MuscleMeat

bloedonderzoek aanvragen

JohnT

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m71
Massa
76kg
Vetpercentage
23%
Omdat ik de komende tijd wil gaan cutten en niet de jongste meer ben kan ik daarbij wel wat 'ondersteuning gebruiken' . Ik wi e.e.a. echter wel zo veilig mogelijk doen en dus met regelmaat wat bloedonderzoek laten doen. Mijn huisarts flipte echter volkomen toen ik de eerste keer om bloedonderzoek naar mijn hormoonspiegels vroeg. Dat gaat hem dus niet worden. Hoe hebben jullie dat geregeld / aangepakt??

Heel eenvoudig een afspraak maken bij jou in de buurt www.medimark.nl

Succes

Wat is het toch met sommige huisartsen :P zoek gewoon een goeie. Of tenminste eentje die niet half van zn stokje gaat als je het over anabolen hebt.

Medimark is trouwens goed, maar voor een volledig onderzoek mag je flink geld neerleggen terwijl een huisarts dit gratis kan regelen.

Laatst bewerkt:
Vindt je? Is rond de 100,- euri

Top, daar zocht ik ook naar

sportats, de bekende, wordt nog vergoed ook voor groot deel!!

Vindt je? Is rond de 100,- euri

Ja vind ik best veel man. Ben ik elke 6 a 8 weken 100 euro kwijt omdat de huisarts moeilijk doet. :P

---------- Toegevoegd om 22:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:34 ----------

sportats, de bekende, wordt nog vergoed ook voor groot deel!!

Bij je huisarts wordt het 100% vergoedt, dus waarom zou je naar een sportarts gaan? Volgens mij is een huisarts zelfs verplicht om mee te werken als jij je bloedwaarden wil weten...maar dit weet ik niet zeker.

Mijn huisarts flipte echter volkomen toen ik de eerste keer om bloedonderzoek naar mijn hormoonspiegels vroeg. Dat gaat hem dus niet worden. Hoe hebben jullie dat geregeld / aangepakt??
Zeg dat je zwaar aan de doping zit daarbij ook nog drug gebruikt xtc ghb speed blablabla, zeg dat je ontlasting bijna wit is en soms ben je rond je gezicht geel. Wedden dat hij je bloed natrekt!

• Topic Starter Topic Starter
thanks, hier kan ik wel iets mee en ga maar asap is bedenken of ik geen andere huisarts ga nemen, iemand nog suggesties in de buurt van leiden?

ik heb gewoon vanuit mezelf een afspraak in het ziekenhuis gemaakt bij de sportarts (waar o.a. ook alle Den Haag spelers en vandaag Dirk Kuyt bij komen..) en heb daar op 27 september een uitgebreide sport-medische keuring, omdat ik ook wel eens benieuwd ben naar mn vet cholestrol etc. alles wordt dan gemeten, hartfilmpje, je organen worden doorgelicht, gewrichten, zuurstofopname etc etc.
kost me wel een flinke kluit geld maar omdat ik best weer vaak sport heb ik het er eenmalig wel voor over.......dus dat is wat je misschien kunt doen?!

Ik weet niet wie jullie verzekeraar is maar bloedonderzoek valt onder het eigen risico, dus wordt niet vergoed.
Tenminste bij mij dan moet ik zelf betalen.

En de huisarts moet niet zo moeilijk gaan, doet hij dat wel dan zegje het hem met een toontje hoger. Alsof het om zijn eigen lichaam en geld gaat.
Hij moet geen werk weigering doen, een dokter is ook gewoon een mens, dus denk niet dat hij god is ofzo. Zoek een andere dokter als hij je echt niet wil helpen. 50 andere voor hem.

---------- Toegevoegd om 19:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:57 ----------

ik heb gewoon vanuit mezelf een afspraak in het ziekenhuis gemaakt bij de sportarts (waar o.a. ook alle Den Haag spelers en vandaag Dirk Kuyt bij komen..) en heb daar op 27 september een uitgebreide sport-medische keuring, omdat ik ook wel eens benieuwd ben naar mn vet cholestrol etc. alles wordt dan gemeten, hartfilmpje, je organen worden doorgelicht, gewrichten, zuurstofopname etc etc.
kost me wel een flinke kluit geld maar omdat ik best weer vaak sport heb ik het er eenmalig wel voor over.......dus dat is wat je misschien kunt doen?!

Haagse Piet wat heeft dat onderzoek gekost trouwens?
PM me maar anders, vind het erg interresant. Thx..;)

Laatst bewerkt:
bij mij werd dacht ik de helft vergoed door de verzekering.

mijn huis arts deed niet moeilijk er over tot dat die de uitslag zag :p

Ik weet niet wie jullie verzekeraar is maar bloedonderzoek valt onder het eigen risico, dus wordt niet vergoed.
Tenminste bij mij dan moet ik zelf betalen.

Teh fuk? Sinds wanneer kost een bloedonderzoek bij een arts geld?

Als je een voor een soa test je bloed en plas laat testen kost je dat ook geld.
Valt onder eigen risico

Yep. Het zelfde als bijvoorbeeld bloed laten prikken om te kijken of je genoeg antistoffen aanmaakt bij inentingen voor bijvoorbeeld een vakantie ofzo. Kost ook geld. Eigen bijdrage idd. Hoewel bij mij een deel vergoed wordt, meen ik mij te herinneren.

Ja vind ik best veel man. Ben ik elke 6 a 8 weken 100 euro kwijt omdat de huisarts moeilijk doet. :P

---------- Toegevoegd om 22:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:34 ----------

Bij je huisarts wordt het 100% vergoedt, dus waarom zou je naar een sportarts gaan? Volgens mij is een huisarts zelfs verplicht om mee te werken als jij je bloedwaarden wil weten...maar dit weet ik niet zeker.

Omdat een huisarts geen bal verstand heeft van bepaalde hormoonwaarden icm BB/ sport en gebruik van medicijnen...daarom ben ik naar een sportarts gegaan, dr. ijzerman, wel bekend. Heel sportmedisch onderzoek waar ook je hart, longen alles wordt meegenomen, alles, fietstest en bloedonderzoek, 155 euro, kreeg 120 vergoed.

Yep. Het zelfde als bijvoorbeeld bloed laten prikken om te kijken of je genoeg antistoffen aanmaakt bij inentingen voor bijvoorbeeld een vakantie ofzo. Kost ook geld. Eigen bijdrage idd. Hoewel bij mij een deel vergoed wordt, meen ik mij te herinneren.
Ook bij een huisarts???????

Vrijwel alle bloedonderzoeken gaan eerst van je eigen risico af. Maar laat je het regelmatig testen dan is het toch maar max 165 euro per jaar.

Terug
Naar boven