Fitness Seller

Beste boek

Luukie23

Competitive Bodybuilder
Waardering
0
Wat zijn jullie favoriete boeken cq schrijvers?

Op het gebied van schrijvers: Tom Clancy, Michel Houellebecq en Carlos Ruiz Zafon

Beste boek: zonder twijfel 'de schaduw van de wind' van Carlos Ruiz Zafon

favoriete boek : jarry pjotter en de verloren handdoek!

Ik lees best veel van Andy McNab en Chris Ryan.

Ik heb nu net Tthe Da Vinci Code uit van een andere schrijver waar ik de naam ff van kwijt ben.

• Topic Starter Topic Starter
black rush zei:
Ik lees best veel van Andy McNab en Chris Ryan.

Ik heb nu net Tthe Da Vinci Code uit van een andere schrijver waar ik de naam ff van kwijt ben.

Ryan en McNab hebben samen in de golf oorlog gediend. hebben ook beide hier hun eerste boek over geschreven; over hoe ze achter de vijandelijke linies zijn gedropt en met zijn 8ten zo'n 400 km moesten lopen en sluipen om op eigen terrein te komen. Het boek van McNab heet 'Bravo-Two-Zero' volgens mij en van Ryan 'de achtste man'.

Mooi is om beide boeken te lezen. In het begin zijn de verhalen vrij hetzelfde, maar op een gegevn moment veranderd dat. Komt omdat de groep in 2en is gesplitst. Ryan bij groep 1 en McNab bij groep 2. Kun je mooi lezen hoe beide groepen het hebben gered, alhoewel er wel doden zijn gevallen. Is ook een film over gemaakt met Sean Bean in de hoofdrol

Ronald Giphart is mijn grote Literaire Held.
Zijn boeken gaan over nken en zuipen, en volgens mijn leraar Nederlands was het literatuur. :)
Dankzij Giphart was mijn boekenlijst een feest. Maar ik mocht niet alleen boeken van Giphart lezen, die calvinistische travestiet Maarten t Hart was helaas ook verplicht aanwezig op mijn boekenlijst. Of Harry Mulisch, zijn er mensen die vrijwillig een boek van hem hebben uitgelezen? Ik ben ooit eens een heel eind gekomen met 1 van zijn boeken, en toen was de amfetemine op.
Als kind heb ik alles gelezen van Guus Kuijer. Vooral het verotte leven van Floortje Bloem vond ik prachtig, ik heb zo hard moeten lachen om dat boek.

Nu ben ik bezig met de geschiedenis van de westerse filosofie van Russel. Voor een leek als mij prima te volgen. En sommige beschrijvingen zijn hilarisch. Zoals over Nietzsche, die wordt in ongeveer 4 kantjes tot de grond toe afgebrand :roflol:

Luukie23 zei:
Ryan en McNab hebben samen in de golf oorlog gediend. hebben ook beide hier hun eerste boek over geschreven; over hoe ze achter de vijandelijke linies zijn gedropt en met zijn 8ten zo'n 400 km moesten lopen en sluipen om op eigen terrein te komen. Het boek van McNab heet 'Bravo-Two-Zero' volgens mij en van Ryan 'de achtste man'.

Mooi is om beide boeken te lezen. In het begin zijn de verhalen vrij hetzelfde, maar op een gegevn moment veranderd dat. Komt omdat de groep in 2en is gesplitst. Ryan bij groep 1 en McNab bij groep 2. Kun je mooi lezen hoe beide groepen het hebben gered, alhoewel er wel doden zijn gevallen. Is ook een film over gemaakt met Sean Bean in de hoofdrol

I know.. heb beide boeken gelezen.

