MuscleMeat

Beste Boks schema

Voix

Cool Novice
Waardering
0
welk Boks-schema is het beste alvast bedankt!

Boks-schema1

(dit schema doe ik wel 1/2/max.3x per dag)
1) 1km lopen
2) 5km fietsen
3) touwtje springen 50-100x
4) 10x optrekken
5) 20x pompen
6) 30sit-ups
7) Oefeningen met dumbels(dagelijks afwisselde oefeningen.)
8) max. 15min boksen
9) Stretchen+druivensuiker & vitamine C

OF SCHEMA 2

(30min aan 1stuk)
2min touwtjespringen met 10xpompen en 1min rust
OPWARMING;
links voet ,recht uppercut
rechts voet, links uppercut
doen tot je opgewarmt bent

10min boksen tegen bokszak
+sparren

als einde touwtje springen =druivensuiker en vitamine C nemen

Zo welk een is het best?

vraag dat aan je trainer zou ik zeggen:s wat wil je meer uithoudingsvermogen? conditie? spiermassa?

Vind het eerlijk gezegd allebei slechte schema's.

Zou het eerder opsplitsen. Gewoon 's ochtends paar keer in de week hardlopen. En verder 's avonds 3x per week krachttraining, 1x conditioneel, 2x compound oefeningen en de gewone bokstrainingen uiteraard, of zit je niet bij een boksschool?

Beste,
Hardlopen is goed voor een goede conditie te verkrijgen om dit te doen dmv schaduwboksen in combinatie met hardlopen...
Boksen en lopen is toch nog een heel verschil!
Als je gaat lopen kun je blessures oplopen dmv harde ondergrond. Het is goed om in de bos te gaan lopen of op een finse piste.
Op sommige plaatsen zijn er Fitometers waar je tijdens je looptraining allerlei fitnessoefeningen tegenkomt. Bijv: een optrekstang van verschillende hoogtes, ......
Zwemmen is zeker ook een aanrader voor al u spieren en u ademhaling.
Sowiezo een must is uiteraard goede, professionele begeleiding door een ervaren bokstrainer!!!!!!!!!!!!

grtz

Beste, het beste dat u kan doen is je inschrijven in een boksclub. Als ik ga trainen begin ik altijd met 3 ronden van 3' touwtje springen. Daarna 12 ronden tegen de bokszak, 3 ronden tegen de boksbal, dan ongeveer 8 ronden sparren en tot slot 2 ronden schaduw boksen.
Daarna kan je nog buikspieroefeningen doen. En als u wilt met gewichten werken moet je dat doen met heel lichte gewichten maar veel herhalingen. Zware gewichten werken omgekeerd, je krijgt kracht maar uw snelheid neemt af. Ik boks al 30 jaar. Groetjes

Terug
Naar boven