MuscleMeat

Beste anti-evolutie en pro-creationisme argumenten die ik al gehoord heb

Calyptus

Colossal Veteran
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.422
Lengte
1m97
Massa
107kg
Vetpercentage
13%
We have proof that God (designer) exists because of the amount of design in the universe and the world. If there is proof of design, then there is a designer. You've heard the coke can arguement. You find a coke can you know it didn't happen randomly, but it was designed by someone. Same with the Ray Comfort banana story: A banana is perfectly designed to fit in our hands, its more nutritious than a coke, it is curved towards our mouths. It has a warning system, green: not ripe, yellow, ripe, brown, bad. It has perforations that also fit along the folds of a human hand. It has a pull tab. And it's package is biodegradable. Much better design than a Coke. Simple example for a vast universe full of design. Assignment: Show me how a banana isn't a product of design.

No one should shoot themselves in the face, this is your rage and fear of the unknown coming out. With that in mind. Let's look at how fictional the Bible really is:

2800 years ago The bible states the earth is round Isaiah 40:22
3500 years ago The Bible states that lightning carry sound at the speed of light Job 38:35
3000 years ago The bible states that blood is the source of life Lev 17:11 Up until 120 yrs ago doctors bled patients in order to cure them.
2000 years ago The bible states that all of creation is made of invisible material. Heb 11:3 We know now that all are made up of atoms.
3500 years ago The Bible states that the universe is expanding and the earth hangs upon nothing. Job 26:7.
2500 years ago the Bible states that you cannot number the stars in the Heavens Jer 33:22
3500 years ago the Bible states that light has a way involving motion Job 38:19.
3500 years ago the Bible speaks of the springs of the sea Job 38:16 we know now this is true.
3500 years ago the Bible states wind has weight. Job 28:25. This is necessary for the hydrologic cycle.
2800 years ago the Bible states that there are mountains on the bottom of the ocean Jonah 2:6.
3500 years ago the Bible states that the earth's rotation is responsible for the sun rising and setting. Job 38: 12, 14
3500 years ago the Bible states that each snowflake is a unique treasure Job 38:22

That pretty much proves that the Bible is more than what you believe it to be my friend.

If you also read in the Bible since you referenced Adam and Eve. Perhaps you would be interested in the Tower of Babel and Nimrod? Where God told all people to spread out and multiply in the earth after the flood. Nimrod built a tower as a safe haven from a future flood. and to gather the people in one place. God scattered them and confounded their languages. Differing environmental changes can certain account for the variations of races on the earth today.

Now that I have answered all your questions for you. I would like to hear why you believe in the theory of evolution. Please show me these things:

Explain to me where the origin of life came from without God. Explain why the fixity of species cannot be overcome by science. Even Darwin stated in his book that there are no transitional fossils found and all is not in disarray but well ordered and species are all fixed and set in their relative kinds. We still cannot mate a beetle with a wasp. A lion with a giraffe, a man with an ape. Nor will we ever be able to.

Evolution will be revealed as the greatest cons ever to be pulled upon the world.
You can consider yourself duped by it.

Ik vind het op zich goed gedaan, iemand met tegenbeweringen? Big T zijn visie met name.

Haha alsjeblief niet weer het bananen-verhaal. Wanneer komt het kiwi-verhaal en het ananas-verhaal dan? Dus God heeft de banaan speciaal ontworpen voor de mens he? Nou hoe komt het dan dat de banaan niet overal ter wereld kan groeien? (Hij groeide in de eerste plaats al niet waar de bijbel oorspronkelijk geschreven is!)

Ik geloof helemaal niks van al die religieuze crap omtrent evolutie.

De evolutietheorie van darwin die aangeeft dat het verkrijgen van nieuwe eigenschappen tot nieuwe soorten kan leiden is 100% aantoonbaar correct. Evolutie is een bestaand proces, een feit.

Waar het dan om draait is of het nu allemaal vanaf 0* is gebeurd (als iets 'doods' levend is geworden) of iemand eerst hier iets heeft neergeplant en dat vanaf daar evolutie het verder oppakte. Helaas weten we dit niet omdat tijdreizen nu eenmaal niet kan.

*vanaf 0 :

'van niet naar iets' gaan gebeurt (helaas) niet zo snel als onze fundimentalistische vrienden ons willen doen geloven. Floep ineens was daar Adam!

