Fitness Seller

Bietensap

JornCopier

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
77kg
De Tour is inmiddels in volle gang en je hoort nu dat er veel (top) sporters bietensap drinken voor betere prestaties.
Daarnaast schijnt het voor veel meer zaken goed en gezond te zijn, het verlaagd bijvoorbeeld de bloeddruk en is goed voor de hersenen.
Zijn er mensen die weten of het ook een positief effect heeft voor body buidling?
Of zijn er hier mensen die het ook drinken/gebruiken en zo ja wat zijn de bevindingen?

Voordelen: [Link niet meer beschikbaar]
Nadelen: http://www.sportzorg.nl/nieuws/actueel/rode-bietensap-om-prestatie-te-verbeteren.html

Ik dacht dat we bieten topic al paar keer gehad hebben. Het is gezond, maar ik zou geen wonderen verwachten. Voor bodybuilding was er niet zoveel boeiends aan, sommige dronken het ook voor de pomp.

Ik heb het een tijdje gedronken vanwege te laag ijzer, smaakt best prima. Niet doorgezet, dus weet niet of het echt hielp.

Maar...
Wees alert op flauwvallen bij mensen die starten met een lage bloeddruk (mannen bovendruk lager dan 110, vrouwen lager dan 100).

:eek:
Lijkt me toch niet zo gezond.

De PR man van het bietensap was gisteren bij 538 op de radio. Zelf noemde hij het de laatste hype (PR technisch niet zo slim het zelf een hype te noemen :D).

Heb op de universiteit zelf een VO2 max test moeten ondergaan; eerst zonder bietensap en een week later (na een week bietensap gedronken te hebben) nog eens. Geen enkel verschil gemerkt, VO2 max bleef 57 en het gefietste wattage bleef ook 400W. Voor krachttraining zal het ook niets doen denk ik.

Vond het even interessant maar na research te hebben gedaan ga ik het niet nemen. Dit is puur voor duursport bedoeld en niet voor BB. Voor de bloeddruk doet het ook niet zo heel veel en je moet er veel van nemen en dat wordt een dure grap.
Ook bevat het aardig wat kcal en suikers.

vandaag eerste keer geproefd, wat een rotzooi om te drinken haha
voor en nadelen vind je allemaal op google
ieder geval kwa smaak zou ik dat nooit dagelijks en wekelijks kunnen blijven drinken

Je zou zoveel van het spul moeten drinken, gwn niet haalbaar. Zijn ook geconcentreerde flesjes van te koop. Het is niet gezond ivm nitrosaminen en teveel nitraten binnen krijgen. Maar het werkt voor sommigen wel

Terug
Naar boven