Als je zoveel rijdt, is het toch beter om over te gaan op diesel/lpg ?
Ja ik wil eerst een recentere auto, daar wil ik dan inderdaad een G3 installatie in laten bouwen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je zoveel rijdt, is het toch beter om over te gaan op diesel/lpg ?
Curacao:
- loodvrij = f 1,76 => 0.77 eurocent per liter![]()
- diesel = f 0,92 => 0.40 eurocent per liter![]()
hahahaha.......
)Ja maar die zie je niet zo heel veel met G3 vandaar, anders was het inderdaad voor de hand geweest.
Sorry voor jullie zal ik hem in centen neerzetten. 139,5 cent per literZat me pas te bedenken dat ik twee jaar geleden bij de witte pomp voor 109cent tankte. Niet normaal die stijgingen. Wanneer wordt shell eens hard aangepakt? Steeds maar klagen dat ze prijzen moeten verhogen maar inmiddels enorme jaarcijfers hebben. Die gasten maken zo achterlijk veel winst!![]()

Adviesprijs 1,459 €
Productieprijs 0,423 €
Distributiekosten 0,068 €
Brutowinst oliemaatschappij 0,014 €
Bruto winstmarge tankstation 0,048 €
Accijns en heffingen 0,673 €
BTW 0,233 €
AMSTERDAM, Netherlands (July 27) - Royal Dutch Shell PLC, Europe's second-largest oil company, reported a 40 percent increase in second-quarter earnings Thursday as high oil prices offset production difficulties in Nigeria and the Gulf of Mexico.
Net profit rose to $7.32 billion from $5.24 billion a year earlier. Sales rose less than 1 percent to $83.1 billion from $82.6 billion.
De benzineprijs wordt maar voor een klein gedeelte bepaald door de werkelijke prijs van het product zelf.
http://www.bovag.nl/!afdeling_BBT/PDF/opbouwbenzine-diesel13-9-2005.pdf
Dat zijn dus marginale marges voor bedrijven zoals Shell, echter er worden natuurlijk wel vele miljarden liters gepompt per dag. Dan loopt je winst dus ook aardig op.
[Link niet meer beschikbaar]
Vrij gezonde bedrijfsvoering, een nettowinst die tussen de 6 en 9% ligt van de omzet. Niet extreem in ieder geval, zijn bedrijven die hogere marges hebben.

De winstmarge van 1,5 eurocent van Shell Nederland Verkoopmaatschappij is een gemiddelde (zie kostenopbouw). Een station dat structureel een lager kostenniveau heeft (bijvoorbeeld doordat grotere volumina worden omgezet, of door lagere personeelskosten of lagere kapitaallasten - het maakt veel uit of je op een dure locatie zit aan een snelweg of op een industrieterrein) kan besluiten dat voordeel door te geven aan de klant. Hierdoor kunnen prijzen per merk en tussen merken van diverse oliemaatschappijen verschillen. Onbemande stations met een lage overhead en goedkope stations op niet dure grond hebben dus een groot kostenvoordeel. En dat kunnen ze doorgeven aan de klant.
De verkoopmaatschappij zorgt voor distributie via depots naar tankstations en de verkoop aan de klanten. De bruto winst hierop is gemiddeld 1.5 eurocent per liter. In dit bedrag is de winst op de exploitatie van de eigen tankstations in Nederland al opgenomen.
jep, mag van mij hoger = minder auto's = meer fietsers, niks mis mee toch?
jep, mag van mij hoger = minder auto's = meer fietsers, niks mis mee toch?