Volgens verschillende theorieën ontstaat ongeveer ééns in de 2000 jaar rond een Black Smoker (wiki: een onderzeese hydrothermale bron waar kokendheet water, tot ongeveer 400°C, onder grote druk uit de bodem tevoorschijn komt) uit een aantal levenloze aminozuren één simpele bacterie. In de bijna twee miljard jaar tussen vloeibaar water en het eerste echte onbetwistbare bewijs van leven is dit dan ongeveer 500.000 keer gebeurt, wat waarschijnlijk genoeg was voor één om lang genoeg te blijven leven, zich te delen en zich verder te verspreiden. En dan volgt de evolutietheorie van Darwin..

Laatst bewerkt:
Ook al staan er nog zoveel ware uitspraken in de bijbel, het blijft ongefundeerd. Knowledge = justified true belief.

We have proof that God (designer) exists because of the amount of design in the universe and the world. If there is proof of design, then there is a designer.

Inderdaad, als is bewezen dat er sprake is van een ontwerp dan is er een ontwerper. Maar 'the amount of design' is echter geen bewijs, dit berust op een verzameling subjectieve waarnemingen.

Explain to me where the origin of life came from without God.

Tja, dat kan ik niet. Maar als we aannemen dat God het leven gecreëert verschuiven we dit probleem echter alleen maar. Want waar komt God dan vandaan?

Haha alsjeblief niet weer het bananen-verhaal. Wanneer komt het kiwi-verhaal en het ananas-verhaal dan? Dus God heeft de banaan speciaal ontworpen voor de mens he? Nou hoe komt het dan dat de banaan niet overal ter wereld kan groeien? (Hij groeide in de eerste plaats al niet waar de bijbel oorspronkelijk geschreven is!)

Ik geloof helemaal niks van al die religieuze crap omtrent evolutie.

De evolutietheorie van darwin die aangeeft dat het verkrijgen van nieuwe eigenschappen tot nieuwe soorten kan leiden is 100% aantoonbaar correct. Evolutie is een bestaand proces, een feit.

Waar het dan om draait is of het nu allemaal vanaf 0 is gebeurd (als iets 'doods' levend is geworden) of iemand eerst hier iets heeft neergeplant en dat vanaf daar evolutie het verder oppakte. Helaas weten we dit niet omdat tijdreizen nu eenmaal niet kan.

Topic starter heeft waarschijnlijk niet de intentie om een nieuwe discussie over religie aan te wakkeren maar wilt eerder een staaltje beargumentatie techniek aan de kaak stellen..

Toon maar aan ;)

Op het gebied van evolutietheorie is nog veel onbekend en wordt nog veel onderzoek gedaan. De evolutietheorie evolueert daarom zelf, naarmate er nieuwe kennis beschikbaar komt, en er nieuwe vragen gesteld worden. Wiki

Vind de evolutie theorie zelf ook niet echt logisch.., alleen het "natuurlijke selectie" verhaal makes sense. En zelfs dit deel van het concept (de evolutieleer) zou nog niet het bestaan van god kunnen weerleggen.

Assignment: Show me how a banana isn't a product of design

bananen zijn krom omdat ze naar de zon groeien. Dus gewoon omdat ze willen groeien. Ze zijn dus niet gedraaid naar de mond.

Een theorie is altijd geldig zolang er geen tegenbewijs is en aangezien een wetenschappelijk bewijs voor het ontstaan van de aarde nog niet is gevonden zijn er 2 mogelijkheden:
-ofwel aanvaard je de versie van de bijbel en dan is dat jouw verklaring van het ontstaan van alles
-ofwel aanvaard je dat niet en dan heb je geen verklaring.

Zijn vraag:

Explain to me where the origin of life came from without God

kan dus niet beantwoord worden.

God.. moet ik op mijn zondagavond ook al loodzware essays gaan schrijven over de evolutietheorie van Darwin? :p Nee, ik weet ook wel dat een theorie bijna nooit 100% correct kan zijn en dat ik daarin beter voorzichtig ben, doch jij en ik weten wel wat ik bedoel he!

@Klaaswitz: ja had ik wel gedacht maar ik wou toch even mijn mening kwijt over die vreselijk enerverende discussie.

1. Die feiten waarover de bijbel gelijk had. Die hebben ze ook op een wetenschappelijke manier ontdenkt. Men stond in sommige beschavingen wetenschappelijk al verder dan men soms aanneemt.
Het kan ook puur gok werk zijn. Als men mij nooit had geleerd dat de aarde rond was had ik nog altijd gezegd dat hij rond was wanneer men mij hier naar zou vragen. Waarom? De maan en de zon zijn ook rond... Dat zou mijn manier van redeneren zijn. Dus als ik dat 3000 jaar geleden had opgeschreven dat ik aannam dat de aarde rond was......

