Fitness Seller

Waarom Intermittent fasting alleen in theorie werkt maar in praktijk no go is.

Wat harpep zegt!

Je cortisol verhaaltje doet me denken aan 'cardio doen in de vetverbrandingszone'. Op het einde van de dag zal iemand meer vet verloren hebben door een halfuur intensief te cardio'en, dan iemand die een halfuur in de vetverbrandingszone traint. Kijk naar het grote plaatje ;)

Beetje jammer dat de originele poster niet meer reageert....
Troll?

Wat een onzin topic

op is a fag

• Topic Starter Topic Starter
Wat een LULVERHAAL.... het raakt echt kant nog wal!
Heb je enig idee hoeveel mensen de laatste tijd met prima resultaten IF doen?
Heb je uberhaupt de leangains site wel eens gelezen? Je weet wel die IF site die totaal belangeloos alle informatie deelt, zonder iets te verkopen of geld aan je te verdienen?
Of de pdf van Dr. John Berardi of het boek eat-stop-eat?? Volgens mij niet!

Maar goed, je bent zo stellig dat ik je vast niet kan overtuigen.
ik adviseer je echt eens bijv. leangains te bezoeken, waarin, compleet met bronnen en onderzoeken, het hele verhaal van jou weerlegd wordt, mocht je er serieus in geinteresseerd zijn.

Jij moet je dus schijnbaar inlezen.
Ten eerste, leengains is dus zo verkoop site.
De eigenaar verteld de positieve resultaten wat uit onderzoeken is gebleken van dieren.
Schrijft er een boek over, en maakt een website en tadaa, hij verdient geld.

Hoe weet ik dat er geen menselijke studies zijn? (op wetenschappelijk gebied)
Ten eerste, zoek zelf, je zult ze niet vinden.
Ten 2de Dr. John Berardi Verteld dat zelf dus ook:
http://www.precisionnutrition.com/intermittent-fasting/chapter-1
(begin te lezen bij 'not so fast, sorry')

Als je ook goed zijn e-books leest (wat jij niet schijnt te doen dus)
Verteld John je hoe je IF op het beste manier kan doen, als je het overweegt om het te proberen.
Er staat nergens dat het goed, beter, gezonder werkt dan een normaal dieet.
Hij adviseerd je het alleen om het te doen als je die keuze maakt.
En natuurlijk verdient hij er ook geld aan, niet zozeer aan het verkopen van boeken over IF maar wel mensen aan te trekken tot zijn website (wat geld kost) en zijn eigen boeken te verkopen.
overigens adviseerd john niet IF boven normaal standaart bb dieet.
Ook wel logisch anders zouden alle BB'ers dat wel doen.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Jun 2012 om 20:46 ----------

Volgens mij klopt er geen hout van dit verhaal. Vorig jaar april met leangains begonnen en ik zou niet eens meer terug willen naar de oude manier. Voel me vitter, trainen gaat lekkerder, minder zorgen om al dat eten, bulken en cutten gaat beide goed, lekker productief 's morgens en in tegenstelling tot wat jij zegt is mijn immuunsysteem beter, kom ik gewoon spier aan, is mijn spijsvertering beter en libido is op een alltime high. Hoe kom je aan deze "betrouwbare informatie"?
searchen, zoeken, verdiepen in wetenschappelijk stuf, waar zijn de studies, wat zijn de uitkomsten.
nooit klakkeloos websites geloven zoals leangains.
Want waar zijn zijn bronnen? waar haalt hij de info vandaan? staat er niet bij he.

Ik daartegen verdien hier niks mee, ik vond het interessant en spit wat voor in me vrije tijd.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Jun 2012 om 20:49 ----------

Beetje jammer dat de originele poster niet meer reageert....
Troll?
zegt meneer met minder dan 550 post ;)
Als jij leangains goed vind.. be my guest, maar over diepere stuff moet je met meerdere argumenten komen.

Laatst bewerkt:
Misschien een goed idee als de auteur eerst zijn eigen tekst na zou kijken op spelfouten, alvorens allerlei onderzoeken te bekritiseren. Heb je het zelf geschreven 'hardcorebuilder'?

