XXL Nutrition

Betere keuze dan dextrose/chocomelk na workout?

luvQvist

Ripped Bodybuilder
Waardering
111
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Beste mede-DBBers,

Toevallig heeft mijn vriend een product voorgesteld die ik nog niet kende; en vertelde mij erbij dat de skiërs in competitie dit ook gebruikten bij hun wedstrijden.
Ik heb eens de voedingswaarden overlopen van dit nieuwe product en het zag er volgens mij een sterke Post-workout maaltijd uit om samen in te nemen met een whey-shake.
Het gaat mij meer bepaald over het product Ovomaltine en was te vinden bij de chocoladepoeders. (Het gaat mij over de grote pot, en niet de kleine pot die bij het zoet beleg te vinden is en bestaat uit een extra chocolade dosis ofzoiets).

Voedingswaarden (per 100g):
Energie: 360kcal
eiwitten: 11,2 g
koolhydraten: 75,0 g waarvan suikers 51,7 g
vetten: 1,7 g waarvan verzadigde 1,1 g
vezels: 4,9 g
natrium: 0,3 g

Vitamines:
A: 800 ug (100%)
E: 10 mg (100%)
B1: 1,4 mg (100%)
B2: 1,6 mg (100%)
PP: 18 mg (100%)
B5: 6 mg (100%)
B6: 2 mg (100%)
B8: 0,15 mg (100%)
B9: 200 ug (100%)
B12: 1 ug (100%)
C: 60 mg (100%)

Mineralen:
Magnesium: 300 mg (100%)
Fosfor: 520 mg (65%)
Calcium: 380 mg (48%)

Laat mij weten wat jullie hiervan denken!

groetjes,
Jean

Ovaltine is a brand of milk flavoring product made with sugar (except in Switzerland), malt extract, cocoa, and whey. Ovaltine, a registered trademark of Associated British Foods, is made by Wander AG, a subsidiary of Twinings which acquired the brand from Novartis in 2003.

Bron: wikipedia - Ovaltine

Ze hebben het over suiker dus ik ga er vanuit dat het geraffineerde suikers zijn. Als dat zo is lijkt het me geen verstandigere keuze dan druivensuiker (dextrose). Het levert natuurlijk wel veel vitamine en minerale maar die zitten ook in Dextrojuice pro van xxl.
Dextrojuice is goedkoper dan Ovomaltine en bevat naast de vitamine en minerale ook nog voor 1/3 maltodextrine. Om een lang verhaal kort te maken; ik denk niet dat Ovaltine een beter post-workout supplement is.

grtz ;)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bron: wikipedia - Ovaltine

Ze hebben het over suiker dus ik ga er vanuit dat het geraffineerde suikers zijn. Als dat zo is lijkt het me geen verstandigere keuze dan druivensuiker (dextrose). Het levert natuurlijk wel veel vitamine en minerale maar die zitten ook in Dextrojuice pro van xxl.
Dextrojuice is goedkoper dan Ovomaltine en bevat naast de vitamine en minerale ook nog voor 1/3 maltodextrine. Om een lang verhaal kort te maken; ik denk niet dat Ovaltine een beter post-workout supplement is.

grtz ;)

thx, nice reply : )

Terug
Naar boven