Fitness Seller

Blessure/zwakke plek

Amateurtrainert

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
9
Lengte
1m77
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
Ik wist niet precies in welk subforum ik dit moest plaatsen, maar aangezien het ook demotiverend werkt, dan maar hier.

Ik heb een 'blessure'. De reden dat ik het tussen haakjes zet is omdat het niet een 'echte' blessure is. Ik heb gewoon een zwakke plek in mijn linkerarm, bovenaan. Op het plekje waar je biceps overloopt in je schouder zegmaar. Ik denk dat het de 'deltoid' heet, en dan zit de pijnlijke plek onderaan, op de grens van biceps/deltoid. En aan de voorkant.

Echt zo verrekte irritant, zo'n zeurend pijntje. Overhead press is bijna niet te doen. Met bankdrukken heb ik er soms ook last van.

Rechterarm daarentegen, nergens last van. Linkerarm, zwaar klote. En dit is al heel lang zo, jaren. En hoe langer ik niet getraind heb, hoe erger het weer is als ik weer begin met trainen. Maar het gaat nooit helemaal weg. Als ik niet train heb ik er overigens geen last van.

Heeft iemand dit probleem ook (gehad)? Wat is het en wat kun je er aan doen?

klikt als een blessure, het meest logishe lijkt me het volgende.

1: verrekte deltoid. ( kleine kans omdat dat over gaat)
of
2: ontstoken deltoid pees. ( die steeds weer op komt zetten)
of
3: een deels afgescheurde deltoid.
of
4: iets waar ik geen idee van heb, ben ten slotte ook geen docter.

sowieso geen ohp/bankdrukken meer doen en naar de docter gaan.

klikt als een blessure, het meest logishe lijkt me het volgende.

1: verrekte deltoid. ( kleine kans omdat dat over gaat)
of
2: ontstoken deltoid pees. ( die steeds weer op komt zetten)
of
3: een deels afgescheurde deltoid.
of
4: iets waar ik geen idee van heb, ben ten slotte ook geen docter.

sowieso geen ohp/bankdrukken meer doen en naar de docter gaan.
Het is dokter. ;)
Reageer dan ook niet op dit soort topics als je er niks van weet. m. Deltoideus verrek je niet en scheur je niet, derhalve ontsteekt hij ook niet. Waarom niet? Omdat de aanhechting enorm klein is, hij heeft niet tot nauwelijks een pees.
Pijn aan de voorzijde schouder kan van alles zijn, irritatie (ontsteking van een pees bestaat niet meer, blijkt na wetenschappelijk onderzoek niet voor te komen, slechts een verdikking en irritatie, dus een tendinose wel en tendinitis niet) van de biceps pees, een aktief triggerpoint van de m infraspinatus, een probleem in de nek/bovenrug.

Kortom zoek een fysio/manueel therapeut op, liefst 1 die ook dry needling doet en laat daar een diagnose stellen ipv veel niets zeggende antwoorden te krijgen op een forum. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Het is dokter. ;)
Reageer dan ook niet op dit soort topics als je er niks van weet. m. Deltoideus verrek je niet en scheur je niet, derhalve ontsteekt hij ook niet. Waarom niet? Omdat de aanhechting enorm klein is, hij heeft niet tot nauwelijks een pees.
Pijn aan de voorzijde schouder kan van alles zijn, irritatie (ontsteking van een pees bestaat niet meer, blijkt na wetenschappelijk onderzoek niet voor te komen, slechts een verdikking en irritatie, dus een tendinose wel en tendinitis niet) van de biceps pees, een aktief triggerpoint van de m infraspinatus, een probleem in de nek/bovenrug.

Kortom zoek een fysio/manueel therapeut op, liefst 1 die ook dry needling doet en laat daar een diagnose stellen ipv veel niets zeggende antwoorden te krijgen op een forum. ;)

Misschien is er hier op het forum ook al iemand naar de fysio of manueel therapeut geweest voor dit probleem en kan die me gelijk vertellen wat te doen, dat zou niet nietszeggend zijn :P

Dan kost het mij geen geld namelijk, want ik ga al iedere maand naar de chiropractor voor m'n onderrug en het aantal vergoede bezoekjes aan de chiro/fysio/manueel is maar beperkt ;)

Ik heb precies hetzelfde, meestal met cable fly's krijg ik meer last naarmate ik het gewicht omhoog gooi. Gewoon rustig door blijven trainen, zorgen dat je de spier sterker maakt zonder hem TE VEEL te beschadigen met een training. Dan moet het van zelf minder worden.

Met cable fly's had ik ook wel eens last, alleen dan niet op de manier die ik hierboven beschrijf. Met cable fly's knakte er de heletijd iets in mijn linkerarm/schouder. Super irritant ook weer.

Of dat nu nog zo is weet ik niet want ik doe bijna nooit cable fly's meer, juist vanwege die knak dus.

Weet er iemand goede oefeningen voor de deltoids dan? Dan ga ik even rustig opbouwen met die oefeningen.

Opdrukken wil misschien wel helpen.

Heb het zelf ook een tijdje .. bij mij is het weggegaan doordat ik een hele goeie warming up voor schouders doe en typisch fysio oefeningen doe voordat ik begin. Het gaat iig veel beter als eerst.

Denk dat je last hebt in je rotator cuff en dan in je subscapularis. Zoek maar even op google '' rotator cuff exercises '' .. die oefeningen deed ik altijd voordat ik begon en merk wel dat het weggaat.

Succes!

Heb het zelf ook een tijdje .. bij mij is het weggegaan doordat ik een hele goeie warming up voor schouders doe en typisch fysio oefeningen doe voordat ik begin. Het gaat iig veel beter als eerst.

Denk dat je last hebt in je rotator cuff en dan in je subscapularis. Zoek maar even op google '' rotator cuff exercises '' .. die oefeningen deed ik altijd voordat ik begon en merk wel dat het weggaat.

Succes!
Even een bump. Je had gelijk Yigit!

Vandaag een echo laten maken bij de chiropractor en de officiele diagnose luidt subscapularis tendinopathie.
Plus een lichte slijmbeursontsteking(omdat ik afgelopen maandag na bijna 2 maanden toch maar weer eens wilde gaan bankdrukken, toen kreeg ik weer die zeurende slijmbeurspijn de volgende dag).

Ook omdat mijn subscapularis zwak is, is mijn biceps instabiel. De deltoid probeert deze zwakke subscapularis op te vangen, vandaar dat de pijn zich uit in de subdeltoid.

Subdeltoid/subacromial bursa, had hij er ook bijgeschreven trouwens.

Ik zal eens even gaan googelen voor de beste oefeningen. De chiropractor zei me dat ik een bepaalde oefening moest doen, ik weet alleen niet hoe die heet. Internal rotation zie ik hier staan(na even googelen). Kabel vastpakken, elleboog op dezelfde plek houden(naast je lichaam) en je arm naar je buik toebewegen.

Als er nog mensen zijn met tips en oefeningen aan kunnen raden, graag ;)

p.s. en oh ja, door die subscapularis tendinopathie is er ook nog een impingement ontstaan. Loop dus ook al bij de fysio om dat schouderblad weer op de juiste manier mee te laten bewegen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven