Primobolan Depot...als ik dat woord lees komen er speciale gevoelens in mij los...hmmm!
Primo tabs kun je vergeten, die worden niet meer gemaakt en wat er te koop aangeboden wordt zijn verschrikkelijk goeie namaakpotten met bijsluiter en alles.
Afblijven.
Dan de depots: In Spanje worden ze niet meer gemaakt, in Turkije wel alleen worden ze daar veel vervalst en wel zo goed dat het een lijdensweg is geworden de goeie van de slechte te onderscheiden.
Bovendien heb ik eens een belangrijk document gelezen waarin duidelijk wordt dat er geen expliciete toestemming van Schering Duitsland is om Primobolan Depot te produceren in Turkije.
Ja, je leest het goed; Turkse farmaceutische bedrijven zouden geld geroken hebben en zijn Primo depots gaan produceren onder Schering's vlag. Geheel illegaal zou het niet zijn maar Schering Gmbh wil er buiten blijven.
Feit is dat we praten over medicamenten uit de jaren 50-60 die van alles met beenmerg en rode bloedlichaampjes te maken hebben; nogal indrukwekkende spullen dus waar 's hedendaags andere oplossingen voor zijn.
Logisch dus dat deze medio deze jaren verdwijnen uit de west-Europese farmacautische handel.
Ander voorbeeld daarvan is Clenbuterol; voorheen voorgeschreven aan mensen met astma; nu hebben we minder drastische medicijnen dan dit paardenmiddel.
Legale Primo? Is nog te krijgen. Ik weet geen prijzen maar die van de apotheken in Turkije liggen op zo'n 4,50 euro per stuk.