AndroidHealthClinic

Biceps

Nee, dat zeg ik niet. Je kunt wel meer nadruk op een deel van je biceps leggen door variaties in oefeningen alsook dat mogelijk is voor de triceps. Op die manier kun je meer definitie in spieren leggen.
Sorry hoor meester van de anatomie, zal het nooit meer doen.

Dan alsnog. De twee koppen van de biceps liggen parallel, niet boven en onder elkaar.
Je hoeft niet zo verongelijkt te reageren hoor. Je probeerde me iets(onzin) duidelijk te maken wat anatomie betreft, en ik kaatste em gewoon terug. No harm done.

Dan alsnog. De twee koppen van de biceps liggen parallel, niet boven en onder elkaar.
Je hoeft niet zo verongelijkt te reageren hoor. Je probeerde me iets(onzin) duidelijk te maken wat anatomie betreft, en ik kaatste em gewoon terug. No harm done.

Waar praat ik onzin dan? Ik heb nooit gezegd dat ze boven of onder elkaar liggen. Dat laatste was ook een beetje sarcastisch bedoelt, als grapje.;)

• Topic Starter Topic Starter
ja sorry als ik mijn probleem verkeerd uitlegde dan. Ik weet zoveel niet van de anatomie. Ik wilde gewoon zeggen dat mijn linkerarm groter is dan de rechter en hoe ik dit moest oplossen meer niet

ok nu ik begrijp.... daarmee bedoel ik de bovenkant van de bicep. Voor mij is de bovenkant daar waar de bicep in de schouder overloopt en onder daar waar je bicep je onderarm ontmoet. Je ziet bij mensen met een 'korte' bicep dat de bovenkant van de bovenarm goed getraint is en de onderkant minder.

Ik begrijp nu de verwarring, hahahaha. Ik bedoel dus niet dat er een bicep kop onder of boven de ander ligt.

Je maakt het me niet makkelijk he barbellman, hehehehe ;)

hier voorbeeld van iemand met een korte bicep (veel piek). Onderste deel van de bicep is nauwelijks spier te zien.

Laatst bewerkt:
Als je wat langer je biceps traint moet het verschil als het goed is een stuk minder worden.
Dus niet extra die ene arm trainen omdat ie een beetje achterloopt dat komt wel goed.

Wat betreft bovenkant biceps:

Pak een touw doe daar hammer curls mee en draai boven in je duimen wat naar buiten.
3 oefeningen voor de biceps moeten genoeg zijn dus doe die voor de bovenkant.
Verzin zelf nog 2 andere goede oefeningen voor je biceps.
Die hammer curls met het touw raad ik aan om aan het einde van de bicepstraining te doen zodat je goed leegpompt. Is maar net wat je zelf fijn vind.

Laatst bewerkt:
ok nu ik begrijp.... Daarmee bedoel ik de bovenkant van de bicep. Voor mij is de bovenkant daar waar de bicep in de schouder overloopt en onder daar waar je bicep je onderarm ontmoet. Je ziet bij mensen met een 'korte' bicep dat de bovenkant van de bovenarm goed getraint is en de onderkant minder.

Ik begrijp nu de verwarring, hahahaha. Ik bedoel dus niet dat er een bicep kop onder of boven de ander ligt.

hier voorbeeld van iemand met een korte bicep (veel piek). Onderste deel van de bicep is nauwelijks spier te zien.

:d

ok nu ik begrijp.... daarmee bedoel ik de bovenkant van de bicep. Voor mij is de bovenkant daar waar de bicep in de schouder overloopt en onder daar waar je bicep je onderarm ontmoet. Je ziet bij mensen met een 'korte' bicep dat de bovenkant van de bovenarm goed getraint is en de onderkant minder.

Wat een ingewikkelde discussies weer:p

• Topic Starter Topic Starter

door welke oefeningen bekom je dan zo'n grote korte bicep

Hoe groot je piek is op je biceps is ten eerste gewoon massa, ten tweede zijn het je genen, hoe de spier aanhecht.
Je kan misschien mer nadruk leggen op de verschillende bicepskoppen, die parallel liggen, maar dat is voor jou niet nodig. Ga nou maar gewoon trainen en stop met zeiken.

Terug
Naar boven