XXL Nutrition

Bezigheden tijdens cardio

Ano_88_7

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
207
Ben van plan om vanaf ik weer kan beginnen met trainen, 3 x pw 2uur ochtendcardio te doen.

Inderdaad een leuk, gezond en hopelijk BF-vretend voornemen, maar je kent het probleem... Cardio is übersaai...

Ik ben zelf niet verder dan tv kijken en audio books. Dit zijn oké oplossingen, maar nog steeds niet direct iets waardoor 2uur cardio 2 minuutjes lijkt...

Hier beesten met ideeën om die fietsende uurtjes door te brengen?

2 uur is saai ja en ook beslist niet nodig. Werkt eerder tegen je vooral in de ochtend. Lees ff de sticky's door!!

Cardio die langer duurt als een uur doe ik buiten op mijn mountainbike. Soms zit ik 4-5 uur op men fiets en het lijkt of ik een half uurtje weg ben geweest.
Cardio binnen is saaaaaaai en veel vermoeiender.

Cardio die langer duurt als een uur doe ik buiten op mijn mountainbike. Soms zit ik 4-5 uur op men fiets en het lijkt of ik een half uurtje weg ben geweest.
Cardio binnen is saaaaaaai en veel vermoeiender.

+1

Binnen verveel ik me al binnen 5 minuten. Buiten verveel ik me nooit.

2 uur cardio aan een stuk vind ik te lang. Verdeel het dan liever over 2 maal een uur per dag. Zoals al gezegd kun je beter de mountainbike pakken en naar buiten gaan, mp3 speler in en de tijd vliegt!

Binnen verveel ik me al binnen 5 minuten. Buiten verveel ik me nooit.

Soms zitten er binnen wel 'interessante' mensen om je heen waar je een goed gesprek mee kan hebben :)

---------- Toegevoegd om 10:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:13 ----------

Tip van de dag, de beste cardio oefening waarbij de tijd gegarandeerd snel voorbij gaat:

:ds::doggy::hornyna:

[/COLOR]Tip van de dag, de beste cardio oefening waarbij de tijd gegarandeerd snel voorbij gaat:

:ds::doggy::hornyna:

Valt reuze tegen hoeveel (of beter gezegd hoe weinig) hoeveel calorieën je daar mee verbrand. En dan nog ... als iets 3 minuten duurt ... tssss ;)

Als ik thuis op de crosstrainer zit hou zet ik men laptop ervoor met een dvd er in. Anders is het binnen gewoon niet uit te houden in men ogen. Met een dvd vliegt de tijd.

crosstrainer waar perfect een boek op past, leest niet superlekker maar tijd vliegt om, muziekje dr bij ook.:)

2 uur is wel erg lang ja. Zou zelf eerder elke dag 40 minuutjes doen dan 3 x per week 2 uur. Ik zet gewoon de radio op, af en toe voor de TV, das ook wel ok.

Laatst bewerkt:
Zet je cardioapparaat voor je televisie.. en pas je cardio uurtjes aan op de tvgids :) dat is wat ik doe. Meestal dus tijdens "the simpsons" en daarna "family guy" hehe dan haal ik die 45 minuten makkelijk!

• Topic Starter Topic Starter
Waarom 2uur? Kijk, het vooruitzicht van 6x per week 1uur cardio lijkt me gewoon geschift, das elke dag opstaan en een uur cardioën... No way...

Maar 3 keertjes 2uur lijkt me dan weer perfect doenbaar. En de key is uiteindelijk toch gewoon volhouden als het over cardio gaat.

2 uurtjes LIT met wat aminos ervoor is overigens niet erg catabool, onderzoek wijst uit dat je lichaam maar heel beperkt moet herstellen van zo'n cardiosessie, en dat je glycogeen genoeg in je lichaam hebt om zo'n inspanning te overbruggen, zodat je lichaam niet in spierreserves moet gaan tasten.

Heb trouwens nog 2 kapotte fietsen staan hiero, waaronder 1 mountainbike, eens kijken of ik van die 2 niet 1 goeie mountainbike kan maken, is leuk voor als het wat warmer wordt.

Valt reuze tegen hoeveel (of beter gezegd hoe weinig) hoeveel calorieën je daar mee verbrand. En dan nog ... als iets 3 minuten duurt ... tssss ;)

Ach, je maakt het zo intensief als je zelf wil.. als je nou anderhalf uur hoge intensiteit.. :rolleyes:.. nouja dan verbrand je wel aardig wat geloof ik, tenminste zo voelt het wel. Kan ook hoofdzakelijk vocht zijn.
ligt eraan of haar man net binnenkomt of niet :)

:D
Mwah, als het een half uurtje duurt zul je toch snel 200 kcal verbranden?:D

Volgens http://www.caloriesperhour.com/index_burn.php maar 68 calorieën per 30 minuten :(

Muziek maakt idd groot verschil. Je kan ook vb je 'normaal' uur crosstrainer anders indelen, door 3x20 minuten 3 verschillende cardiotoestellen te proberen, of kwartiertje dit, halfuurtje dat, ...
Let wel dat je meteen overschakelt naar het andere toestel, want ikzelf krijg nogal snel de neiging om te willen rusten, en ja, dan zakt die hartslag ook meteen weer én stel je bovendien alles uit :S

je kan tijdens het fietsen een boek of krant lezen of tijdens het lopen

Ach, je maakt het zo intensief als je zelf wil.. als je nou anderhalf uur hoge intensiteit.. :rolleyes:.. nouja dan verbrand je wel aardig wat geloof ik, tenminste zo voelt het wel. Kan ook hoofdzakelijk vocht zijn.

:D

:roflol:

Wel goeie tips van die tv/dvd/boek/radio shit. Toch maar eens een 2dehands hometrainer aanschaffen. Kan ik weer een beetje series kijken. Misschien wel gamen :p

Terug
Naar boven