XXL Nutrition

BF 14.4 % = Cut of Bulk?

ioffer

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m83
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
Hallo mensen,

Ik ben van 19% naar 14% gegaan. Mijn buikvet is veel minder geworden. Echter heb ik het gevoel dat ik nu veeelste dun ben. Ik ben wel droger, maar alsnog.

Ik wou graag weten, moet ik nu verder gaan met cutten? Bulken? Of gewoon normaal op onderhoud en pompen op de sportschool?

Bedankt

EDIT: en nog een vraagje, k loop voor overgebogen. Ik heb veel verhaaltjes hierover gehoord, maar wat zou ik moeten trainen om dit te verhelpen?

Bedankt

Laatst bewerkt:
Wat was je doel voordat je begon met cutten? Als je doel was om echt droog te worden, dan zou ik daarmee door gaan. Ik denk dat wanneer je echt een laag vetpercentage hebt, je er ook weer groter uit zal zien.

Zou een ideaal vp% zijn om te gaan bulken maar als je liever nog droger wilt staan dan moet je dat natuurlijk doen anders zal het bulken je gauw tegenstaan en dat blokkeert je resultaten. Voorovergebogen lopen kan ook zijn doordat je onzeker bent en daar je houding op aanpast, gewoon erop letten denk ik en je loopt automatisch rechtop. Andere oorzaak is misschien dat je schouders voorover hangen (achterkant schouders trainen als oplossing) of dat je rug/buik (core) niet sterk genoeg is om een goede houding aan te nemen.
Buik beetje inhouden, borst vooruit en schouders naar achter.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind zo droog wel genoeg. Ik heb alleen weinig spieren, dus zie er gewoon dun uit. Dus stel ik ga nu pompen en bulken, blijft ik deze look houden alleen ben ik dan groter?

Sorry dat ik zulke rare vragen stel, het is alleen dat de lijn tussen cutten en bulken voor mij niet duidelijk is.

En BTw tnx voor de reacties.

Gewoon doen wat je zelf wilt.

Jha ik denk dat ik gewoon moet pompen en midner moet denken.

Met genoeg voedel en rust kan het nooit fout gaan.

Denk er wel aan dat je behalve spier ook weer vet aan zult zetten als je weer gaat bulken.

Ik zou doorzetten naar de 10%, dan kan je daarna gewoon hard gaan.

cleanbulk

Hallo mensen,

Ik ben van 19% naar 14% gegaan. Mijn buikvet is veel minder geworden. Echter heb ik het gevoel dat ik nu veeelste dun ben. Ik ben wel droger, maar alsnog.

Ik wou graag weten, moet ik nu verder gaan met cutten? Bulken? Of gewoon normaal op onderhoud en pompen op de sportschool?

Bedankt

EDIT: en nog een vraagje, k loop voor overgebogen. Ik heb veel verhaaltjes hierover gehoord, maar wat zou ik moeten trainen om dit te verhelpen?

Bedankt

Gewoon clean bulken, niet cutten en niet vol bulken.
Bij wijze van 3/4 maaltijden met carbs en 2 zonder.
Eventueel 3xpw een half uurtje fietsen erbij.
Niet alleen pompen, ook echt trainen en gewoon harder gaan als dat je aan kan om lekker te groeien.

Hallo mensen,

pompen ?

Ik mag hopen dat je serieuze krachttraining bedoelt ?

Bedankt

rug en achterkant schouders.

deadlifts, pullups/chins, rows, rear delts.

Voor iedere set push 2 sets pull doen.

Super bedankt.

Ik ga denk ik voor de clean bulk, want ik wil op dit moment echt groeien en meer kracht en spieren. Het te droog en te dun eruitzien bevalt me niet echt.

4x in de week moet lukke. Hopelijk kom ik weer aan, maar dit keer met spier.

Tnx

Voor het corrigeren van je houding zou ik niet speciaal een spiergroep gaan trainen. Je moet gewoon tegen jezelf met regelmaat zeggen dat je rechtop moet lopen en dat op dat moment ook gaan doen. Op een gegeven moment wordt het een gewoonte/ritme..

altans..zo ben ik ervanaf gekomen.

Voor het corrigeren van je houding zou ik niet speciaal een spiergroep gaan trainen. Je moet gewoon tegen jezelf met regelmaat zeggen dat je rechtop moet lopen en dat op dat moment ook gaan doen. Op een gegeven moment wordt het een gewoonte/ritme..

altans..zo ben ik ervanaf gekomen.

Ik ook!
Dus tip= +1

Haha heb me een klein beetje laten gaan met het eten en ben direct weer naar 15 % gekomen. Ik denk dat ik gewoon op onderhoud ga eten en gewoon na elke krachttraining wel 20 minuten cardio.

Dat moet alles balanceren hoop ik.

Verder ik loop al wat rechter, dus probeer het zelf.

Maar mn schouders zijn echt naar voorgebogen man, zelfs als ik sta, dus ik ga rug en achterkrant schouders wat meer aandacht geven.

Ook is mn borst dikker aan de onderkant, dat geeft zo een voorovergebogen effect. Effe foccuse op bovenkant borst.

cleanbulk, dan eventueel cutten :)

- doelstelling voordat je begon terughalen
*is dat cutten? Ga dan door
*is dat groter worden en droog gespierd? ga dan bulken
- Train je rug volledig en ga tot het uiterste. Daarnaast moet je je kruin(achterste gedeelte van je hoofd) lichtelijk naar het plafond drukken. Hierdoor strekt je ruggengraat. Als je hierop let en erbij traint, dan wordt het vanzelf sterker en rechter.
Doe daar alsjeblieft wat aan, want een kromme rug is echt lelijk.

sow bij jou schommelt dat BF wel donders veel in korte tijd:rolleyes:. Let niet zoveel op je BF en ga voor je doel, je hebt nog genoeg tijd om droog te worden. Succes

De spiegel bepaald ;)

Terug
Naar boven