Fitness Seller

Biceps

De biceps heeft twee koppen, dus het kan best dat zijn korte kop minder ontwikkeld is in zijn biceps (wat hij zijn bovenste biceps noemt).

Misschien kan je een foto vinden waarop duidelijk is wat er precies bedoelt wordt met de bovenste bicep. Want ik snap het niet helemaal.

Train gewoon door man. Verschil zal niet groot zijn...

De biceps heeft twee koppen, dus het kan best dat zijn korte kop minder ontwikkeld is in zijn biceps (wat hij zijn bovenste biceps noemt).

:roflol:
Je kan het ook zo zien:
De onderste biceps zitten op zn been en de bovenste op zijn arm.....

Maar aangezien hij het alleen over zijn arm heeft slaat het toch totaal nergens op?
Als hij het nou over zijn lange en korte biceps heeft, ok. Zou ook nergens op slaan, maar dan heeft hij in ieder geval de terminologie nog juist.

• Topic Starter Topic Starter
Je kan het ook zo zien:

Maar aangezien hij het alleen over zijn arm heeft slaat het toch totaal nergens op?
Als hij het nou over zijn lange en korte biceps heeft, ok. Zou ook nergens op slaan, maar dan heeft hij in ieder geval de terminologie nog juist.
ik kzit hier wl op bij te leren. met grapjes te vertellen ga ik nie ver geraken

ohja ik bedoelde de bovenkant, hij is groter an de zijkant dan aan de bovenkant

Kan nog steeds niet.
Het is 1 spier. De bovenkant kan niet groter zijn dan de onderkant.
Of in ieder geval valt de onderkant niet appart te trainen. Gewoon doortrainen, dan groeit het vanzelf goed.

Biceps is opgebouwd uit twee koppen de korte en de lange ;)

ik ben links en mijn linker bicep is 42cm koud, en mijn rechter 43cm koud, Links heeft ook een iets minder mooi vorm, maar ben bezig om het bij te werken
:D

Ja dit is een verkapte check mijn huge biceps post, heb ze onlangs voor het eerst laten meten en ben behoorlijk trots :P:P

Kan nog steeds niet.
Of in ieder geval valt de onderkant niet appart te trainen. Gewoon doortrainen, dan groeit het vanzelf goed.
ja dat doe ik maar ik vind het toch wel raar tscheelt bijna 1 cm in de omtrek

Biceps is opgebouwd uit twee koppen de korte en de lange ;)

ik ben links en mijn linker bicep is 42cm koud, en mijn rechter 43cm koud, Links heeft ook een iets minder mooi vorm, maar ben bezig om het bij te werken
:D

Ja dit is een verkapte check mijn huge biceps post, heb ze onlangs voor het eerst laten meten en ben behoorlijk trots :P:P
heb het zelfde probleem

Je kan het ook zo zien:

Er zitten ook biceps in je benen, klopt ja :).

Oh en jij gaat ff beweren dat de korte kop niet groter/kleiner kan zijn dan de lange kop. Dan hebben al die anatomen niet gelijk en jij wel :o

Kan nog steeds niet.
Het is niet een spier, ooit afgevraagd waar het woord vandaan komt? Mag jij nu raden uit hoeveel spieren triceps bestaan. Een bicep is namelijk een spiergroep. Maar met een hammercurl leg je net iets meer spanning op een ander deel van je bicep dan bij een normale curl, dus kan wel.

Verder beide armen met dumbbells trainen. Doe dezelfde oefeningen per arm met hetzelfde gewicht en aantal reps (herhalingen). Uiteindelijk zullen beide armen gaan groeien en komen ze in evenwicht.

Het is niet een spier, ooit afgevraagd waar het woord vandaan komt? Mag jij nu raden uit hoeveel spieren triceps bestaan. Een bicep is namelijk een spiergroep. Maar met een hammercurl leg je net iets meer spanning op een ander deel van je bicep dan bij een normale curl, dus kan wel.

Verder beide armen met dumbbells trainen. Doe dezelfde oefeningen per arm met hetzelfde gewicht en aantal reps (herhalingen). Uiteindelijk zullen beide armen gaan groeien en komen ze in evenwicht.
Ok, thx

Er zitten ook biceps in je benen, klopt ja :).

Oh en jij gaat ff beweren dat de korte kop niet groter/kleiner kan zijn dan de lange kop. Dan hebben al die anatomen niet gelijk en jij wel :o
Dat kan wel. Maar dat verschil zal nooit groot zijn. Je moet ze gewoon beide trainen.
Je kan de bicepskoppen niet isoleren, dus zal de een nooit veel harder groeien dan de andere.

Ga je me nu vertellen dat je bovenkant en onderkant biceps appart kan trainen:roflol: Laat me niet lachen man. Je hoeft mij niks te leren over anatomie hoor.
Ik begrijp dat de biceps twee koppen heeft. Dat is iets anders dan dat het twee spieren zijn.
Ik zei: er is geen boven en onder biceps. Ik begrijp serieus niet dat jullie het begrijpen als iemand zegt: mijn bovenkant biceps is groter. Want dat bestaat gewoon niet, klaar.
Als hij had gezegd: De korte of lange kop van min biceps is iets groter dan had ik er wel normaal op gerageerd.

Een bepaalde 'kop' van een spier isoleren is compleet niet mogelijk. Er zijn zat mensen die hun buitenste tricep-kop willen isoleren, maar dit kan niet. Je kan er hooguit een beetje nadruk op leggen (met decline EZ extensions dacht ik).

Ga je me nu vertellen dat je bovenkant en onderkant biceps appart kan trainen:roflol: Laat me niet lachen man. Je hoeft mij niks te leren over anatomie hoor.

Nee, dat zeg ik niet. Je kunt wel meer nadruk op een deel van je biceps leggen door variaties in oefeningen alsook dat mogelijk is voor de triceps. Op die manier kun je meer definitie in spieren leggen.
Sorry hoor meester van de anatomie, zal het nooit meer doen.:p

Laatst bewerkt:
ik denk dat hij met de bovenste bicep de biceps bedoeld, en met de onderste de triceps. ;)

Terug
Naar boven