Misschien een goed idee als de auteur eerst zijn eigen tekst na zou kijken op spelfouten, alvorens allerlei onderzoeken te bekritiseren. Heb je het zelf geschreven 'hardcorebuilder'?
zelf onderzoek gedaan, zelf geschreven. Ik was ook zeer enthousiast over IF toen ik voor het eerst las.
Dat zullen de meeste hier wel zijn die nu reageren.
Het jammere is dat je nu niet meer 1 2 3 kan geloven wat er op het internet staat.
Mensen springen blindelings in trainingsschema's en voedsel schema's met in hun hoofd denkend te weten dat het werkt. Ja wat als die meneer het zegt, dan zal het zo wel zijn. toch?
Op dat gebied ben ik dus anders, zeker als er geen bronnen bij staan waar je kan terug zoeken naar de onderzoeken.

Mensen vallen me nu wel aan met dat het onzin is, maar waar vertel dan ook goeie redenen erbij, anders kan ik er niks mee en heeft het voor mij ook geen nut om te reageren.
Ik probeer juist mensen te helpen de goeie richting te kiezen, er zijn momenteel zoveel afval en opbouw procedures dat het bijna nog onmogelijk is om te zien wat nu wel en niet waarheid is en werkt.
Dit is gewoon weer eens een tijdelijk hype dat over paar maanden zo weer overgewaaid is.

Laatst bewerkt:
In het boek 'Eat stop eat' staan 46 bronnen.

Hier een kleine greep:

7 Webber J, Macdonald IA, The cardiovascular, metabolic and hormonal changes accompanying acute starvation in men and women. British journal of nutrition 1994; 71:437-447.
8 Heilbronn LK, et al. Alternate-day fasting in nonobese subjects: effects on body weight, body composition, and energy metabolism. American Journal of Clinical Nutrition 2005; 81:69-73
9 Keim NL, Horn WF. Restrained eating behavior and the metabolic response to dietary energy restriction in women. Obesity research 2004; 12:141-149.
10 Verboeket-Van De Venne WPHG, et al. Effect of the pattern of food intake on human energy metabolism. British Journal of Nutrition 1993; 70:103-115
11 Bellisle F, et al. Meal Frequency and energy balance. British Journal of Nutrition 1997;, 77: (Suppl. 1) s57-s70
12 Gardner CD, et al. Comparison of the Atkins, Zone, Ornish, and LEARN diets on change in weight and related risk factors among overweight premenopausal women. The A to Z weight loss study: A randomized trial. Journal of the American Medical Association March 7, 2007; 297(9): 969-998
13 Knapik JJ, Jones BH, Meredith C, Evans WJ. Influence of a 3.5 day fast on physical performance. European Journal of Applied Physiology and Occupational Physiology 1987; 56(4):428-32
14 Knapik JJ, Meredith CN, Jones LS, Young VR, Evans WJ. Influence of fasting on carbohydrate and fat metabolism during rest and exercise in men. Journal of Applied Physiology 1998; 64(5): 1923-1929
15 Nieman DC, et al. Running endurance in 27-h-fasted humans. Journal of Applied Physiology 1987; 63(6):2502-2509
Eat Stop Eat © Strength Works, Inc. 2007 75
16 Zinker BA, Britz K, Brooks GA. Effects of a 36-hour fast on human endurance and substrate utilization. Journal Applied Physiology 1990; 69(5): 1849-1855

Ff voor de duidelijkheid, ik zit niet leangains af te kraken.
Ik waarschuw alleen zulke (hoe ik het dan noem) spam websites:

bijvoorbeeld:
http://artofmanliness.com/2012/01/25/intermittent-fasting/
http://www.marksdailyapple.com/fasting/#axzz1yjuN8LGG
http://www.paleoplan.com/2012/03-27/a-warning-about-intermittent-fasting/
http://bradpilon.com/

Allemaal leuk en aardig, maar alles is gebaseerd op dieren studies, niet op humans.
Daar schrijven zulke gasten dan boeken over en verdienen er klauwen met geld mee.