Boeken over speciale eenheden vind ik altijd wel leuk om te lezen. Andere schrijvers die bij de britse SAS hebben gezeten: Cameron Spenze en Mike Curtis

Schrijvers:

Robert harris
Isaac asimov
John Grisham
steve Alten
Clive Cussler

paulo coelho vind ik erg goed
voor nl herman brusselmans, die kerel kan zo prachtig schrijven en als ik toch moet lezen dan lees ik dit wel :P

en vroeger las ik veel van thea beckman (en kheb de hele kameleon serie en wolf serie uit de bibliotheek uitgelezen :P )

Luukie23 zei:

Inderdaad erg goed. Hoewel ik "de achtste man" niet heb gelezen. Een ander boek van McNab SAS Commando is ook interessant. Gaat over de opleiding ed wat hij heeft gedaan. Daarnaast vind ik Black Hawk Down ook een indrukwekkend boek.

pat21 zei:
Inderdaad erg goed. Hoewel ik "de achtste man" niet heb gelezen. Een ander boek van McNab SAS Commando is ook interessant. Gaat over de opleiding ed wat hij heeft gedaan. Daarnaast vind ik Black Hawk Down ook een indrukwekkend boek.

Had de film (jammergenoeg) al eerder gezien. Heb het boek thuis liggen, maar nooit aan toe gekomen

vooral veel non fictie.

net uit: "the blind watchmaker" en "the selfish genes" door r. dawkins (evolutie, complexiteit in de natuur, etc.)

en wat boeken van rudy Rucker ("de vierde dimensie" en "filosofie en wetenschap van het oneindeindige")

fictie: dimitri verhulst met problemski hotel (ga er 1 dezer weken aan beginnen)

Stephen King, vooral 'The Stand' (=de beproeving), 'The Shining', 'It', 'Needfull Things' (=de noodzaak) en 'Dreamcatcher'. Ik ben nu bezig in de reeks van de donkere toren.

Jeffrey Deaver, natuurlijk 'The Bonecollector', maar ook 'Cyberkiller' en 'Monddood'.

Preston & Child hebben wel leuke boeken, die je vooral niet te serieus moet nemen.
Robin Cook lees ik alleen in vakanties, als ik geen zin heb om na te denken.
John Grisham en Tom Clancy heb ik ook gelezen, maar die vervallen snel in een vast stramien, waardoor hun boeken teveel op elkaar gaan lijken.

Voor mij nieuw is Mo Hayder. Ik heb pas 'De Vogelman' van haar gelezen en die is behoorlijk luguber. Ik ben benieuwd hoe haar andere boeken zijn.

Als ik een boek van mijn literatuurlijsten moet noemen kies ik voor 'Im Westen nichts Neues' van Erich Maria Remarque

het Kaartenhuis van Danielewski is ook echt een aanrader!!! Bizar boek. En dan heb ik het over het verhaal, de sT en de uitgave

Flex en Sport&Fitness

Favo schrijver Harry de jonge:cool:

Ik vond 'David Copperfield' van Charles Dickens erg leuk om te lezen.
Ik ben nu 'de stam van de Holebeer' van Jean M Auel aan het lezen, is een hele serie.
Heb daarvoor het Juvenalis Dilemma gelezen, een leuk boek maar niet de moeite waard om meer van Dan Brown te gaan lezen. Nog even de 120 dagen van Sodom ( ofwel de School van losbandigheid ) gelezen van Marquis de Sade. Wilde wel eens weten waarom dit het meest ranzige en lugubere boek ooit wordt genoemd. En dat is inderdaad erg duidelijk geworden. Toch was het ook verbazingwekkend goed geschreven.
Hiervoor 'de wereld van Sofie' gelezen, over de geschiedenis van de filosofie en dat in een verhaaltje gewikkeld, met toch wel een leuke ontwikkeling. Opzich zou dat boek van Lauw daar misschien wel mooi op aansluiten.

Ik moet maar weer eens wat van Nederlandse bodem gaan lezen. Heb geen specifieke favo schrijvers, altijd wel weer opzoek naar wat aparts.

Leuk om te zien dat er nog meer mensen boeken lezen van Andy McNab en Chris Ryan.
Ik heb er een hele boel al gelezen van Chris Ryan, dus ook de achtste man die ik erg spannend vond.
En van Andy Mcnab heb ik immediate action en bravo two zero gelezen.
En ik ben nu met een een boek van hem bezig, Remote Control.
Ik vindt het echt super interessant die SAS commando´s, en als er iets over op tv is zit ik aan de buis gekluisterd.