2. Wat een bs dat bananen stuk.

De banaan krijgt zijn kromme vorm doordat door de zwaartekracht de bloemtros naar beneden gaat hangen, maar de vruchten naar boven blijven groeien (geotropie). (Het heeft dus niets met het 'groeien naar het licht' te maken BTW)

K heb hier thuis een bananen boom en de kleine banaantjes zijn in het begin nog eens niet krom...

Hij is zo gemaakt dat hij goed in je hand past en zelfs naar je gezicht buigt..
Hou hem dan eens omgekeerd en dan buigt hij weg van je gezicht.. Een pijltje met de juiste richting is god dan nog vergeten..
Mijn stront past btw ook perfect in mijn hand...

De banaan is nou net een prachtig voorbeeld van evolutie. Een verhaal van een plantje en een dier die samen opgroeien wat er uiteindelijk voor zorgt dat de mens en de banaan zijn voor wat ze nu zijn. Perfect op elkaar afgestemd op 1 puntje na. De banaan kan niet overal groeien waar de mens leeft. Dat deze samenhang oud is merk je aan onderzoek naar smaak. Over de hele wereld, dus ook in plekken waar geen bananen groeien maar de mens wel is gaan wonen, vindt men de banaan lekker.

Dus moeilijke eters? Probeer eens een banaan.

Voor wat betreft godsdienst en banaan. De banaan is er al een hele lange tijd en wordt zelfs al beschreven voor de bijbel. Maar niet in de bijbel kom je geen bananen tegen (online gezocht). Niet zo vreemd aangezien de banaan pas later in de streek waar de bijbel is geschreven kwam. Wel vreemd als dit het fruit zou zijn dat god voor zijn onderdanen heeft geschapen.

Wat over bananen:

Genetische achtergrond
Het genoom van de soort Musa acuminata (Chinese banaan) wordt weergegeven met AA.
Het genoom van de soort Musa balbisiana (meelbanaan) wordt weergegeven met BB.
Het genoom van de soort Musa schizocarpa wordt weergegeven met SS.
Het genoom van de soort Musa textilis (Manillahennep) wordt weergegeven met TT.
De samenstelling van het genoom van de soorten binnen de sectie Australimusa is nog niet duidelijk en wordt daarom voorlopig aangegeven met Fe’i.

Geteelde Rassen

Genoomsamenstelling
Een genoom bestaat bij een diploïde plant uit een aantal van 2n chromosomen. Het genoom bevat al het erfelijke materiaal van een plant. Hoe hoger de ploïdiegraad des te meer chromosomen en des te groter zijn in het algemeen de vruchten. De wilde planten zijn meestal diploïde, hebben weinig vruchtvlees en bevatten veel harde zaden. Eetbare bananen zouden onder andere ontstaan zijn uit de Chinese banaan en de meelbanaan door het optreden van vruchtvorming zonder bestuiving (parthenocarpie) en abnormale meiose (zie afbeelding).

Binnen de sectie Eumusa zijn er van de soort Musa acuminata

rassen met het genoom AA (diploïde)
rassen met het genoom AAA (triploïde)
rassen met het genoom AAAA (tetraploïde)
Binnen de sectie Eumusa zijn er van de kruising Musa acuminata × Musa balbisiana

rassen met het genoom AB (diploïde)
rassen met het genoom AAB (triploïde)
rassen met het genoom ABB (triploïde)
rassen met het genoom AABB (tetraploïde)
Binnen de sectie Eumusa zijn er van de kruising Musa acuminata × Musa schizocarpa

rassen met het genoom AS (diploïde), die in Papoea-Nieuw-Guinea groeien
Binnen de sectie Australimusa zijn er

rassen met het genoom Fe’i
Uit de kruisingen van de secties Eumusa × Australimusa zijn er

rassen met het genoom AT (diploïde)
rassen met het genoom AAT (triploïde)
rassen met het genoom ABBT (tetraploïde)

