XXL Nutrition

bezig met een voedingsschema

stealth21

Novice
Waardering
0
Hallo

beste dbbers ik ben er een tijdje (2) jaar tussen uitgeweest
maar mis het sporten en heb de motivatie en tijd om weer lekker
te gaan knallen alleen wil ik het nu dus echt goed gaan aanpakken

ik ben 26 jaar 94kilo wel nog aardig spieren maar in de jaren is met vet %
dus stuk omhoog gegaan weet zo het vet % niet maar nu wil ik dus gaan cutten
met krachttraining en cardio eerst maar weer is alles strak maken.
nu zit ik met het volgende heb al veel gelezen hier en weet nog wel van vroeger wat
maar lette nooit echt precies op me inname.

nu heb ik me onderhoud berekend deze is 3196kcal
en dacht ik dat ik 500 eronder ga zitten dus 2696kcal
maar heb nu me KEV verhouding zitten berekenen zodat ik een goed schema kan maken
maar klopt dit wel graag jullie mening heb het op 2700kcal berekend.

K = 726/4 = 181,5 gram = 726kcal
E = 3gram x 94 = 282gram = 1128kcal
V = 1gram x 94 = 94gram = 846kcal

nu wil ik graag weten of dit zo goed heb berekend en of ik hiermee een schema kan maken
of dat er ergens wat aangepast moet worden ik hoor graag opmerkingen wat beter kan

greetzzz

Hoeveel denk je dat je kcal inname was de laatste weken waardoor je op je huidige gewicht blijft?

• Topic Starter Topic Starter
hey bedankt voor je reactie maar dat weet ik zo niet at gewoon eigenlijk zonder schema en aangezien ik maandag weer begin met trainen wil ik wel een goed schema hebben en niet zomaar wat aanklooien zegmaar
daarom hoop ik dat de kev verhouding klopt zo zodat ik hierop een goed schoon voedingsschema kan maken

De reden dat ik het vraag is omdat zo'n onderhouds berekening enkel een richtlijn is, stel je at 2500-2600kcal voordien om op je huidig gewicht te blijven. Dan moet je (als je een 500cal deficit wil) 2000kcal gaan eten, niet gewoon blindelings een arbitraire berekening volgen. Maar als je er niet echt een idee van hebt kan je die berekening een paar weken volgen en zien wat het doet.

oke bedankt snap wat je bedoeld kan ik altijd als er niks gebeurt iets minder kcal gaan eten bedoel je toch?
en verder kloppen de berekeningen van me dan wel? zodat ik zo ff een schema kan gaan maken en op basis hiervan
ga beginnen en aanpassen kan altijd nog wel maar wil een goede basis hebben zodat ik niet wat loop aan te klooien zeg maar.
mischien als je het leuk vind kan ik straks ook even me schema posten hoor altijd graag aanvullingen of verbeteringen
wil trouwens wel zeggen dat ik een goed krachtschema erbij ga volgen inclusief cardio 5 a 6 dagen in de week

grtzz

oke bedankt snap wat je bedoeld kan ik altijd als er niks gebeurt iets minder kcal gaan eten bedoel je toch?
en verder kloppen de berekeningen van me dan wel? zodat ik zo ff een schema kan gaan maken en op basis hiervan
ga beginnen en aanpassen kan altijd nog wel maar wil een goede basis hebben zodat ik niet wat loop aan te klooien zeg maar.
mischien als je het leuk vind kan ik straks ook even me schema posten hoor altijd graag aanvullingen of verbeteringen
wil trouwens wel zeggen dat ik een goed krachtschema erbij ga volgen inclusief cardio 5 a 6 dagen in de week

grtzz

Je macro berekening is juist.

Oke bedankt! ga ik straks even een goede schema in elkaar proberen te zetten

Terug
Naar boven