XXL Nutrition

Beste grip bankdrukken

Sebbe

Lichtelijk autistisch
Elite Member
Waardering
69
Lengte
1m57
Massa
83kg
Vetpercentage
26%
Ik ben 2 meter lang en heb al van verschillende mensen gehoord dat het dan beter zou zijn om een wat wijdere grip te gebruiken, zelf vind ik het fijner om een redelijke close te gebruiken. Is het inderdaad zo dat het voor lange mensen verstandiger is een wijdere grip te gebruiken? En wat is dan de ideale grip, en hoe kan je je ellebogen het beste houden :)

Er zijn verschillende varianten op het bankdrukken waarmee je de nadruk kan leggen op verschillende spieren. Bij de 'normale' variant heb je een hoek van 90graden wanneer je bovenarmen loodrecht op de grond staan. Als je langere armen hebt dan heb je dus inderdaad een bredere grip.

Wat wil je bereiken met het bankdrukken?
Kracht, massa...
Powerlifting? :thumb:

inderdaad een hoek van 90grd als je normaal wil bankdrukken.

extra triceps aanspreken = smallere grip

Neem dan de meest comfortabele grip.
Je hebt waarschijnlijk heel lange armen, dus dan zal dat waarschijnlijk ook de breedst toegestane greep zijn (wedstrijdregels, al heb je daar niets mee te maken)
Een smalle(re) grip is wat minder belastend voor je schouders vind ik.
Of anders doe je wat ik doe, en pak je iedere set een andere greep. ;)

Neem de breedte die je zonder er bij na te denken hanteer bij push ups.

Ik denk dat je moet gaan voor wat het beste voelt. Niet te smal want dan ligt de nadruk teveel op de triceps (tenzij je dit wilt) en niet te breed zoals al is gezegd.

Ze hebben het alleen over de maximale breedte die je mag pakken inderdaad.

Onderzoek geeft trouwens aan dat 1.62-2 keer de afstand tussen de acromion het best is kwa kracht. Onderzoek geeft ook aan dat alles meer dan 1.5 keer de afstand tussen de acromion slecht voor je schouders kan zijn :( :D

Terug
Naar boven