XXL Nutrition

Benzineprijs in vrije val

De prijzen van vastgoed schijnen ook binnen afzienbare tijd de laagte in te gaan. Ideaal voor wanneer ik mijn gezinnetje ga moeten onderhouden.

Zolang de huurprijzen stabiel zijn of stijgen zal dat wel meevallen. Inzakkende huizenprijzen zullen verder kunnen voorkomen bij een hard stijgende rente, maar gelet op de economie zal dat ook niet snel het geval zijn.

Wat de benzine prijs betreft wordt dit grotendeels gemaakt door de taksen die de staat binnenrijft. De grootste prijs zit hierin.
Wat een benzinestation betreft heeft die een winstmarge van 6 a 7 % op de aankoopprijs ;) (voor de nieuwsgierigen)

@ EricR Wat de prijzen betreft is de voorspelling dat de prijzen van onroerend goed gelijk zullen blijven en verder stijgen maar ipv 30% op jaarbasis zal dit stabiliseren naar een 5% (beetje conform buitenland). Rekening houdende dat België en Nederland nog onder de toplanden ligt kwa prijs.

In België kun je anders nog goedkoop tanken. Laatst in België geweest(in de buurt van Geel, viscamping) en kon daar tanken voor 95 cent. (diesel); Dikke 15 cent goedkoper dan hier.

En België is dan nog duur tov andere landen. Maak maar ff de rekening :)

idd nederland had allang wegen van goud moeten hebben zeg!

En België is dan nog duur tov andere landen. Maak maar ff de rekening :)

Mwah....weet ik zo net nog niet....

In Duitsland betaal ik 1,18 voor een liter diesel en in Polen 1,03 ongeveer.....vandaag in Nederland voor 1,08 getankt dus echte megaverschillen zie ik niet meer.

Ze hebben het foefje inmiddels overal goed afgekeken van ons Kokje.....de etterlijer.:mad:

De benzineprijs wordt maar voor een klein gedeelte bepaald door de werkelijke prijs van het product zelf.

http://www.bovag.nl/!afdeling_BBT/PDF/opbouwbenzine-diesel13-9-2005.pdf

Dat zijn dus marginale marges voor bedrijven zoals Shell, echter er worden natuurlijk wel vele miljarden liters gepompt per dag. Dan loopt je winst dus ook aardig op.

Shell Profit Rises 40 Percent to $7.32 Billion - AOL News

Vrij gezonde bedrijfsvoering, een nettowinst die tussen de 6 en 9% ligt van de omzet. Niet extreem in ieder geval, zijn bedrijven die hogere marges hebben.

gezonde bedrijfsvoering??

accijns en heffingen die 150% van de PRODUCTIE prijs zijn ??

:eek: :D

Klusmier, Shell heeft geen invloed op de accijns en heffingen. Shell maakt winst op olie en olieproducten en daar zijn ze dan ook vrij goed in.

Brandstof kan hier in Nederland ook makkelijk voor 75 eurocent/liter worden aangeboden. Is voor meer dan 50% belast door de overheid.

In de VS is een tijdje geleden een rel ontstaan omdat daar de benzineprijzen ook omhoog gingen.

Nu moeten ze maar liefst 2$ per gallon benzine betalen ( Omgerekend 50 dollarcent/liter) :rolleyes:

Die gasten werden ff helemaal stil toen ik vertelde dat je hier bijna 2$ betaald voor 1 lullig litertje.

Uiteindelijk maakt het allemaal niet zo heeeeeel veel uit...
Bijvoorbeeld in Vancouver betaalden ze toen 80CAD per liter, denk je van heuh das weinig!

Maar een ritje naar downtown vanuit een soort woonwijkje was al iets van 40 minuten... En dan niet gewoon 40 minuten, dik heuvel op heuvel af en weinig snelweg. Een normale auto die in NL 1:12 zou zuipen gemiddeld, zuipt daar iets van 1:9 of misschien wel 1:8 als je wat gas geeft in de bergjes daaro. In Andorra hetzelfde. Uiteindelijk maakt het bar weinig uit.

Uiteindelijk maakt het allemaal niet zo heeeeeel veel uit...
Bijvoorbeeld in Vancouver betaalden ze toen 80CAD per liter, denk je van heuh das weinig!

Maar een ritje naar downtown vanuit een soort woonwijkje was al iets van 40 minuten... En dan niet gewoon 40 minuten, dik heuvel op heuvel af en weinig snelweg. Een normale auto die in NL 1:12 zou zuipen gemiddeld, zuipt daar iets van 1:9 of misschien wel 1:8 als je wat gas geeft in de bergjes daaro. In Andorra hetzelfde. Uiteindelijk maakt het bar weinig uit.

Okee, das een punt. Maar maar al het filegeklooi in NL zorgt ook al voor een flinke stijging in verbruik.

Uiteindelijk wordt het allemaal wel ergens gecompenseerd, maar vaak niet in het voordeel vd burger.

Ik heb er geen boodschap aan als enerzijds de benzineprijzen met 1cnt omlaag gaan, want die 1 cent moet je ergens anders wel weer afstaan omdat premies voor zus en premies voor zo weer omhoog gaan.

Ik wel maar overweeg al een tijdje om mn auto te verkopen. Ik werk vanuit huis, mn gym is nog geen 10min. met de fiets en mn vriendin heeft ook een auto die ik in geval van nood kan gebruiken.

Ik krijg telkens weer bijna een beroerte als ik bij een tankstation kom aanrijden en de prijzen stijgen waar je bij staat.

Klusmier, Shell heeft geen invloed op de accijns en heffingen. Shell maakt winst op olie en olieproducten en daar zijn ze dan ook vrij goed in.

sorry, ik was idd ff vergeten dat die overheid eigenlijk de burger aan t naaien is..........en er goed voor betaald krijgt !!

eigenlijk is de overheid dus net zo erg als een vrouw van lichte zeden..........

:D :D :D

We moeten met de knokploeg naar Balkellende!!

Ik loop voorop!!

ach het is nog steeds hoe schandalige stijgende lijn in de prijs zit.

Half jaar geleden betaalde ik nog 1,26 euro voor een liter benzine. Nu zit dat op en om de 1,40 ... Het zal me neit verbazen als we eind dit jaar rond de 1,50-1,60 zitten.

Terug
Naar boven