Oh ja, er is trouwens nog een boek geschreven over bravo two zero en die is van Marc Coburn. (als ik het zo goed schrijf trouwens)
Dat is die Nieuw-Zeelander, ook wel de Kiwi genoemd.

Of Harry Mulisch, zijn er mensen die vrijwillig een boek van hem hebben uitgelezen? Ik ben ooit eens een heel eind gekomen met 1 van zijn boeken, en toen was de amfetemine op.

Welk boek was dat dan? Zelf heb ik o.a. "De ontdekking van de hemel" gelezen van hem, dat was toch wel zijn magnum opus. "De aanslag" en dat soort werk is "populair" onder de jongeren (heel Nederland levert hetzelfde boekverslag in), maar daar kon ik me niet echt in vinden...

Ik heb zoveel favoriete schrijvers, waaronder Stephen King. Echt geweldig de manier waarop hij het meest bizarre aannemelijk maakt. Of John Irving, die kan zulke prachtige (en vreemde) verhalen schrijven. Ik raad iedereen aan om "Hotel New Hampshire" te lezen, een boek waar velen zich mee kunnen "identificeren". De boeken van Donna Tartt zijn trouwens ook aan te raden, met name "De verborgen geschiedenis".

Verder, tja...ik heb zoveel moois gelezen. Dickens, Nabokov, Dostojewski, Lawrence, Reve, Eco, Tolstoy, Hemingway, Huxley, Kerouac en weet ik veel wat nog meer.

zjivago zei:
Welk boek was dat dan? Zelf heb ik o.a. "De ontdekking van de hemel" gelezen van hem, dat was toch wel zijn magnum opus. "De aanslag" en dat soort werk is "populair" onder de jongeren (heel Nederland levert hetzelfde boekverslag in), maar daar kon ik me niet echt in vinden...

Ik heb zoveel favoriete schrijvers, waaronder Stephen King. Echt geweldig de manier waarop hij het meest bizarre aannemelijk maakt. Of John Irving, die kan zulke prachtige (en vreemde) verhalen schrijven. Ik raad iedereen aan om "Hotel New Hampshire" te lezen, een boek waar velen zich mee kunnen "identificeren". De boeken van Donna Tartt zijn trouwens ook aan te raden, met name "De verborgen geschiedenis".

Verder, tja...ik heb zoveel moois gelezen. Dickens, Nabokov, Dostojewski, Lawrence, Reve, Eco, Tolstoy, Hemingway, Huxley, Kerouac en weet ik veel wat nog meer.

Dan zul jij genieten van 'Het Kaartenhuis' van Danielewski.

Mijn Recensie op Crimzone: ***** (5 sterren uit 5)
'Het Kaartenhuis' had al enige tijd mijn aandacht, en uiteindelijk ben ik er dan toch aan begonnen. Vanaf de eerste bladzijde kon ik het niet meer wegleggen. Wat een klasse vertoont Danielewski in dit boek. Het deed me een beetje denken aan 'the blair witch project'. Hiermee bedoel ik dat het leest als een documentaire en dat de auteur het klaarspeelt om iets wat onmogelijk is, toch mogelijk en aanneembaar te laten lijken. En dat puur en alleen door de manier van vertellen, de bronvermeldingen, de verwijzigingen en de zijsprongetjes. Ongelofelijk knap, maar bovendien inventief gedaan. Het beste punt van dit werk is dat het je na laat denken over de vragen die het oproept (vragen die voor iedereen verschillend zullen zijn). Vragen over de dood, het leven en eigenlijk alles wat daar tussen ligt. Aanrader is trouwens ook de briefwisseling tussen Johnny en zijn moeder, waarin we een blik in het hoofd werpen van iemand die geestelijk naar de rand van de afgrond schuifelt. Uniek, emotioneel en meeslepend tegelijk. Een waar meesterwerk, anders kan ik het niet omschrijven. Ren nu nog naar de winkel en laat het je overkomen...

donald duck

Terug
Naar boven