De meeste maken er hun levenswijze van, zal toch niet voor niets zijn. En iedereen gaat er goed op, voormij reden om het ook te proberen en gek genoeg gaat deze jongen ook als een speer op IF wetenschappelijk onderzoek of niet kan me gestolen worden, sterker nog heb ik e site niet eens gelezen, uit eigen ervaring kan ik nu spreken en ik doe het nog maar 3 week, gek he?

Sinds wanneer bepalen de postcounts of je ergens over mag meepraten?? O wacht ik zie dat jij je postcount verdiend met grote onzin... normaal in de allerlei sectie, de meest bijzondere topics zijn door jou gestart. Zet dit topic direct in een ander perspectief!!

en...Ja!!! ik vind leangains goed, en nee!!! ik hoef niet met meerdere argumenten te komen. Het gaat me toch niet lukken om jou te overtuigen.
Blijkbaar kun jij niet lezen of wil je niet lezen, prima.

Mag ik van jou een linkje waar in het boek van de leangains site kan bestellen???
Of bestaat dat boek misschien niet?
je hebt 1 argument wat er toe doet: Er zijn geen goeie menselijke studies naar IF, dus???
Al het onheil wat jij in je eerste post voorspeld is dan automatisch waar? Is daar wel onderzoek van dan?

Je hoeft geen IF te doen, er leiden meerdere wegen naar Rome, en er zijn al 50 jaar bodybuilders gemaakt zonder IF. Dus als jij er niet achter staat, geen goed gevoel bij hebt, of whatever.... prima, niet doen dan.

Maar probeer niet een of ander deftig stuk te schrijven wat rammelt aan alle kanten, en kant nog wal raakt. Dan zet je alleen jezelf voor lul.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar kun jij niet lezen .
nou blijkbaar is dat jou probleem want ik heb je de link gegeven wat dr berardi heel wat anders zegt dan jij beweert in je vorige post ;)
Daarnaast, laat jij maar eens zien waar staat dat dr berardi IF kiest boven een normaal standaard BB dieet... ;)

Daarnaast kun je wel ophouden met zo aanvallend te doen.
Ik ben heus niet beter dan een ander ofzo, ik deel alleen de kennis en feiten.
Breng dat onder de mensen en klaar.
Als mensen dan als kip zonder kop gaan schreeuwen dat het flauwekul en alles is... kan ik daar niks mee.
Ik heb me best gedaan, maar kan ik niet doen.

Laatst bewerkt:
Ik zeg toch net dat t klopt dat er geen menselijke studies zijn die er toe doen? Ga eens in op mijn vervolg? Maakt dat direct jou stelling waar?

Je begint een heel verhaal over cortisol, wat met 1 post weerlegt wordt door iemand...

je post over leangains en een boek.... waar blijft die link?

Sites zijn uit op je geld, verkoop van boeken...Je verwijst vervolgens naar precision nutrition, ben je ook lid van de BETAALDE vip area? Hebben die geen commerciele belangen??

De enige die schreeuwt als kip zonder kop ben jij kerel. Je deelt alles behalve kennis en feiten....

Kijk,

Er zijn geen studies over hoe mensen reageren op IF.
Dat ze eerste 16 uur vasten, en daarna maar paar uur hebben om zich vol te proppen.

Ok? mee eens? ok. Zoniet? Vraag dr benardi ;)

Dan ga je verder kijken, je gaat bekijken wat studies zeggen wat er gebeurd na ontwaken.
Wat zeggen studies over wat er in het lichaam gebeurd als je net wakker word in je bed?
Je cortisol level is levensbedrijgend hoog.
Wat doet cortisol met je?
eiwitten in spieren worden afgebroken (is dus letterlijk spierverlies waar je bij staat)
verhoogd bloedsuiker spiegel
onderdrukt het immuunsysteem (Het immuunsysteem is van groot belang bij het remmen van ontstekingen en het bevorderen van herstel)
verslechterd spijsvertering

Dit zijn de symptomen die direct aanwezig zijn na korte cortisol pieken.
Na langere periodes treden er meer nadelige effecten op voor je gezondheid.

diabetes en overgewicht
Vermoeidheid en slapeloosheid
depressie
versnelling van veroudering
verminderd libido
hart- en vaatziekten

Ok, we weten dus, we willen geen hoog cortisol stijging.
Wat moeten we dus doen om dat te voorkomen?
Eten! Vooral eiwit.