Rassen of rassengroepen

Genoomtype AA
Sucrier
synoniemen: Golden banaan, Pisang Mas (Maleisië, Indonesië), Kulai Khai (Thailand), Amas (Australië), Susyakadali (India), Honey
Pisang Ambon Putih
Pisang Jari Buaya
Pisang Lilin
Inarnibal
Lakatan
synoniemen: Pisang Barangan (Indonesië), Pisang Berangan (Maleisië), Pisang Masak hijau (Maleisië)
Rose
Senorita
TutuGla
Calcutta-4
Kadali
Matti
Pahang
Borneo
Galeo
Paka
Bie Yeng
Niyarma Yik

Genoomtype AAA: verse consumptie
Gros Michel werd voor het uitbreken van de Panamaziekte het meest geteeld voor export. Kwalitatief de beste banaan voor export.
synoniemen: Bluefields, Pisang Ambon (Maleisië), Disu, Kulai Hom Thong (Thailand)
Gros Michel mutanten
Lowgate
Highgate
Cocos
Cavendish
Dwarf Cavendish
synoniemen: Dwergbanaan, Chinese (Hawaï), Canary Banana, Dwarf Chinese, Basrai (India), Governer (West Indië), Klue hom kom (Thailand), Chuoi duu (Vietnam), Enano (Latijns Amerika), Camburi pigmeo (Venezuela), Jahaji, Bhusawal, Kabulee, Mayritius, Vamankeli, Pisang serendah (Maleisië)
Dwarf red
Giant Cavendish is nu de meest geteelde banaan voor export. Met name de kloon Valery (Robusta) door betere resistentie tegen de Panamaziekte en beter bestand tegen harde wind.
synoniemen: Cavendishbanaan, Mons Mari, Williams (Noord-Zuid Wales), Pedda Pacha Arati, Grand Nain, Giant Governer, Harichhal, Borjahaji, Bongali Johaji (India), Beijiaw (China), Chinese Cavendish, Pisang buai (Maleisië), Honchuchu
Red
synoniemen: Chenkadali, Lalkel
Red Dacca
synoniemen: Rode banaan, Cuba banaan, Venkadali, Green Red, Pisang raja udang (Maleisië), Morado, Klue nak (Thailand)
Ambon Putih
synoniemen: Pisang Ambon Putih (Maleisië, Indonesië) Kluai Hom Dek Mai (Thailand), Ambon (Fillipijnen), Pisang Embun
Ibota
Orotava
Rio
Robusta
synoniemen: Poyobanaan, Robustabanaan, Tall Mons Mari, Saina, Poyo, Valery, Congo
Lacatan
synoniemen: Monte Cristo, Pisang Mosak Hijau, Giant Fig
Yangambi km 5
synoniem: Ibota
Cavendish Boyo
Dacca
synoniemen: Pisang mundam (Maleisië), Tafetan verde (Colombia)

Genoomtype AAA: bakbanaan
Mutika
Lujugira

Genoomtype AAAA: verse consumptie
IC 2
Bodless
Altafort
Pisang Ustrali (Brazil)
Golden Beauty

Genoomtype AB: verse consumptie
Ney Poovan
'synoniemen: Chini Champa, Nejali Poovan, Safed Velchi, Elakki, Bale, Kisubi, Sukari
Kunnan
Kamaramasenge

Genoomtype AAB: verse consumptie en bakbanaan
Iholena
Laknau
Mysore
synoniemen: Colombo, Poovan (India), Honderawala (India), Pisang Ceylan, Pisang keling (Maleisië), Kluai khai farang (Thailand), Alpon, Palyankodan, Karpura Chakrakeli, Motta Poovan, Dora Vazhai, Kanthali, Fillbasket, Thousand Grain
Lady Finger
synoniem: Babybanaan, Bananenvijg, Pome Pacha Naadan, Pisang susu
Silk
synoniemen: Apple (Hawaï)(appelbanaan), Malbhog, (Pisang) Rasthali (Maleisië), Pisang Raya Sereh (Indonesië), Latundan (Fillipijnen), Mortman, Sugar, Salsikola, Amritpani, Worandong, Cantong, Tundan
Pome
synoniemen: Patra, Figue Famille, Dwarf Petra, Sirumalai, Virupakshi, Vannan, Pachanadan, Pisang kelat jambi (Maleisië), Brazilian banana (Hawaï)
Pisang Nangka
Raja
synoniemen: Pisang Raja (Maleisië, Indonesië), Radja (Fillipijnen), Grindi, Larip, Houdir
Horn
synoniemen: Pisang Tanduk, Tindok, Klui Nga Chang
Nendra Padaththi
Pisang Kelat
Pisang Seribu
synoniem: Klue roi wee (Thailand)
Nadan
Maia Maoli
synoniemen: Popoulu, Comino, Pompo Vudi Bawa
Maca
Celat
synoniemen: Red Jamaica, Cuban

