Fitness Seller

Bill Gates, multimiljardair, megafilantroop.

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Jaarlijks geeft zijn foundation (http://www.gatesfoundation.org) meer dan een miljard dollar uit aan goede doelen. Bijna 30 miljard dollar van het vermogen van Bill Gates is in dit fonds gestopt.

De bezigheden zijn o.a. verbeteren scholing van achterstandsgroepen, verbeteren gezondheid in de Derde wereld, financiele steun bibliotheken. De foundation geeft op vele vlakken meer uit aan terugdringen ziektes dan andere grote organisaties wereldwijd. Op het gebied van bestrijding van polio heeft de foundation zelfs een aandeel van 90% van de uitgegeven fondsen per jaar.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_&_Melinda_Gates_Foundation

Ze kunnen veel zeggen van Bill Gates, maar hij is 1 van de weinigen die werkelijk een gedeelte van de wereld kan veranderen en dat dus ook doet.

Hmm is makkelijk als je zoveel hebt om ook wat goeds te doen he!
Komt nu weer in een posotief daglicht te staan, en zijn geld zal weer groeien!

• Topic Starter Topic Starter
Grootste gedeelte van zijn geld zit in die foundation, waarbij ze verplicht zijn om jaarlijks 5% af te staan aan goede doelen. Lijkt me niet dat het Bill Gates er om te doen is om het aandeel Microsoft te stimulerne.

Veel mensen vind het gewoon leuk om te zeuren en negatief te doen over mensen die het gemaakt hebben, hij geeft (heel veel) geld terwijl hij daar niet toe verplicht is dus wat dat betreft is hij gewoon goed bezig

Gorilla-Man zei:
Veel mensen vind het gewoon leuk om te zeuren en negatief te doen over mensen die het gemaakt hebben, hij geeft (heel veel) geld terwijl hij daar niet toe verplicht is dus wat dat betreft is hij gewoon goed bezig

idd! Prima nerd die Bill!!! :thumbs:

Laatst bewerkt:
Gorilla-Man zei:
Zo denk ik er ook over,
zelfs al spelen er commerciële ideëen mee, en dat zou ook normaal zijn, dan is het nog een serieuze hap.
Bovendien noemt hij het "Bill & Melinda Gates Foundation" en kon hij het evengoed "Microsoft Foundation" hebben genoemd of ik zeg maar wat.
Akkoord, hij heeft het geld, maar hij doet ook daadwerkelijk iets. Je kan niet verwachten dat hij de helft van z'n kapitaal zou afstaan want dat doet niemand, tenzij je naar het klooster gaat. Als iedere rich bastard een klein deeltje zou afstaan denk ik dat men veel kan verhelpen terwijl ze daarbij geen boterhammetje meer of minder moeten laten...

EricR zei:
Grootste gedeelte van zijn geld zit in die foundation, waarbij ze verplicht zijn om jaarlijks 5% af te staan aan goede doelen. Lijkt me niet dat het Bill Gates er om te doen is om het aandeel Microsoft te stimulerne.

Gorilla-Man zei:
???
Verplicht of niet, toch mooi dat hij niet alle geld in zijn zak steekt.

Verplicht in de zin dat een foundation de verplichting heeft 5% van de fondsen per jaar uit te geven aan goede doelen. Door het fonds te voeden met bijna 30 miljard dollar is die verplichting dus ook boven de miljard dollar per jaar.

Waar andere organisaties het laten afweten springt de Foundation bij. Bestrijding van polio vond de WHO niet belangrijk genoeg meer blijkbaar, de Gates Foundation is zoals eerder vermeld nu goed voor 90% van het geld wat aan poliobestrijding per jaar opgaat.

die man is gewoon goed bezig, iemand die niet alleen maar aan zichzelf denkt tenminste. en sowieso, als je zoveel geld bezit, weet je zelf ook wel dat je het niet nodig hebt om te sparen:o en wat heeft hij eraan als hij dood gaat? zoveel kost een begravenis ook weer niet:cool:

Gorilla-Man zei:

Zeg toch ook niet dat hij niet goed bezig is?
Hij kan het missen.
Zeur nooit over mensen die het goed gedaan hebben.
Echter houd ik altijd in mijn achterhoofd dat mensen het niet voor niks zo goed voor elkaar hebben.

Als je geen raad weet met je geld, en het sust je geweten, waarom niet. Ergens is het bijna normaal dat je dit dan doet. Maar toch, er zouden anderen zijn die liever een eiland zouden kopen, of een privé ruimtereisje af en toe oid. Dus toch goed van onze Bill.

Big_T zei:
Als je geen raad weet met je geld, en het sust je geweten, waarom niet. Ergens is het bijna normaal dat je dit dan doet. Maar toch, er zouden anderen zijn die liever een eiland zouden kopen, of een privé ruimtereisje af en toe oid. Dus toch goed van onze Bill.

Denk dat die dat er nog gewoon bij doet hoor;)

Ik ben het met Richard eens, hij zal het ergens wel met goede bedoelingen doen maar de factor imagebuilding speelt hier zeker een heel grote rol. Er zijn gewone mensen die procentueel gezien een veel groter deel van hun loon afstaan aan goede doelen en er nooit mee in het nieuws komen, ik heb meer respect voor zo'n mensen dan voor een Bill Gates. Dat er mensen zijn die naar hem wijzen en roepen "kijk een wat een goede mens dat is!" dat zal je altijd hebben.

Hollywoodsterren zijn daar ook goed in, zogezegd werken voor het goede doel en er uitgebreid mee in de media komen hahah.

Beetje erg kort door de bocht hier om te gaan twijfelen aan de oprechtheid van deze man.

Voor zover ik het kan zien doet hij het puur en alleen met goede bedoelingen, geen imagebuilding ofzo.

Imagebuilding heeft weinig zin, de man is niet iemand die het party circuit afgaat of zich constant begeeft onder rijken der aarde. Hij is vaak genoeg samen met zijn vrouw op reis om de projecten te bezoeken. Gates en image, dat gaat niet samen.

Daar waar andere hulporganisaties het geld in eigen zak steken zorgt de Gates Foundation er tenminste voor dat er geld terecht komt op de juiste plekken. Er kan dan cynisch over gedaan worden dat het een druppel is op een gloeiende plaat, maar je zou maar net onderdeel zijn van die druppel die wordt geholpen. Een iets minder miserabel leven is toch te verkiezen boven een volledig miserabel leven.

Die man die staat voor zijn bedrijf dus wees er maar zeker van dat hij een bepaald imago wil opbouwen door aan liefdadigheid te doen. Ik zeg niet dat het slecht is wat hij doet maar ik heb serieuze bedenkingen bij de achterliggende redenen van die liefdadigheid. Als er mensen zijn die daar niet aan twijfelen, mij best.

Tsjah boeiend, die kerel heeft zoveel geld dat hij het onmogelijk zelf of de komende 5 generatie's van hem het op kunnen maken... Als je ook maar een beetje een goed hart hebt doe je dit soort dingen gewoon. Als ik helft van mijn fortuin af zou staan zou ik andere leuke dingen niet meer kunnen veroorloven... Maar die gast kan gewoon onbeperekt spenderen zonder dat zijn geld op raakt. Image building heeft toch geen zin, iedereen ziet hem al als een goedhartige computer nerd.

Ik zie Paris Muts Hilton dit nie doen!!! wat moet je met zoveel miljarden op je bankrekening??? Als je al zoveel hebt...waarom niet geven aan de mensen die nix hebben tog die t beter kunnen gebruiken.

Terug
Naar boven