseerd wordt op de prijs van ruwe olie, kan iemand mij dan in godsnaam uitleggen waarom de diesel al een week lang aan de verhogingen is ontsprongen? Want ik snap het echt niet meer.

Omdat ze het kunnen maken. Kijk veel bedrijven hebben bedrijfswagens die op diesel rijden. Deze kun je niet aanpakken omdat het anders ten koste gaat van de economie. Echter de aanpak van euro95 komt ten gunste van de economie. Maar dit hoef ik de meeste hier niet uit te leggen omdat jullie toch allemaal een IQ hebben van boven de 100.

Je moet het eens nagaan, als er een crisis is dan stijgt de prijs en als de crisis voorbij is dan blijft de prijs even hoog of daalt hij een beetje. Het is dan simpelweg wachten tot de volgende crisis wanneer de prijs weer gaat stijgen. Geen wonder dat de oliefirma's gouden tijden beleven.

Yzord jij woont toch in Nijmegen? Kun je heel gemakkelijk Kleve in rijden om daar benzine in te slaan.

• Topic Starter Topic Starter
De winst die ik daarmee bereik, rij ik zo weer op om naar Nijmegen terug te gaan met mijn zuipbak

Waarom de Prijzen stijgen? Één woord: OPEC, een schande dat zo'n soort olygopolie mag bestaan in de hedendaagse wereld met mededingingsautoriteiten etc.

Waarom alleen benzine en niet autogasolie (diesel) stijgt in prijs?

Shell heeft bekend gemaakt genoodzaakt te zijn haar adviesprijzen voor diverse producten met ingang van zaterdag 9 september te wijzigen. De adviesprijs van benzines wordt verhoogd met 3 cent per liter. Shell's adviesprijs voor een liter Euro 95 komt daarmee op Fl. 2,69. De Shell adviesprijs voor autogasolie (diesel) blijft ongewijzigd, op Fl. 1,99.

Shell heeft tot deze eenmalige en tijdelijke maatregel besloten, omdat het bedrijf begrip heeft voor de hoge nood in de transportsector als gevolg van de recente opeenvolgende prijswijzigingen (de transportsector rijdt puur op diesel).
Shell realiseert zich dat de contracten die transport-ondernemingen met hun klanten afsluiten het niet altijd toestaan om dergelijke snel opeen-volgende prijsstijgingen direct door te berekenen.

In de VS kost 1 gallon 2.50$

Dat is 3,8 liter oftewel 65 dollarcent per liter benzine .Op vakantie sprak ik amerikanen die al aan het klagen waren dat de benzine daar zo duur was geworden.

Toen ik vertelde hoeveel wij hier nu voor een litertje moeten betalen werden ze helemaal stil.

Leviathan zei:
In de VS kost 1 gallon 2.50$

Dat is 3,8 liter oftewel 65 dollarcent per liter benzine .Op vakantie sprak ik amerikanen die al aan het klagen waren dat de benzine daar zo duur was geworden.

Toen ik vertelde hoeveel wij hier nu voor een litertje moeten betalen werden ze helemaal stil.

in Venezuela betaal je maar een schamele 10 cent per liter :(

ik rijdt op rode diesel kost 60cent voor een liter .
nog nooit gepakt en jan modaal betaalt handevol geld voor een litertje :roflol:

Rebel_x zei:

Is toch van die illegaal gestookte 'boeren' diesel?

Tja....als je karretje erop loopt waarom niet? Alhoewel het wel schadelijker voor de motor schijnt te zijn.

Nee hoor, rode diesel is gewoon stookolie en het verschil met diesel aan de pomp is de kleur. Je hebt er ook verschillende kwaliteiten in, zo zal stookolie om een huis te verwarmen van lagere kwaliteit zijn dan de stookolie die men gebruikt om moderne dieselmotoren mee te doen draaien, dat is gewoon witte diesel met rode kleurstof erbij. Er bestaan ook technieken om rode diesel te ontkleuren.

Mn volgende auto wordt weer een LPG. Ik vindt het idee niet zo prettig dat wanneer je voor 50 euro tankt, er zo'n 25 euro naar de Staat gaat.

ja de staat verdient bakken geld, en wat krijgen we terug? iedere ochtend en middag files. ze verhogen de minister salarissen alleen en doneren wat aan allochtonen

Terug
Naar boven