Ok, wat gebeurd er nog meer als je lange tijden niet vast?
Je eet niet, krijgt honger, je gaat stressen.
Wat doet stress met je?
Verhoogd weer cortisol.
Verlaagd testoteron
verlaagd groeihormoon
verlaagd metabolisme.
Is dus kortweg ongezond.

En waar draaid BB om? Om gezondheid, precies ja.

Ok, er zijn dus geen studies die bewijzen dat IF goed of slecht is voor mensen.
(vergeet al die dierlijke studies, de mens heeft er niks mee te maken)
dus wat ga je doen? Andere studies die je wel hebt vergelijken met de verhalen waarover IF gaat.
Kloppen die verhalen met de studies? NEE.

Het is zo simpel dat er gewoon niks meer aan toe te voegen is.
En al die andere verhalen die worden verteld hebben geen waarde, want er zijn geen human studies over.
Alleen dierelijke, op muizen en apen. maar dat zijn we niet, we komen niet eens in de buurt.

Daarom hebben al die andere sites die beweren dat IF goed is voor afvallen onzin, verkoop techniek, klakkeloos blabla, lijkt heel wat, met hun details en dure woorden, maar het is niks.

enige reden waarom het wel werkt is de hele kcal belans.
ook bij IF moet je onder kcal onderhoud eten, anders val je echt niet af.
ik zeg niet dat het niet werkt, maar is IF de juiste manier? nee, zeker niet.
je wilt niet vasten, hoge cortisol spiegels en laag testoteron.
tenminste, een serieuze bb'er niet.

ik adviseer je gewoon de normale standaard bb dieet te eten, om de zoveel uur, en hou het gezond!
gezondheid is cruciaal voor bb.

Meer valt er niet te zeggen, en ga ik ook niet meer doen.
als je IF wilt volgen? als je zonodig proefkonijn wilt spelen, be my guest, maar of het verstandig is, ik zou het risico zeker niet nemen omdat er teveel negatieve kanten aan hangen dan positieve.

The end.

Laatst bewerkt:
Wat harpep zegt!

Je cortisol verhaaltje doet me denken aan 'cardio doen in de vetverbrandingszone'. Op het einde van de dag zal iemand meer vet verloren hebben door een halfuur intensief te cardio'en, dan iemand die een halfuur in de vetverbrandingszone traint. Kijk naar het grote plaatje ;)
Ik ben het eens met je punt, maar vergeet niet dat er ook een groot plaatje mogelijk is waarbij training gericht op de vetverbrandingszone zeker heel nuttig is. :)

Niet iedereen hoor, er zijn ook genoeg slechte ervaringen, maar als je er een weg mee vind die werkt, mooi toch?

cortisol levensbedreigend hoog in de ochtend?? Dan zal ik zo wel doodgaan zeker.....
Je hele cortisol verhaal is een paar posts na jou eerste gezwam al weerlegd.
Voor de rest zijn al je aannames en stelling zoooo fout, kort door de bocht en onwaar dat ze belachelijk zijn. Maar gelukkig geloof je er zelf in!

En ja, Einstein! NATUURLIJK moet je een calorietekort hebben om af te vallen, ook bij IF.
Het wordt alleen een stuk makkelijker om een tekort te creeeren met IF.

