AndroidHealthClinic

Big Boys dont cry??

Bezoekers in dit topic

iets meer dan een jaar geleden toen mijn beste maat stierf .
daarvoor omdat mijn vriendin op vakantie vertrok .

zal dit jaar nog wel een traan laten als ze vertrekt naar frankrijk
 
In de emotionele tranen zijn spanningstoffen gevonden, die psychosomatische symptomen kunnen veroorzaken wanneer ze in het lichaam blijven.
Huilen is een heilzaam fysiologisch proces, dat ons helpt minder last te hebben van stressreacties.

Als we huilen in reactie op emotionele stress maken we energie vrij, verminderen spanning, verlagen onze bloeddruk, verwijderen stresshormonen en neurotransmitters uit ons lichaam en herstellen door middel van onze tranen de fysiologische balans.

Er zijn gevallen bekend waarbij astmatische symptomen verminderden en netelroos verdween als de patiënt begon te huilen

Volwassenen in psychotherapie die huilden en raasden hadden een lagere bloeddruk, polsslag en lichaamstemperatuur dan bij de controlegroep volwassenen die alleen een soort oefeningen deden.

Belangrijk is de noodzakelijke grenzen voor jezelf aan te geven èn de ruimte om te huilen, te razen en te tieren.
Dit heeft sterke positieve effecten op korte en lange termijn.

Huilen is gezond !!
 
toen mn hond doodging 1jaar geleden, voor de rest gelukkig nog niet veel verdriet gehad
 
Oei..dat is heel erg lang geleden. Weet het zo niet meer eigenlijk. Het rare is dat ik, sinds ik me kan herinneren niet kan huilen, maar mijn ogen tranen wel heel snel. Verder kom ik niet. :)
 
Back
Naar boven