Plantain groep: bakbananen
Dwarf French Plantain
French Plantain groepsras
Giant
Nendran (India)
Green French
synoniemen: Bakbanaan, kookbanaan, meelbanaan
Black French
synoniem: Rajeli
Pink French
Red Plantain
Bugaoisan (Filipijnen)
Eleri
Zanzibar
Harton
AVP-67
Gonja
Amou
Bobby Tannap
Akpakpak
Obino L'Ewai
Psi-Psi
Owang
Terra Bend Mossenjo
French Clair
Amou
Obel
Mibotoko
French Sombre
Orishele
Ntanga
Laknao
Tiger
Maqueño
synoniemen: Dominico (Colombia), Platano negro, Platano 'Madre del Platanar'(Colombia)
False Horn Plantain groepsras
Agbagba
Esang
Corne
Red Ebanga
Ebanga
Bia Ebanga
Horn Plantain groepsras
synoniemen: Hoornplantaan, hoornmeelplataan, Pisang lang (Maleisië), Pisang tandok (Indonesië), Tindok, Tundoc, Kluai nga chang (Thailand)
Three Hand Plenty
Ubok Iba
Daluyo
One Hand Plenty
Gabon
Orinoco

Genoomtype AAAB: verse consumptie
Atan
Gold Finger

Genoomtype ABB: bakbanaan
Bluggoe
synoniemen: Pisang Kepok (Indonesië), Pisang abu keling (Indonesië),Pisang Abu Keling, Kluai Hak Muk (Thailand), Nalla Bontha (India), Moko (Trinidad), Cachaco, Kachkel, Bankel
Silver Bluggoe
Pisang Awak (Indonesië, Maleisië)
synoniemen: Ducasse (Australië), Katali (Fillipijnen), Kluai Namwa (Thailand), Pisang Klotok (Indonesië), Kanpuravalli (India), Kothia, Karpoorvalli, Manohar
Da Jiao (China)
Fen Da Jiao (China)
Monthan
Kalapua
Klue Teparod
Saba
synoniemen: Papaya banaan, Cardaba (Filipijnen), Kluai Hin (Thailand)
Pelipita
Ney Mannan
Peyan
Bagnar
synoniem: Bhos
Batissa
Pelipeta
Cardaba
Muthia
Maqueno
Burro CEMSA
Blue Java

Genoomtype ABBB

Tiparot
synoniemen: Pisang abu Siam (Maleisië), Pisang batu (Maleisië), Balongkaue (Filipijnen), Kluai pli hai (Thailand), Kluai sangkivo (Thailand)

Genoomtype BBB: bakbanaan
Saba (Fillipijnen)
synoniemen: Cardaba (Fillipijnen), Kluai Hin (Thailand), Pisang Nipal (Maleisië)
Cardaba
Bhimkel
Pisang Kepok
Pisang Nepah
Pisang Nipah Kluaittin
Attiakol
Gubao

Genoomtype AABB: verse consumptie
Goldfinger
Kalamagol
'Laknau der'
Kalamagol

Genoomtype AT
Umbubu

Genoomtype AAT
Karoina
Mayalopa
Sar

Genoomtype ABBT
Yawa 2
Giant Kalapua
Genoomtype AS
Ato
Kokor
Ungota
Vunamami

Genoomtype Fe’i
Menei
Rimina
Utafan
Wain
Airori

3:

Euhm zet jij dan eens een filmpje op youtube waar je duidelijk aantoont dat god de oorsprong van het leven is...

Explain why the fixity of species cannot be overcome by science. Even Darwin stated in his book that there are no transitional fossils found and all is not in disarray but well ordered and species are all fixed and set in their relative kinds.
Lijken vergaan en fosielen zijn zeldzaam... veel "bewijs" is door de tijd vernietigd... BTW je hebt zelfs geen fosielen nodig... de mens is op korte tijd fel aaan het evolueren. Nog geen 100 jaar geleden was de gemiddelde mens +- 150cm...
Het staartsbeen wordt stillaan kleiner... En zo zijn er nog een paar pezen en spiertjes die weg aan het gaan zijn. Sommige mensen hebben ze nog en sommige niet...

