AndroidHealthClinic

Bestrijden van acne door AAS - Benzoylperoxide

De benzoylperioxide had vroeger bij mij iig 0,0 effect op puberty pimples...

Dit is allemaal goed en wel voor die kleine sporadische puisten

Hardnekkige acne veroorzaakt door hormonale schommelingen krijg je er zomaar niet mee weg. Uiteraard is zonnebank altijd een onderdeel van...

Als je bang bent voor acne kuur dan niet.

• Topic Starter Topic Starter
Als je bang bent voor acne kuur dan niet.

Ik wil graag goed voorbereid aan een kuur beginnen zodat ik de kans op bijwerkingen kan minimaliseren en dat ik in geval er bijwerkingen optreden (vb acne) weet wat ik kan doen.

Toch bedankt voor je constructieve bijdrage.

Ik wil graag goed voorbereid aan een kuur beginnen zodat ik de kans op bijwerkingen kan minimaliseren en dat ik in geval er bijwerkingen optreden (vb acne) weet wat ik kan doen. Toch bedankt voor je constructieve bijdrage.

De kans op bijwerkingen, acne in jouw geval, kan je niet proactief behandelen. Gewoon je kuur uitzitten voordat je met die rotzooi begint, trekt wel weer weg.

• Topic Starter Topic Starter
Ik onthoud dus dat bij beginnende acne tijdens een kuur Benzoylperoxide kan helpen, maar dat het bij de een wel en bij de ander niet werkt.

ROA preventief nemen tegen acne wordt afgeraden ivm zware bijwerkingen.

Verder onthoud ik dat bij serieuse acne best contact wordt genomen met een dermatoloog om dan eventueel onder toezicht van derma aan de ROA te gaan.

Thx allemaal voor de reacties!

Benzoylperoxide werkt wel, maar het zal zelden echt je huid schoonhouden. Het is een zalf en je smeert het pas op de plekjes, als ze er al zijn. AAS leidden tot acne door de verhoogde talgproductie en keratinisatie. Benzoylperoxide is wat dat betreft best ok, en een retinoide zalf ook. De 10% variant lijkt niet beter te werken dan die van 5%, maar maakt je huid wel een stuk 'kapotter'. Ook moet je met benzoylperoxide uitkijken met je kleding; het heeft een (sterk) blekende werking, waardoor je het eigenlijk alleen op je gezicht kunt gebruiken. Retinoidezalf maakt ook bij velen al snel de huid aardig kapot.

Je zou orale zink suppletie (30-50 mg per dag) kunnen overwegen in combinatie met hoge doseringen vitamine B5 (2.5 - 10 gr per dag), en een zalf op zinkbasis.

Als je 10 gram vitamine B5 wilt gebruiken, hoe neem je het dan? 10gram poeder in water en opdrinken?

Als je 10 gram vitamine B5 wilt gebruiken, hoe neem je het dan? 10gram poeder in water en opdrinken?
Als ik het me goed herinner werd het in de betreffende studie verspreid over de dag ingenomen (4x 2,5 gr per dag). Inderdaad gewoon met water.

Als ik het me goed herinner werd het in de betreffende studie verspreid over de dag ingenomen (4x 2,5 gr per dag). Inderdaad gewoon met water.

Dat van 10gr p/dag ben ik vaker tegengekomen maar is dat niet teveel vh goede dan? Ik bedoel, ik heb een potje B5 van Now hier met 500mg caps en op het potje staat niet meer dan 1 cap p/dag. In dit geval zou ik dus 20x zoveel moeten pakken?

Thanks!

Iemand anders nog praktijk ervaring hoe 10 gram vit B5 in te nemen?

Ik neem ook 10 gram per dag. Bij ontbijt ~3,3 gram, bij avondeten, en voor het slapen gaan.

Ik doe een bodempje water, wat ranja erbij, door de ranja lost de vitamine b5 goed op, en is de smaak goed te doen. Heeft mijn huid veel verbeterd.

Ik koop overigens 500 gram potten bij stopacne.nl

Thanks!

Iemand anders nog praktijk ervaring hoe 10 gram vit B5 in te nemen?

500 gram kopen op stopacne.nl. 4 x per dag theelepel per dag met water.

Pak maar een klein beetje water want het is echt smerig. Pak altijd genoeg water voor 1 slok zodat het gelijk weg is. Het lost niet helemaal op maar dat maakt niet uit.

Zink en vit b5 was ook geldverspilling voor mij. Het is zeer persoonsgebonden welk van die middeltjes werken.

Zelfs bij roa zijn er cases waar het niet of slechts zeer tijdelijk effect heeft gehad

Klopt, daar heb je ook wel gelijk in!

Zo krijg ik van winny enorme last van acne terwijl bij de meerderheid de acne hier juist door verdwijnt.

voor mn volgende kuur dan ook maar B5 proberen, had hier een potje van de tuinen staan icm zink maar haalde niks uit.
Maar ws veel te laag gedoseerd als ik de dosissen hier bekijk.
Zit nu op 20mg ROA en er is een hele lichte verbetering te zien, maar zit hier ook nog maar een weekje aan.
Van bijwerkingen behalve erge spierpijn geen last!

Klopt, daar heb je ook wel gelijk in!

Zo krijg ik van winny enorme last van acne terwijl bij de meerderheid de acne hier juist door verdwijnt.
Verdwijnt ?:o had het ookal paar x gehoord id gym maar vond het maar zeer apart. Net als jij kreeg ik van winny toch wat puisten! Terwijl bij alle andere as niets..

Terug
Naar boven