Fitness Seller

bloed onderzoek!!!

Xtreme_BODY

Freaky Bodybuilder
Foto Contest
R.I.P.
Waardering
134
nou ben vandaag ff bij de dok geweest en heb besloten om gewoon eerlijk te zijn en te zeggen wat ik gedaan heb. naar een preek van een half uur kreeg ik endelijk mijn papiertje. opmerkings zoals ja jij kost de maatschapij geld.en waarom wil je dat weten zodat je weer opniuw kan beginnen. en je doet iets wat medisch niet verantwoordelijk is en ik ben der tegen en waarom doe je dat en bla bla bal zo ging het dus een half uur lang. werd er gek van hoezo eerlijk zijn is het beste ??? haha hij deed ook steeds of hij mij niet kon verstaan naar 10 x sustanon en deca te hebben gezecht begon hij gelijk met preken. WAT EEN LUL DIE VENT. en ik maar hopen dat hij iets van zou zeggen van ja is verstandig dat je het laat controleren NIET DUS DE LUL. maar nou ff mijn vraag op dat papiertje heeft hij dus bij een aantal dingen een streepje gezet maar ik wil meer weten kan ik dat zelf gewoon een streepje bij zetten?

dit is wat hij heeft ingevuld. vul aan wat ik nog meer moet controleren, en of ik het er zelf bij mag zetten?

BSE= bezinking
BB= bloedbeeld
KR= kreatinine
AF= alkalitsche fosf.
GGT= gamma-GT
ASAL= ASAT/ALAT
LD
GLUH= glucose
TSH

testo=testoteron en cholesterol enz.. heeft hij er niet bij gezet en dat wil ik ook graag weten. en wat verder nog? vul aan....

als ik de bloedtest heb gedaan zal ik de resultaten hier ook posten.

Laatst bewerkt:
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet echt de bedoeling is dat jij zelf dingen bijschrijft op dat papiertje :p

BTW waarom krijg jij dat papiertje? De dok stuurt dat normaal toch zelf op?

hier wordt alleszins niet veel getest. dit zijn een paar simpele levertesten. hormoontesten ontbreken alleszins. testosteron, dht enz..
maar als het lab de uitslagen naar hem stuurt, zou je wel is problemen kunnen krijgen om het terugbetaald te krijgen als je veranderingen aanbrengt. waarom heb je niet gevraagd om je hormonen te testen. ik vraag dat erbij. + cpk om spierafbraak te zien. ga anders naar een sportdokter. vroeger zat er daar alleszins ene dichtbij rotterdam (Van der zwaan in hillersberg of zoiets, ik herinner het mij niet meer). ik ben er al een paar jaar niet meer geweest.

!!BarmaN!! zei:
neej moet dat papierjte meenemen naar de plek wat het bloed geprikt word.

Ow gaat er dus anders aantoe dan bij ons. Wij gaan naar dok, dok prikt bloed, dok papiertje invul, dok stuur op naar lab en klaar is kees. :D

ik mocht veel laten testen maar niet testosteron dat was schijnbaar te duur. Is het wel zo dat ik niet gebruik en dat dat er misschien wat mee te maken heeft.
Als dat zo zou zijn moet ik de volgende keer dus zeggen dat ik gebruik om dat te mogen laten controleren. Vreemde regels hier in dit land.....

• Topic Starter Topic Starter
maar zou ik er nou bij mogen zetten dat er ook op test gecontroleerd word? en wat moet er verder nog bij?

Laatst bewerkt:
Hier wat duidelijke antwoorden Barman:

Als je papier een standaard papier is, ingevuld en aangestreept met potlood, (potloodstreepjes strepen een dun ovaal rondje voor de naam aan) dan kun je gerust wat extra streepjes aanbrengen.
Wat er niet opstaat kun je in het lege vakje met lijntjes zetten.

Ik denk dat het verder met je leeftijd te maken heeft waarom hij een preek begint.
Ik denk ook dat dat te begrijpen is voor een arts, want het gaat recht tegen zijn ethiek in: Zijn ethiek is die van medicatie voorschrijven om zieken beter te maken.
Jij gebruikt medicatie voor cosmetische doeleinden.

Natuurlijk Barman, ik ben het met je eens, want wát als er een vrouw bij de huisarts komt met lekkende siliconen? Die wordt dus wèl liefdevol en snel geholpen!
Ook een vorm van cosmetische verbouwing maar dan niet met medicatie die bedoeld is voor ernstig zieke patienten maar ok. ;)

Terug naar je bloedtest: Kijk even in de thread die ik heb geopend daarover, uitgaande van wat daar instond heb ik het ingevuld.
Ik mocht het trouwens zelf invullen en de (invallende) huisarts had er respect en begrip voor en vond een bloedtest verstandig.

En wat als de resultaten toekomen bij de dokter en er zijn dingen getest die die dok helemaal niet aangeduid heeft :)

Mss je relatie met je dok toch niet verder verzuren door zelf dingen aan te kruisen !?

Misschien moet je ze gewoon zelf betalen... vraag maar eens wat het moet kosten om zonder medische noodzaak zo'n bloedtest te laten doen. Misschien valt het mee, misschien is het een reden om wellicht toch maar niet zelf aan te kruisen en problemen met je verzekeraar te riskeren.

Mja...

Mijn relatie met behandelend én vervangend arts is zeer goed.
Ik denk daarnaast dat het in het belang van barman is dat testlevels en dergelijke óók worden getest. Achteraf kan ie altijd zeggen dat ie niet wist dat het niet mocht al heb ik zelf zoiets van de patient vindt het van belang dus wat is er op tegen?

Vergeet niet dat mijn voorgaande tests óók geen testosterone-test e.d. bevatten simpelweg omdat menig arts geen benul heeft van wat in bij een gebruikende BB'er getest moet worden; daarvoor moet je bij de sportarts zijn!

Medische noodzaak hoeft er niet te zijn!!!

Eenieder die het nodig acht kan een periodieke bloedtest laten doen!
Met geld of noodzaak heeft dit niks te maken!

Wie in Polen komt kan bij elk medisch centrum voor enkele euro's een complete bloedtest laten doen van alles wat jij zelf aankruist :thumbs:

Tenslotte nog dit: het zal een leuke nieuwe discussie worden die Wazzup hier aankaart:
Wat weet uw verzekering?

Idd wazzup, ik zou gewoon (barman) terug naar je dokter gaan en hem erbij zeggen dat je ook op testosteron wil laten testen en hem dat gewoon zelf laten invullen en opmaken, zelf aankruisen en invullen op officiële papieren is knoeien !

waarom ga je niet naar een sportdokter of een dokter die bodybuilders begeleidt? je gaat mij toch niet zeggen dat die in nederland niet bestaan.

skydirk zei:
waarom ga je niet naar een sportdokter of een dokter die bodybuilders begeleidt? je gaat mij toch niet zeggen dat die in nederland niet bestaan.

zullen er wel niet veel zijn dan.... ik zal het echt niet weten.

ik woon in emmen. voor zo ver ik weet hebben ze hier geen sportarts en valt zon sportarts wel onder de verzekering?

Elke GGD in jouw woonplaats kan je inlichtingen verschaffen over de consultatie-tijden van de sportarts.

[Link niet meer beschikbaar]

nou heb vandaag ff bloed geprikt. maandag ofzo moet het resultaat er wezen ik ben nieuwschierig. de dok wou het lijstje niet meer weizigen. naja we zien wel wat er uitkomt en anders zoek ik voor de volgende x wel een andere manier. als ik de resultaten heb zal ik ze posten.

Terug
Naar boven