MuscleMeat

Benzine duurder......uhm..kan iemand mij iets uitleggen?

Diabolic zei:
Nee hoor, rode diesel is gewoon stookolie en het verschil met diesel aan de pomp is de kleur. Je hebt er ook verschillende kwaliteiten in, zo zal stookolie om een huis te verwarmen van lagere kwaliteit zijn dan de stookolie die men gebruikt om moderne dieselmotoren mee te doen draaien, dat is gewoon witte diesel met rode kleurstof erbij. Er bestaan ook technieken om rode diesel te ontkleuren.

Idd.... kennis van mij rijd vrachtwagen en tankt rode diesel doet vaak ook even wat in zijn auto...
je kunt het dus krijgen op vrachtwagentankstations of op bedrijven waar ze met landbouwmachines werken(tracktoren enz)
kijk wel uit als je gaat tanken..... de pompen staan iets harder afgesteld (bij vrachtwagenstations i.i.g.) want dr zitten nogal grotere tanks onder een vrachtwagen;) dus je hebt je autotank zo vol;)

suppressor zei:
ja de staat verdient bakken geld, en wat krijgen we terug? iedere ochtend en middag files. ze verhogen de minister salarissen alleen en doneren wat aan allochtonen
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHA, primitieveling. Jij bent echt zo'n iemand die voorin de rij staat om te klagen als er iets fout gaat. Het ligt nooit aan jezelf maar altijd aan een ander.
Ik denk dat jij terug naar school moet om te leren wat de overheid allemaal doet met ons geld. Wil je naar turkije dan? Daar weten ze amper wat belastingen zijn, kan je rijden op zandweggetjes of wegen die niet onderhouden worden. Goodluck, chumpalump.
En dat laatste stukje is al helemaal dom.

Ontopic:
Ik zie die prijzen hier ook niet dalen? Zou het anders geweest zijn als amerika geen oorlog was begonnen in irak? Want veel olie komt daar van daan. IIG uit het midden oosten.

is gewoon dezelfde diesel als bij een tantstation , alleen word er eer kleurtje aan toegevoegd en er worden geen accijzen op aangerekend

SageFrancis zei:
Ontopic:
Ik zie die prijzen hier ook niet dalen? Zou het anders geweest zijn als amerika geen oorlog was begonnen in irak? Want veel olie komt daar van daan. IIG uit het midden oosten.

Is toch zuiver eigenbelang van die olieboer Bush?

Hij en zn familie zitten al jaren in die handel. Kunstmatig hooghouden vd prijzen is in ieders nadeel, behalve de aandeelhouders/marktleiders.

Val een olieland binnen. Olieprijzen stijgen als de kolere, raffinaderijen draaien overuren en een megaomzet en de wapenfabrikanten zijn er ook nog bij gebaat.

In beide industrieen heeft Bush een dikke vinger in de pap.

Leviathan zei:
Is toch zuiver eigenbelang van die olieboer Bush?

Hij en zn familie zitten al jaren in die handel. Kunstmatig hooghouden vd prijzen is in ieders nadeel, behalve de aandeelhouders/marktleiders.

Val een olieland binnen. Olieprijzen stijgen als de kolere, raffinaderijen draaien overuren en een megaomzet en de wapenfabrikanten zijn er ook nog bij gebaat.

In beide industrieen heeft Bush een dikke vinger in de pap.
Toch wel weer gierig zoiets. Ik snap niet dat de consument dat dan nog volhoudt. Soms twijfel ik echt of ik zal gaan tanken of met de trein ga ofzo.. 80 euro voor een volle tank. Ze zijn echt gek geworden. Ik woon dicht bij de grens maar die 10 euro die ik daarmee verdien ben ikzo weer kwijt door het heen en weer rijden.

SageFrancis zei:
Toch wel weer gierig zoiets. Ik snap niet dat de consument dat dan nog volhoudt. Soms twijfel ik echt of ik zal gaan tanken of met de trein ga ofzo.. 80 euro voor een volle tank. Ze zijn echt gek geworden. Ik woon dicht bij de grens maar die 10 euro die ik daarmee verdien ben ikzo weer kwijt door het heen en weer rijden.

Same here....

Ik was afgelopen donderdag in Munster waar je euro 95 voor 1,33/liter kunt tanken.
Hier in de stad betaal je minstens 1,41/liter

OV is nog duurder. Voor 40 tientjes benzine rijdt ik naar a'dam en terug. Voor hetzelfde geld heb je met de trein 2 enkeltjes.

Leviathan zei:
Same here....

Ik was afgelopen donderdag in Munster waar je euro 95 voor 1,33/liter kunt tanken.
Hier in de stad betaal je minstens 1,41/liter

OV is nog duurder. Voor 40 tientjes benzine rijdt ik naar a'dam en terug. Voor hetzelfde geld heb je met de trein 2 enkeltjes.
Mja klopt, maar ik ben een student :eyebrow:

Shell is een topbedrijf! Shell is immers Nederlands

AlexT zei:
Yzord jij woont toch in Nijmegen? Kun je heel gemakkelijk Kleve in rijden om daar benzine in te slaan.

Yzord heeft meer geluk dan wij hoor. Zo nu en dan kom ik sinds jaren in Nijmegen. En daar is de benzine 7ct goedkoper dan bij ons (Noord-Brabant).

In Canada zijn nieuwe olievelden ontdekt. Er wordt geschat dat Canada zich de komende jaren (heel erg veel jaren) gen zorgen hoeft te maken over olie. Lijkt me heerlijk als je als land niet afhankelijk bent van andere landen of de OPEC

Terug
Naar boven