We still cannot mate a beetle with a wasp. A lion with a giraffe, a man with an ape. Nor will we ever be able to.
En de Lijger dan?? :p
Dat komt vooral door het imuumsysteem denk ik. Stel dat een leeuw een giraffe doet. Het sperma van de leeuw wordt door het immuumsysteem van de giraffe meteen afgemaakt... BTW probeer maar eens aan de poes van een giraffe te geraken....

Ik bekijk creationisme zo: We kunnen bepaalde dingen niet bewijzen dus het moet god wel zijn, the end... Opzich vind ik het nog debieler dan gewone godsdiensten

God.. moet ik op mijn zondagavond ook al loodzware essays gaan schrijven over de evolutietheorie van Darwin? :p Nee, ik weet ook wel dat een theorie bijna nooit 100% correct kan zijn en dat ik daarin beter voorzichtig ben, doch jij en ik weten wel wat ik bedoel he!

er zitten natuurlijk wel "logische"dingen in waar ik zelf ook in geloof. zoals ik zei, de natuurlijke selectie bv. Maar dat zijn juist de dingen die net zo goed waarheid kunnen zijn MET het bestaan van (een) god.

OMG...

Dit is van het laagste kaliber dat er is. Van een site gemaakt door een kind dat geïnspireerd is door Answers in Genesis of zo?

We have proof that God (designer) exists because of the amount of design in the universe and the world. If there is proof of design, then there is a designer. You've heard the coke can arguement. You find a coke can you know it didn't happen randomly, but it was designed by someone. Same with the Ray Comfort banana story: A banana is perfectly designed to fit in our hands, its more nutritious than a coke, it is curved towards our mouths. It has a warning system, green: not ripe, yellow, ripe, brown, bad. It has perforations that also fit along the folds of a human hand. It has a pull tab. And it's package is biodegradable. Much better design than a Coke. Simple example for a vast universe full of design. Assignment: Show me how a banana isn't a product of design.

Er wordt uitgegaan van een bepaalde visie op 'design'. Maar wat is design? Is het 'design' dat SIV naar het Human Immunodeficiency Virus evolueert? Het argument van het coke blikje is zo oud en zo random als het maar kan, boeings, horloges, cellen etc.. er zijn zoveel voorbeelden voorbijgekomen. Paley, een tijdgenoot van Darwin was zo'n beetje de PR man van het idee. De vergelijking is verder absurd om een aantal redenen: de opvolging van de functionaliteit van het blikje cola door de kenmerken van een banaan gaat niet op, omdat bewijs dat een blikje cola ontworpen is, geen bewijs is voor een ontworpen banaan, hooguit dat er betere 'ontwerpen' zijn dan een blikje cola. De banaan is immers niet 'ontworpen' door mensen, dus het hele productieproces is niet te vergelijken met een menselijk productieproces. Heeft iemand een tekening gezien van het ontwerp van de banaan? Hetgeen er het meest in de buurt komt is een tekening van een grote boom...
Ook wordt er uitgegaan dat er alleen iets kan ontstaan als er een uiteindelijk 'doel' voor bekend is. Dit is ook weer een rookgordijn, aangezien het 'doel' erg lastig is, met alle veranderende omstandigheden in gedachten. Dit wordt ook in het artikeltje zelf genoemd onder de verschillen tussen menselijke rassen. Er zijn echter meerdere manieren om tot een bepaald product te komen dan een vooruitbedacht design. Maar dat vertellen ze er voor het gemak niet bij.

No one should shoot themselves in the face, this is your rage and fear of the unknown coming out. With that in mind. Let's look at how fictional the Bible really is:

2800 years ago The bible states the earth is round Isaiah 40:22
3500 years ago The Bible states that lightning carry sound at the speed of light Job 38:35
3000 years ago The bible states that blood is the source of life Lev 17:11 Up until 120 yrs ago doctors bled patients in order to cure them.
2000 years ago The bible states that all of creation is made of invisible material. Heb 11:3 We know now that all are made up of atoms.
3500 years ago The Bible states that the universe is expanding and the earth hangs upon nothing. Job 26:7.
2500 years ago the Bible states that you cannot number the stars in the Heavens Jer 33:22
3500 years ago the Bible states that light has a way involving motion Job 38:19.
3500 years ago the Bible speaks of the springs of the sea Job 38:16 we know now this is true.
3500 years ago the Bible states wind has weight. Job 28:25. This is necessary for the hydrologic cycle.
2800 years ago the Bible states that there are mountains on the bottom of the ocean Jonah 2:6.
3500 years ago the Bible states that the earth's rotation is responsible for the sun rising and setting. Job 38: 12, 14
3500 years ago the Bible states that each snowflake is a unique treasure Job 38:22

That pretty much proves that the Bible is more than what you believe it to be my friend.

