Fitness Seller

Beperkt ruimte/budget kleine homegym.

Bezoekers in dit topic

TFS

Novice
Lid geworden
20 dec 2012
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
76kg
Na veel wikken en wegen heb ik besloten om thuis een kleine "homegym"te maken.
De sportscholen bij mij in de buurt zijn ronduit slecht, en wanneer ik naar een betere ga, moet ik afstanden overbruggen die ik mij niet kan permiteren, ook in verband met tijd.

Nou is mijn vraag: wat kan je het beste kopen binnen het budget van 150-200 euro, wat van redelijke kwaliteit is, waarmee ik vooral de biceps/triceps mee kan trainen? Of heeft iemand tips hoe je zelf iets kan maken?

BVD!
 
Niet veel. Maar........er zijn alternatieven met "normale" objecten. Je komt dan echt wel op niveau "goed figuur". Maar wil je huge worden, dan redt je het niet met dat budget.
Alleen biceps en triceps ? Why ?
Vergeet de rest niet, haal je straks je voordeel uit.

Een abon hoeft niet gek veel te kosten. Een sportschool die slecht is, so what, als ze de apparatuur hebben en je weet iemand die weet waar hij over praat dan kom je een heel eind.

Succes in ieder geval
 
Het minimum voor een homegym is toch wel
- squatrek / powerrack / free stands
- (verstelbaar) bankje
- barbell + schijven

Hier kan je in principe alles mee trainen, 2e hands kan je soms goede koopjes doen maar €150-200 lijkt mij toch net iets té krap als je hier je gewichten bij rekent... Wat je kan doen is 2dehands sites goed in de gaten houden en stap voor stap aankopen.

Als je alleen traint is het ook handig safety bars te hebben natuurlijk, en dan is een powerrack of squat rack het veiligste. Volgens mij is powercage.nl één van de voordeligste opties als je niet 2dehands wil gaan, de Heavy Duty lijn van Fitness Seller is ook vrij voordelig.
 
Laatst bewerkt:
2e hands maakt me geen donder uit, liever 2e hands eerlijk gezegd, omdat je dan veel goedkoper uit bent.
Kan je ook gewoon een Kettlebelt alvast kopen, voor droger worden, bovenlichaam etc, en gewoon een straight barbell voor standing curls?
Zo train je je bovenlichaam, en je biceps.
 
2e hands maakt me geen donder uit, liever 2e hands eerlijk gezegd, omdat je dan veel goedkoper uit bent.
Kan je ook gewoon een Kettlebelt alvast kopen, voor droger worden, bovenlichaam etc, en gewoon een straight barbell voor standing curls?
Zo train je je bovenlichaam, en je biceps.

Of je traint alles, of niets. Je zit hier op een bodyduildingforum.
 
wat wil je bereiken door alleen biceps en triceps te trainen? wat is je doel?
 
Ik wil vooral een stuk droger worden, mijn bf ligt nu rond de 13 %, dat is momenteel de noodzaak, verder moeten mijn biceps/triceps groter worden.
Mijn benen liggen ver voor in verhouding met de rest van mijn lichaam.

@ Bicepz, excuses meneer voor dat ik nog nieuw ben, en niet zoveel verstand heb als jou, maar je hoeft niet zo achterlijk te gaan doen, want gezien jou stats heb je nog geen enkele donder bereikt.

@ Benny, bedankt.
 
je kan een hoop opvangen met lichaams oefeningen en dan losse halter met wat gewichten voor biceps en triceps
 
@ Bicepz, excuses meneer voor dat ik nog nieuw ben, en niet zoveel verstand heb als jou, maar je hoeft niet zo achterlijk te gaan doen, want gezien jou stats heb je nog geen enkele donder bereikt.

Bicepz heeft wel een punt, het wordt hier over het algemeen niet echt geapprecieerd als je niet alles wil trainen... Je mag zelf doen wat je wil, het enige wat wij op dit forum kunnen doen is jou advies geven. Of je iets met dat advies doet is volledig aan jou.

Wat ik niet goed snap is dat je de sportscholen uit je buurt slecht vindt, maar je doel enkel droger worden is en grotere armen krijgen... Daarvoor moet er toch materiaal genoeg aanwezig zijn ???
 
Ik heb net een 'homegym' aangeschaft, dacht ook cheap uit te komen voor zo'n 300-400 euro. Is uiteindelijk bijna 1000 eur geworden :( maar ik heb dan wel een power rack met pulley systeem (met een lat bar, biceps/triceps bar en roeigreep) , verstelbare bank, een lange barbell, een EZ bar, en 100kg aan gewichtsschijven. De investering zeker waard
 
Ik heb net een 'homegym' aangeschaft, dacht ook cheap uit te komen voor zo'n 300-400 euro. Is uiteindelijk bijna 1000 eur geworden :( maar ik heb dan wel een power rack met pulley systeem (met een lat bar, biceps/triceps bar en roeigreep) , verstelbare bank, een lange barbell, een EZ bar, en 100kg aan gewichtsschijven. De investering zeker waard
mooi binnen budget gebleven dan :D
 
Ik heb net een 'homegym' aangeschaft, dacht ook cheap uit te komen voor zo'n 300-400 euro. Is uiteindelijk bijna 1000 eur geworden :( maar ik heb dan wel een power rack met pulley systeem (met een lat bar, biceps/triceps bar en roeigreep) , verstelbare bank, een lange barbell, een EZ bar, en 100kg aan gewichtsschijven. De investering zeker waard

Welke powerrack heb je gekocht?
 
Als je droger denkt te worden met een kettlebelt kom je bedrogen uit vriend...
 
Als je droger denkt te worden met een kettlebelt kom je bedrogen uit vriend...

Zou niet weten waarom dat onmogelijk is. Trainer van topsterren Michael Knight gebruikt uitsluitend kettlebells om droog te trainen. Zijn trainingsfilosofie is erg interessant en denk het richting de zomer te gaan toepassen.

size_332x249.jpg
 
Omdat droger worden ook te maken heeft met je voeding ;). Ik weet niet hoe hij eet, maar door alleen met kettlebells te trainen en verder zich helemaal dik eet zal er waarschijnlijk van droogtrainen geen sprake zijn
 
Back
Naar boven