MuscleMeat

Beste effect krachttraining

Schuertje

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
61kg
Ik ben nou een aantal weken krachttraining aan het doen, en al verschillende verhalen gehoord. Verhalen zoals dat als je zwaar gewicht doet en minder vaak de oefening dat het beter werkt en als je minder gewicht doet en vaker de oefening doet. Nou vroeg ik me af wat er nou echt waar was. Tot nu toe ben ik ervan uit gegaan dat als je bijvoorbeeld een oefening 3 maal 15 keer doet het het beste effect heeft. Zouden jullie mij verder kunnen helpen?

Laatst bewerkt:
H Mike! Je kan het beste even je achternaam weg halen, want anders krijg je straks nog alle wilde testosteron dames in je inbox..

En ik doe zelf altijd heel afwisselend met reps.. De ene week doe ik 4x8 en de andere week 4x12 of 3x15..
Hoe vaak per week train je?

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil 6 keer in de week gaan, 2x "buik borst armen" 2x "leg day" 2x "rug en overige bovenlichaam"

Ik wil 6 keer in de week gaan, 2x "buik borst armen" 2x "leg day" 2x "rug en overige bovenlichaam"

Is teveel kerel.. moet je niet doen vier keer per week is meer dan genoeg. Je moet wel tijd hebben om te herstellen h.
En probeer een split schema te maken.
Zelf doe ik altijd:
Maandag: Borst Triceps buik
Dinsdag: Rug Biceps
Woensag rust
Donderdag: Benen buik
Vrijdag: Schouders armen.

Das ziet er ook wel goed uit, mag ik vragen hoe oud u bent en hoelang u al traint?

25, train nu zon 7 jaar

Al genoeg ervaring zo te horen

---------- Toegevoegd om 19:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:12 ----------

Ik zal het schemaatje is proberen en elke week ander gewicht en het aantal keren.

Wat je beter kunt doen is de basis oef vaker per week uitvoeren en per sessie verhogen ipv per week. Omdat je beginner bent kun je dergelijke progressie goed maken ipv een 1x per week verhoging en/of belasting. Dat is gewoon te weinig.

Aantal suggesties kwa schemas;

*icf 5x5
*all pro beginner
*(phrakture)greyskull lp
*starting strength
*stronglifts

Onderzoek die eens en maak daar een keuze uit. Ikzelf zou je greyskull aanraden.

Wat je beter kunt doen is de basis oef vaker per week uitvoeren en per sessie verhogen ipv per week. Omdat je beginner bent kun je dergelijke progressie goed maken ipv een 1x per week verhoging en/of belasting. Dat is gewoon te weinig.

Aantal suggesties kwa schemas;

*icf 5x5
*all pro beginner
*(phrakture)greyskull lp
*starting strength
*stronglifts

Onderzoek die eens en maak daar een keuze uit. Ikzelf zou je greyskull aanraden.

zou idd hier naar kijken ;)

+1

Trainen voor kracht betekent vooral compound oefeningen met lage rep range. Meerdere keren per week full body.

hypertrofie ook. Gaat om het maximaliseren van krachtwinst.

Daarnaast is het misschien ook handig om te bedenken hoe je er uit wil zien, als je 2x per week je biceps gaat trainen maar je hoeft geen grote armen is het niet handig ;)

een veel gebruikt schema is 3x per week biceps en 0.5x per week benen... Die raad ik persoonlijk af ;)

Maar even serieus, helemaal als beginner. Focus je op de grote spiergroepen en zorg dat je die oefeningen rustig en gecontroleerd uitvoert.

Terug
Naar boven