- Waardering
- 761
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
(voor de nieuwsgierigen)En België is dan nog duur tov andere landen. Maak maar ff de rekening![]()

De benzineprijs wordt maar voor een klein gedeelte bepaald door de werkelijke prijs van het product zelf.
http://www.bovag.nl/!afdeling_BBT/PDF/opbouwbenzine-diesel13-9-2005.pdf
Dat zijn dus marginale marges voor bedrijven zoals Shell, echter er worden natuurlijk wel vele miljarden liters gepompt per dag. Dan loopt je winst dus ook aardig op.
Shell Profit Rises 40 Percent to $7.32 Billion - AOL News
Vrij gezonde bedrijfsvoering, een nettowinst die tussen de 6 en 9% ligt van de omzet. Niet extreem in ieder geval, zijn bedrijven die hogere marges hebben.

Uiteindelijk maakt het allemaal niet zo heeeeeel veel uit...
Bijvoorbeeld in Vancouver betaalden ze toen 80CAD per liter, denk je van heuh das weinig!
Maar een ritje naar downtown vanuit een soort woonwijkje was al iets van 40 minuten... En dan niet gewoon 40 minuten, dik heuvel op heuvel af en weinig snelweg. Een normale auto die in NL 1:12 zou zuipen gemiddeld, zuipt daar iets van 1:9 of misschien wel 1:8 als je wat gas geeft in de bergjes daaro. In Andorra hetzelfde. Uiteindelijk maakt het bar weinig uit.
Ik heb nog geen rijbewijs dus 't boeit mij allemaal niet![]()
Klusmier, Shell heeft geen invloed op de accijns en heffingen. Shell maakt winst op olie en olieproducten en daar zijn ze dan ook vrij goed in.

We moeten met de knokploeg naar Balkellende!!
Ik loop voorop!!
ik verstop me achter je