Fitness Seller

Bij voedingsschema elke dag hetzelfde?

Rockslide

Novice
Waardering
1
Wat mij opvalt bij de voedingsschema's is dat vrijwel iedereen 1 lijst met voedingsmiddelen heeft. Is het dan echt zo dat jullie 3 maanden hetzelfde eten (3 maanden is random ingevuld)?

Zo ja, is een diverser eetpatroon dan niet veel makkelijker vol te houden? Het zal vast wel veel meer werk kosten, maar psychisch maakt het het wel makkelijke op langere termijn of zit ik mis?

ja meer varriatie kan je langer volhouden. niet alleen omdat het beter en gezonder is maar ook omdat anders de smaak je snel gaat vervelen. zelf wissel ik rijst af met spaghetti en eieren met koolvis enz.. kipfilet gaat mij trouwens het snelst uit mn strot hangen.

ja meer varriatie kan je langer volhouden. niet alleen omdat het beter en gezonder is maar ook omdat anders de smaak je snel gaat vervelen. zelf wissel ik rijst af met spaghetti en eieren met koolvis enz.. kipfilet gaat mij trouwens het snelst uit mn strot hangen.

Er is niet één voedingsmiddel dat alle voedingsstoffen in voldoende mate heeft. Wie gevarieerd eet, krijgt alle stoffen binnen die nodig zijn. Bovendien wordt het risico op het binnenkrijgen van eventueel aanwezige ongezonde stoffen gespreid. Variëren is dus juist heel belangrijk!

Op wat kleine dingen na probeer ik persoonlijk altijd te variëren. Ik heb een excel bestandje gemaakt waarin ik 's avonds invul wat ik van plan ben de volgende dag te eten. Zo eet ik iedere dag gevarieerd maar zorg ik er wel voor mijn voedingswaarde en verhoudingen kloppen :thumbs:

Dit alles kost mij 30 minuten extra per dag maar hiermee eet ik wel iedere dag wat anders ;)

grtz

Ik eet al een half jaar elke dag hetzelfde bijna (alleen steeds wat meer).
Gaat prima.

Bij het avondeten varieer ik nog wel eens. De rest blijft over het algemeen hetzelfde.

De snacks 's avonds of het broodbeleg varieert bij mij.
net als het fruit en avond eten elke dag anders is.
maar dingen als bruin/volkoren brood elke dag en kwark en 's ochtends brinta met melk blijft bij mij hetzelfde..

meeste mensen die niet aan krachtsport doen varieren ook niet hun voeding, eten ook elke dag hun boterham met hagelsag en een liga.

ik heb een word-bestand met allemaal maaltijden erin met waardes en bereidingswijze. zo kan ik goed varieren door elke dag wat andere maaltijden te pakken.

Terug
Naar boven