Maar goed, ben er klaar met reageren hier, de Donald Duck is nog serieuzer dan jij... succes met alles ouwe wetenschapper!
O....En ik wacht nog op de link waar het leangains/if boek verkocht wordt....

lol, IF breekt je eiwitten en daarmee je spieren af........ yea right.
sinds ik was begonnen met IF is het me gelukt om

1. flink wat vetmassa kwijt te raken, hetgeen waar ik er origineel voor ben begonnen maar ook.
2. sterker geworden, ik heb heb mijn lifts practies gezien net zo snel verbetert tijdens IF als voor IF, en dat zijn niet simpel krachtgains maar heb ook
3. massa bij gekweekt, ik ben sinds IF iets zwaarder geworden terwijl mijn vetpersentage om laag is en dat zelfde zie ik in de spiegel dus het is geen meetfout.
4. ook mijn conditie is beter, ik heb mij snelheid van mijn wekenlijkse 1,5 km zwemmen flink verhoogt.
5. en naast dit alles voel me ook nog eens beter als voor die tijd.

ik kan mijzelf GEEN nadelen bedenken behalve dat de tijden me niet altijd goed uitkomen.
en met deze resultaten kan het nauwelijks slecht zijn, zelfs niet als me dit ONDANKS If is gelukt in plaats van DANKZIJ If.
en o mijn god, moge u mij bijstaan als ik met een ander voedingsschemanu 2 kilo meer kon squaten.(wat mij niet waarschijnlijk lijkt)

en om even snel een paar punten van je te ontkrachten.
ik ben het tegenovergestelde van depressief.
mijn libido is niet omlaag gegaan sinds ik hiermee ben begonnen.
niet vaker ziek als normaal (misschien zelfs wel minder vaak)

daarnaast gaat het veroudering en diabetes juist tegen.
ik ben op dit moment te druk en lui om een goede bron voor deze laatste opmerking te vinden maar denk eens logies na, hoeveel mensen in landen met een voedsel tekort hebben er diabetes, nou vrij weinig.
deze mensen doen gedwongen aan IF en nog eens op een ongezonde en ongeregelde manier ook, echter is suikerziekte het laatste waar ze aan dood gaan.(genoeg andere dingen maar daar zit niets tussen wat jij opnoemt)

o, en voor je begint met mij af te kraken, zorg er dan voor dat je ALLES kan afkraken.
als je op enkel 1 of 2 punten je gelijk gaat proberen te halen dan ben ik hier weg.

en als laatste, je zegt dat er geen studies zijn die aangeven of het goed of SLECHT is.
het meerendeel van de mensen die IF doen en hier posten geven zich aan gezonder te zijn en voruit te gaan.
er is maar 1 iemand die het slecht vond gaan, 1 die niet de gewenste resultaten kreeg, en de rest is tevreden of zeer tevreden.

dus er is geen bewijs, iedereen voelt zich beter en jij zegt dat het slecht is,
wow your logic is hurting my brains, so logical that it is.

Laatst bewerkt:
Volg ook Intermittent Fasting (niet de leangains methode, daarvoor is de calorie-tracking me iets te vergaand) en wat je hier van stellingen allemaal opsomt, is weinig van waar.

Je zegt dat de bronnen die op de leangains site, het boek van Brad Pilon en een hoop andere bronnen die werden gegeven, allemaal marketing nonsens zijn zonder enige waarheid achter, maar zelf faal je om degelijke bronnen te geven.
Je probeert hier je eigen mening een beetje op te dringen en maar goed ook zonder succes. Wanneer je enige staving hebt voor je mening, kom dan terug naar de discussie.

Mijn eigen ervaring is dat ik nu al 6maand train na een 16h durende fast en ik voel me allesbehalve belabberd. If anything voel ik me net beter dan dat ik me de hele dag door moet volschrokken. Ik heb geen problemen met energie tijdens mijn workout en ik heb geen problemen met mijn stoelgang, libido en whatnot.

Je hoeft het niet te doen, ieder zijn eigen keuze. Maar ga hier niet lullen dat het ongezond is wanneer het merendeel van het bewijs net het tegendeel aantoont.

Overigens zeg je dat leangains de bedoeling heeft geld op te brengen?
Martin Berkhan (auteur van leangains website) heeft geen boek uitgebracht en heeft dus geen enkele bron van inkomsten gebaseerd op wat hij predikt via zijn site buiten misschien zijn inkomsten als een personal trainer, maar ik betwijfel dat die dusdanig zijn gegroeid.

TLDR; your arguments are invalid.

Terug
Naar boven