MuscleMeat

biceps om de 4 dagen trainen?

Je hebt nogal een obsessie met je bicep zo te zien :p
Ik train ze maandag & donderdaag, maarja ik doe UB/LB. :lifter:

Niets mis met je schema maar ik zou...

Bb Curl
Db Incline curl
Db Hammer curl

...doen

• Topic Starter Topic Starter
Santino88 zei:
Je hebt nogal een obsessie met je bicep zo te zien :p
Ik train ze maandag & donderdaag, maarja ik doe UB/LB. :lifter:

Niets mis met je schema maar ik zou...

Bb Curl
dumbbell Incline curl
Db Hammer curl

...doen

ja,ben ik het meest mee bezig is omdat ze zoveel trager vooruit gaat dan mijn triceps vandaar:o

je kunt dogcrapp overwegen elke spiergroep elke 4 dagen

om de 4 dagen is wel goed, maar wissel de oefeningen en volgorde af, dat is misschien belangrijker.
als laatste oefening kun je ook eens een kabeltje gebruiken voel je hem erg goed.

Je vader kwam opdagen zonder jouw :scratch:. Begin je het te leren :D?

(incline curls,hammer curls,preacher curl) Op welk gewicht zit je van db?

sja, ik ben geen voorstander om iedere 4 dagen biceps te trainen met 3 oefeningen per x.
1x per week echt goed zwaar gaan met 3 oefeningen kun je goed op groeien.
Iig beter dan 2x per week half.
Of 2x per week met 2 oefeningen per x en dan iedere x andere oefeningen.
ene dag incline curls en een oefening met cables
andere dag hamer rope en ez bar preacher curl of hoe dat ook heet.
6 oefeningen voor biceps per week is toch relatief veel als je ook nog eens 3 werk sets doet per oefening.
Misschien kun je ook zeggen ik doe gewoon voor iedere oefening 2 zware sets en dan toch dat schema (incline curls,hammer curls,preacher curl).
Zoals al vaak is gezegd, meer is niet (altijd) beter.

misschien raar maar ik train biceps om de twee dagen. Zware dag en lichte dag. Op de zware dag probeer ik zoveel mogelijk gewicht in en reprange van 6-8 op 4 sets barbell curl en dumbbell curl. En op de lichte dag ga ik voor de pump met isolaties tot musclefailure.

Beschouw biceps ook als kleine spiergroep, kan je dus ook vaker belasten omdat deze weer sneller herstelt dan bijv. benen/rug.

Maar een kleine spiergroep heeft ook minder prikkels nodig om te groeien?
Dus hoef je die minder zwaar te belasten (minder oefeningen) dan bijv rug.
Echt waar, geduld is een schone zaak ben ik wel achter gekomen.

• Topic Starter Topic Starter
Manny Ribera zei:
Je vader kwam opdagen zonder jouw :scratch:. Begin je het te leren :D?

(incline curls,hammer curls,preacher curl) Op welk gewicht zit je van dumbbell?

Ja,was mijn rustdag vandaar dat ik niet kwam,of ik nu met hem ga of niet ik volg sowieso zijn schema niet meer...(ik lijk het zelfs al te merken wat betreft mijn borst sinds ik geen 16 sets meer doe en me vooral richt op flyes:)
Zit nu op 12à 14 kg.......

Inderdaad, ik ben ook een beginneling, maar ik heb wel reeds begrepen dat je niet teveel setjes hoeft te doen voor de biceps (bij een goede rugtraining worden deze al goed meegenomen normaal gezien!)...en daarbij, heb ooit gelezen dat je enkel mooi ontwikkelde armspieren krijgt als je triceps goed doorkomt...dus leg die aandacht nu niet altijd op die biceps!!!! lees ook het artikel eens over de soorten training van de biceps (met de stand van de handen), dit zal zeker helpen!!!

Terug
Naar boven