'proof' voor goddelijke inspiratie is wat anders dan vermelden dat de aarde rond is: dat is ook gedaan door iemand die een paar stokken in de grond stak en eens wat naar de schaduw ging kijken die de stokken produceerden, beetje wiskunde en hoppa: de cirkel van de aarde met behoorlijk precisie. 'Your cannot number the stars in heaven', mja dat lijkt me duidelijk. In een wereld zonder al te veel artificieel licht zal een heldere sterrenhemel de droom van iedere astronoom werkelijkheid doen worden.
'Blood the source of life'... Planten leven niet? Of bacteriën?
En wat wordt er bedoeld met het feit dat artsen vroeger aderlatingen deden? Dat het zo'n fantastische methode is? Toch gek dat het tegenwoordig niet meer gebeurt...

En daarnaast: wat te doen met dergelijke claims die gemaakt worden door moslims, over embryologie en wat astronomische zaken?

If you also read in the Bible since you referenced Adam and Eve. Perhaps you would be interested in the Tower of Babel and Nimrod? Where God told all people to spread out and multiply in the earth after the flood. Nimrod built a tower as a safe haven from a future flood. and to gather the people in one place. God scattered them and confounded their languages. Differing environmental changes can certain account for the variations of races on the earth today.

De toren van Babel is niet echt een meesterlijke verklaring van taal... En dan wordt als laatste de fictieve grens tussen micro en macro-evolutie getrokken. Niet direct, maar de environmental changes can certain account etc etc, geeft aan dat adaptatie aan de omgeving een feit is, maar waar stopt het? (dat dit feitelijk nergens stopt, is een fundament van de evolutietheorie en de doorn in het creationistisch oog)

Now that I have answered all your questions for you.

All of my questions? He'd wish :D

I would like to hear why you believe in the theory of evolution. Please show me these things:

1. Show me where god came from
2. Origin of life (abiogenese) heeft feitelijk weinig te doen met de evolutietheorie. Deze beschrijft hoe het leven zich ontwikkeld heeft. Dat de verwachting groot is dat eenzelfde soort systeem tot het ontstaan van leven heeft geleid, staat er los van.

Explain why the fixity of species cannot be overcome by science.

Verwacht men dat iets wat in duizenden/miljoenen jaren gebeurt door de mens in een kort tijdsbestek worden gedaan?
En welke fixity bedoelt men? Zijn een Chihuahua en een Deense Dog ver genoeg van elkaar gescheiden? Immers, mochten ze in de natuur voorkomen dan werd het niet wat met die twee... Geef ze een jaartje of 300.000 om zich lekker apart te ontwikkelen en kijken wat er ontstaat.

Anyway: the fixity of species is een argument dat door de creationistische zijde wordt opgeworpen en dat is nog wel de belangrijkste factor: ze leveren geen bewijs voor de 'fixity'. Het begrip wordt zelfs niet eens gedefinieerd. (dat is ook niet verwonderlijk, deze bestaat feitelijk niet)
Again: het graduele verloop is een kernonderdeel van de evolutie.

Even Darwin stated in his book that there are no transitional fossils found

*sigh...
KLIK

and all is not in disarray but well ordered and species are all fixed and set in their relative kinds. We still cannot mate a beetle with a wasp. A lion with a giraffe, a man with an ape. Nor will we ever be able to.

ADAPTATION. En het is een benoeming van de aanwezigheid van soortverschillen, niet dat het z'n theorie onderuit haalt. Integendeel...

Evolution will be revealed as the greatest cons ever to be pulled upon the world.
You can consider yourself duped by it.

Standaard cranck techniek: laat de mensen geloven dat je vecht tegen een grote samenzwering. De samenzwering van de grote boze wetenschap.

Laatst bewerkt:
Een theorie klopt tot deze weerlegd wordt.

De bijbel/christendom is geen theorie, maar een k*tgeloof.

Ik heb niet alles gelezen want toen ik dit las ging het al te ver:

Same with the Ray Comfort banana story: A banana is perfectly designed to fit in our hands, its more nutritious than a coke, it is curved towards our mouths. It has a warning system, green: not ripe, yellow, ripe, brown, bad. It has perforations that also fit along the folds of a human hand. It has a pull tab. And it's package is biodegradable.

