XXL Nutrition

bloedresultaten advies

cabordam

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
76kg
Vetpercentage
9%
Hallo beste forumcollega's

Vandaag heb ik de resultaten van mijn bloedtest gehad. Even wat achtergrond informatie mijn nieren functioneren niet goed en daardoor is mijn bloeddruk heel hoog en heb ik er nu medicatie voor (lisonipril). Mijn huisarts gaf aan dat mij testosteron goed is 14.20 nmol/l maar ik vind het behoorlijk laag voor iemand van mijn leeftijd 31 jaar. En mijn shbg 49 nmol/l is behoorlijk hoog.. kan iemand mij vertellen of ik mijn huisarts gelijk heeft en dat dit een normale waarde is of moet ik mij een beetje zorgen erom maken...

Ps de referentiewaarde van testosteron tussen 10 en 35 nmol
Shbg tussen 17 en 52 nmol

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Sorry, een beetje off-topic maar als je het niet erg zou vinden om te beantwoorden; hoe heb je je huisarts gevraagd voor een bloedtest, of heb je er zelf voor moeten betalen?

• Topic Starter Topic Starter
Sorry, een beetje off-topic maar als je het niet erg zou vinden om te beantwoorden; hoe heb je je huisarts gevraagd voor een bloedtest, of heb je er zelf voor moeten betalen?

Ik had bij mij huisarts aangegeven dat ik de laatste tijd depressief voelde en minder goed kan slapen en dat t voor mijn gevoel lag aan een lage testosteron en of ik dat kon testen

Ik had bij mij huisarts aangegeven dat ik de laatste tijd depressief voelde en minder goed kan slapen en dat t voor mijn gevoel lag aan een lage testosteron en of ik dat kon testen

En wat liet hij precies allemaal testen als ik vragen mag? Las namelijk op een Engels forum dat je depressie juist moest weglaten anders zou de huisarts aan andere dingen denken.

En wat liet hij precies allemaal testen als ik vragen mag? Las namelijk op een Engels forum dat je depressie juist moest weglaten anders zou de huisarts aan andere dingen denken.

Haha ik ben nog aan t uitzoeken hoe ik fotos plaats als het goed is is het nu gelukt dan zie je waar ik allemaal op getest ben volgend mij ook me schildklier etc

20150608_171053.jpg

Haha ik ben nog aan t uitzoeken hoe ik fotos plaats als het goed is is het nu gelukt dan zie je waar ik allemaal op getest ben volgend mij ook me schildklier etc

Dat is een hoop informatie maar als ik Big T's sticky lees heb je alleen wat aan de Test waarde hier op het blaadje. Ik heb er helaas niet veel verstand van jammer genoeg.
Bedankt voor de info!

Dat is een hoop informatie maar als ik Big T's sticky lees heb je alleen wat aan de Test waarde hier op het blaadje. Ik heb er helaas niet veel verstand van jammer genoeg. Bedankt voor de info!

hoe kan ik die vinden? ik ben nieuw op de forum dus ben nog aan het rondkijken hoe het 1 en ander werkt

14.20 nmol/l is een normale waarde wat totaal testosteron betreft. Je geeft het zelf aan dat je slecht slaapt. Dat zal eerder de reden zijn dat je wat derpri en moe bent.

Mwoah Dirk, net wat je normaal noemt. Het is binnen acceptabele grenzen ja, maar toch echt wel aan de lage kant hoor. Lijkt mij dat het wel rond de 20+ kant hoort te zitten op je 31e.

Maar goed, de waarde is in elk geval hoog genoeg om te kunnen stellen dat je lichaam in ieder geval soort-van-normaal functioneert. Je zou dus inderdaad gebruik kunnen maken van natuurlijke test verhogers. Oh en ga squatten. Schijnt ook heel behoorlijk te helpen bij het verhogen van je test.

Mwoah Dirk, net wat je normaal noemt. Het is binnen acceptabele grenzen ja, maar toch echt wel aan de lage kant hoor. Lijkt mij dat het wel rond de 20+ kant hoort te zitten op je 31e. Maar goed, de waarde is in elk geval hoog genoeg om te kunnen stellen dat je lichaam in ieder geval soort-van-normaal functioneert. Je zou dus inderdaad gebruik kunnen maken van natuurlijke test verhogers. Oh en ga squatten. Schijnt ook heel behoorlijk te helpen bij het verhogen van je test.

ik denk persoonlijk dat het ook te maken heeft met een ace-remmer die ik gebruik voor me hoge bloeddruk, sinds ik dit gebruik merk ik dat ik me veel minder "beastmode"voel.
en ik vond persoonlijk mijn shbg behoorlijk hoog.

Ik ben niet echt thuis in dat soort medicatie, maar ik heb wel vaker gehoord dat sommige bloeddruk medicatie een stijve behoorlijk de kop in kunnen drukken. Zou dus gerelateerd kunnen zijn hieraan idd.

van waar de nierproblemen?

Terug
Naar boven