Whahaha, dat is rollen omdraaien tot de max. Doen alsof bananen groeien naar ons kunnen. Elke maloot weet dat het visa versa is (niet voor bananen natuurlijk). Onze zintuigen zijn zo gevormd dat we het beste uit de wereld om ons heen halen. Sowieso is het arrogantie tot de max om te denken dat de hele wereld naar ons gevormd is :roflol: Er zijn ook totaal geen andere dieren die bananen eten...

Echt, mensen die dit geloven hebben echt geen greintje besef van de wereld.

• Topic Starter Topic Starter
Voor de mensen die het misschien niet beseffen, dit stukje is dus niet van mij :D

Ik had mijn eigen visie op de zaak, die anderen hier aangehaald hebben, dat bv het "goddelijke banaan"-argument de bekende "cause-effect" redeneringsfout is. De banaan past perfect in ons hand, dus de banaan is "gemaakt" voor in ons hand te passen vind ik enorm kort door de bocht.

Toen ik het interspecies dingetje las dacht ik ook direct aan het lijgerfilmpje dat hier gepost werd.

Vooral de "waarheden" in de bijbel vind ik raar. Dat in de bijbel gezegd werd dat de aarde rond is kan ik moeilijk verkroppen, want in het Middeleeuwse Fundamentalistisch-Katholieke regime stond zeggen dat de aarde rond was gelijk aan een dagje aan de schandpaal.

OMG...

Dit is van het laagste kaliber dat er is. Van een site gemaakt door een kind dat geïnspireerd is door Answers in Genesis of zo?

Een theorie klopt tot deze weerlegd wordt.

De bijbel/christendom is geen theorie, maar een k*tgeloof.

als jullie het zo goed weten, kom dan af met tegenargumenten. Dat 'kind' het een mooie redenering opgebouwd en jullie redenering is....euh jah.

@seph, karma te goed want dacht echt dat bananen naar het licht groeiden.
Het feit da bananen krom zijn komt door negatieve geotropie maar wat is dat juist?
DIt heb ik gevonden op internet: "Dat betekent dat de stengel waaraan de tros zich ontwikkelt recht omhoog groeit, en daarna doorbuigt onder zijn eigen gewicht"
dat snap ik niet goed, onder zijn eigen gewicht moet hij toch recht naar beneden blijven en niet buigen?!
Ik weet het heeft niets met de oorpronkelijke vraag te maken sry ma nu we toch over waarom bananen krom zijn bezig waren.

Het woord 'design' is sowieso relatief. Een design kan door alles gemaakt worden, ook de natuur. De natuur (eigenlijk de evolutie van levende en niet-levende elementen) kan na jaren een design gaan vormen waardoor wij de indruk krijgen dat er iets of iemand intelligentie gebruikt heeft om tot dat design te komen. Dit is een misverstand: een design komt tot stand door jaren van falen en evolueren, wat niet werkt of overleeft gaat dood, de rest blijft over. De kwaliteit (lees: wat zich best kan aanpassen aan de omgeving) blijft bovendrijven zeg maar.

En wat dat bewijs uit de bijbel betreft: daar staan zoveel verhaaltjes/beweringen in dat er altijd wel enkele juist zullen zijn. Ik kan ook wel een boek schrijven met 10000 stellingen waarvan we op dit moment niets weten, dat er dan duizenden jaren later 12 juist blijken te zijn zegt natuurlijk niets.

• Topic Starter Topic Starter
W A banana is perfectly designed to fit in our hands, its more nutritious than a coke, it is curved towards our mouths. It has a warning system, green: not ripe, yellow, ripe, brown, bad. It has perforations that also fit along the folds of a human hand. It has a pull tab.

:roflol: Er zijn duizende vruchten op deze planeet. Wat is waarschijnlijker? Dat er een vrucht tussen zit in een vorm die goed in onze hand past of niet?

Bovenstaande word in sommige gevallen nog steeds gedaan.

als jullie het zo goed weten, kom dan af met tegenargumenten. Dat 'kind' het een mooie redenering opgebouwd en jullie redenering is....euh jah.

Ik was d'r nog mee bezig... Post is ondertussen aangepast. Maar ik kan d'r niet meer van maken dan dat het afwezigheid van de meer basale informatie m.b.t. de evolutietheorie weergeeft.

Terug
Naar boven